Post

Upoważnij ambasadorów marki do uzupełnienia kanałów kariery

Nie ulega wątpliwości, że Ambasadorzy Marki są tak samo potrzebni, jak Twoje kanały kariery do budowania marki pracodawcy. Ambasadorzy Marki to organiczna reprezentacja Twojej firmy, która może być postrzegana przez osoby poszukujące pracy jako bardziej zaufane źródło niż komunikacja pochodząca z Twojej firmy lub kanałów kariery.

Twoi pracownicy mają swoje własne sieci kontaktów online, niektóre większe niż inne, ale każdy z nich ma szansę stać się wpływowym Ambasadorem Marki online. Powód, dla którego Brand Ambassadors powinni być uzupełnieniem kanałów kariery jest prosty. Próbując wyjaśnić to w kontekście, jeśli myślisz o ogromnym kamieniu (reprezentującym Twój kanał kariery korporacyjnej) wrzuconym do stawu, zobaczysz jeden duży zestaw fal od uderzenia (reprezentujący wpływ Twojej publiczności angażującej się w post).

To działanie reprezentuje Twój kanał kariery korporacyjnej delegowania do jego dużej następująco online. Teraz, jeśli można sobie wyobrazić, że inne mniejsze skały (reprezentujące ambasadorów marki) są rzucane w tym samym kierunku, mniejsze fale pojawią się i zaczną nakładać się na inne fale i duży zestaw fal od ogromnej skały w stawie (reprezentujący wpływ odbiorców ambasadorów marki angażujących się w posty). To działanie reprezentuje wpływ wielu Ambasadorów Marki pchanie wiadomość online do własnych sieci i potencjalnie nakładające się na innych sieci swoich rówieśników i publiczności kanału kariery korporacyjnej. Jeśli zmagasz się z uzyskaniem akceptacji ze strony zespołu kierowniczego, aby zbudować i wdrożyć program szkoleniowy dla Ambasadorów Marki, jedno pytanie, które musisz im zadać, brzmi: "Czy woleliby mieć jeden wielki plusk, czy chcą, aby padał deszcz?".

Zapewnij im szkolenie

Tak, będziesz miał pracowników, "którzy wiedzą, co robią". Będą wiedzieć, jak zoptymalizować swoje profile społecznościowe, publikować angażujące posty, angażować się z innymi i udostępniać wszystkie najlepsze treści, aby jak najlepiej reprezentować Twoją firmę. Wykorzystaj tych ludzi jako ambasadorów, którzy pomogą edukować swoich kolegów i zapewnią dostęp do edukacji dla reszty pracowników, którzy jej potrzebują. Szkolenie dla ambasadorów marki powinno obejmować podstawy tego, czego firma oczekuje od swoich pracowników, jeśli chodzi o reprezentowanie firmy w Internecie.

Szkolenie może być jedną z poniższych form lub ich mieszanką: szkolenie bezpośrednie 1:1, szkolenie grupowe lub prezentacje, webinaria lub nagrane szkolenia i odświeżenia, które można umieścić na przykład w systemie zarządzania uczeniem się. Musisz upewnić się, że szkolenie obejmuje ogólne najlepsze praktyki w mediach społecznościowych, jak również specyficzne dla kanału wskazówki dotyczące kanałów, które są najlepiej dostosowane do docelowych odbiorców talentów.

Jeśli twoje perspektywy talentów nie istnieją na Instagramie, to dlaczego miałbyś szkolić swoich pracowników do korzystania z kanału, który nie będzie miał odpowiedniej zaangażowanej publiczności, aby przyciągnąć talenty? Oprócz ogólnych najlepszych praktyk mediów społecznościowych i specyficznych wskazówek kanał, szkolenie powinno być również obejmujące aspekty optymalizacji profilu, gdzie znaleźć najlepsze treści i jak skonstruować najlepsze posty, jak również jak angażować się w innych i repurpose treści firm i śledzić firmę online. Ambasadorzy marki nie tylko dzielą się najnowszymi wpisami na blogu, ale także generują własne organiczne treści i angażują się w relacje z innymi. Musisz zadbać o to, aby to szkolenie napędzało takie zachowanie najlepszych praktyk.

Określ, kim są, zmierz ich sukces i wyróżnij ich

Kiedy już zrobisz wszystko, co możliwe, aby przeszkolić swoich pracowników, ważne jest, aby wiedzieć, kto wziął udział w szkoleniu. Jeśli uruchomiłeś szkolenia w systemie LMS, współpracuj z firmowym zespołem ds. edukacji, aby przyjrzeć się raportowaniu, kto w ogóle wziął udział w szkoleniu. Po uzyskaniu tych informacji, ważne jest, aby określić, kto powinien zostać ponownie skierowany na szkolenie. Z raportów chcesz oczywiście zobaczyć, kto wziął udział w szkoleniu i jest teraz w stanie wykonać świetną robotę, będąc zewnętrznym ambasadorem Twojej marki.

Aby zobaczyć, jak dobrze Twoi pracownicy robią, musisz użyć narzędzi influencer, z których niektóre są darmowe online. Wykorzystaj narzędzia takie jak Buzzsumo czy SocialBakers, w których możesz wyszukiwać określone hashtagi i słowa kluczowe, ponieważ ich narzędzia wyłapują słowa kluczowe w biosach i udostępnianych treściach. Dlatego tak ważne jest, aby mieć hashtag employer branding, taki jak #LifeAtCA (którego używamy w CA Technologies), aby śledzić użytkowników i ruch wokół tych rozmów online. Ktoś może powiedzieć coś pozytywnego o Twojej firmie jako pracodawcy w sieci, ale bez użycia hashtagów do taksonomii tego ruchu, coraz trudniej jest zidentyfikować i zmierzyć zasięg Ambasadorów Marki.

Możesz śledzić ruch poprzez wyszukiwanie tego typu hashtagów za pomocą funkcji wyszukiwania na poszczególnych kanałach społecznościowych lub za pomocą narzędzi do nasłuchu społecznego, takich jak Hootsuite. Jeśli zainwestowałeś również w narzędzie społecznościowe / narzędzie do wspierania pracowników, które dystrybuuje treści autonomicznie, upewnij się, że sprawdzasz statystyki dotyczące grywalizacji, aby zobaczyć, kto jest aktywny w korzystaniu z narzędzia. Takie podejście pozwoli Ci zmierzyć zasięg i częstotliwość udostępniania treści. Identyfikacja sukcesu tych Ambasadorów Marki i wspieranie ich powinno iść w parze. Nie bierz tych pracowników za pewnik - oni są po to, by ich wspierać.

W ramach promowania Ambasadorów Marki, powinieneś robić co najmniej następujące rzeczy: angażować się w ich posty, publikować ich treści na swoich kanałach kariery (za ich zgodą), współpracować przy tworzeniu treści dotyczących kariery i promować ich wewnętrznie, aby zwiększyć ich widoczność dzięki wspaniałej pracy, jaką wykonali na rzecz marki pracodawcy w Twojej firmie. Jeśli potrzebujesz wręczyć miesięczną, kwartalną lub roczną nagrodę, dlaczego nie? Śledź, kto robi najwięcej szumu wokół hashtagu employer branding za pomocą narzędzi pomiarowych i zawsze go promuj, aby mieć pewność, że masz falę Ambasadorów Marki, którzy uzupełniają Twoje kanały kariery w budowaniu marki pracodawcy.

O autorze: Stuart Hazell, jest liderem Employer Branding i Recruitment Marketing w CA Technologies. Jego praca pomaga zwiększyć markę pracodawcy CA poprzez strategie marketingu rekrutacyjnego.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email