Post

Jak automatyzacja może poprawić lub zepsuć doświadczenie kandydata?

Bez względu na to, czy jesteś zwolennikiem technologii stojącej na czele Twojej firmy, czy też na samą myśl o niej oblewa Cię pot, na pewno w jakiś sposób stanie się ona częścią Twojej firmy.

Doświadczenie kandydata nie jest wyjątkiem, ale to, czy automatyzacja będzie pomocą czy przeszkodą, jest ryzykiem, które możesz chcieć podjąć.

Nasz panel ekspertów przedstawia swoje opinie na temat tego, czy automatyzacja jest możliwa, jeśli chodzi o doświadczenie kandydatów.

Katrina Kibben

Istnieje coś takiego jak zbyt duża automatyzacja - rzeczy poruszające się zbyt szybko, brak nadejścia zbyt szybko. Jestem najbardziej podekscytowana automatyzacją HIC (human in command), która nadchodzi. Narzędzia, które wykonują podstawowe zadania z człowiekiem dostępnym do kontroli jakości, abyśmy mogli mieć więcej czasu dla człowieka.

Katrina Kibben jest dyrektorem generalnym i głównym konsultantem w Three Ears Media.

Kevin Grossman

Automatyzacja może być najlepszym przyjacielem rekrutera, dając mu możliwość inwestowania w komunikację w czasie rzeczywistym i pętle informacji zwrotnej z przyszłymi kandydatami, srebrnymi medalistami i oczywiście tymi, których chce zatrudnić. Jednakże, jeśli aplikacje do automatycznego sprawdzania są ustawione tak, aby wysyłać natychmiastowe odrzucenia do kandydatów, to jest to porażka. Ponadto, jeśli firmy nie kontrolują swoich zautomatyzowanych szablonów komunikacyjnych co najmniej kilka razy w roku pod kątem spójności i relacji międzyludzkich, to mogą one wyłączać jeszcze więcej kandydatów, tych samych, którzy mogą nie usłyszeć odpowiedzi od tych samych firm.

Kevin Grossman jest prezesem ds. programów globalnych w The Talent Board.

Lori Sylvia

Make - automatyzacja może zapewnić, że każdy kandydat otrzyma spersonalizowaną wiadomość e-mail lub tekst odpowiedzi po dołączeniu do sieci talentów lub ubiegać się o pracę, a zwłaszcza, jeśli nie zostanie wybrany, aby przejść dalej - po prostu robi to postawiłoby firmę przed większością innych i pomóc przekształcić kandydata w fana, a nie kogoś, kto będzie rozprzestrzeniać złe słowo ustach, ponieważ zostawiłeś je w czarnej dziurze.

Przerwa - automatyzacja nie ustawiona poprawnie może sprawić, że Twoja marka pracodawcy wyda się zimna, zamiast pomóc Ci nawiązać prawdziwy "kontakt" z kandydatami - czas na odpowiedź i czas na połączenie człowieka z człowiekiem są tym, co da Ci przewagę w czasie do zatrudnienia.

Lori Sylvia jest założycielką i dyrektorem generalnym Rally Recruitment Marketing.

Manuel Heichlinger

Automatyzacja ma potencjał, aby zmienić doświadczenia kandydatów na lepsze - uwalniając cenny czas menedżerów ds. rekrutacji i rekruterów. Firmy coraz częściej eksperymentują z chatbotami, platformami online i systemami sztucznej inteligencji, aby zapewnić kandydatom większe zaangażowanie i informacje podczas całego procesu rekrutacji.

Na przykład, Johnson & Johnson chciał, aby kandydaci mogli dokładnie sprawdzić, na jakim etapie procesu rekrutacji się znajdują, o każdej porze dnia i nocy. Stworzyła więc "platformę candidate experience" o nazwie Shine, która pozwala kandydatom śledzić w czasie rzeczywistym, na jakim etapie znajduje się ich aplikacja.

Jedynym minusem tych zautomatyzowanych rozwiązań jest to, że może im brakować osobistego kontaktu, który tak wielu kandydatów ceni sobie w interakcjach z rekruterami i menedżerami ds. rekrutacji. Dlatego tak ważne jest, aby narzędzia te nie były stosowane w oderwaniu od rzeczywistości, ale aby wspierały i wspomagały tradycyjne procesy.

Manuel Heichlinger jest starszym menedżerem ds. pozyskiwania talentów w LinkedIn.

Jeanette Maister

Oprogramowanie do automatyzacji może dowiedzieć się, jakie aspekty interesują poszczególnych kandydatów i pokazać treści, które ich zaangażują. Wykorzystanie automatyzacji zapewnia maksymalną konwersję osób poszukujących pracy na aplikantów poprzez pielęgnowanie i prezentowanie odpowiednich treści kandydatom podczas każdej interakcji. Jest to przełomowe, ponieważ pomaga budować relacje pomiędzy kandydatami a firmami.69% kadry zarządzającej uważa, że różnorodność/integracja jest istotną kwestią w rekrutacji. Treści pokazywane różnym kandydatom odgrywają dużą rolę w promowaniu integracji poprzez pokazywanie różnorodnych wzorców do naśladowania, co z kolei może zwiększyć wskaźniki zatrudnienia w zakresie różnorodności i pomóc w stworzeniu bardziej integracyjnej siły roboczej.

Jeanette Maister, jest szefem działu Americas w

Oleeo (dawniej WCN).

Josh Tolan

Automatyzacja może zarówno pozytywnie, jak i negatywnie wpływać na doświadczenia kandydatów. Kluczem jest jak największa personalizacja zautomatyzowanych aspektów doświadczenia kandydata. Jeśli zachowasz osobisty charakter i będziesz miał dobrze zdefiniowane procesy korzystania z automatyzacji, nie tylko doprowadzi to do ogromnego wzrostu produktywności, ale również zapewni znacznie bardziej płynne doświadczenie kandydata.

Josh Tolan jest dyrektorem generalnym Sparkhire.

Aida Fazylova

Technologia i automatyzacja tylko polepszają doświadczenia kandydatów. Dzięki temu, że bariery technologiczne w HR są w końcu usuwane, samoobsługowe interfejsy, takie jak automatyzacja, są traktowane jako pomocne rozwiązania, które ujednolicają wysiłki i dają wiarygodne wyniki. Każdy zespół rekrutacyjny może teraz dostarczyć indywidualne doświadczenie na skalę za rozsądną cenę.

Jeśli odpowiednio zautomatyzujesz brutalne elementy pozyskiwania talentów - wstępne pozyskiwanie kandydatów, wstępną selekcję i planowanie rozmów kwalifikacyjnych - możesz skupić się na budowaniu relacji, wyjaśnianiu kontekstu z menedżerami zatrudniającymi, przeszukiwaniu LinkedIn w celu zbudowania proaktywnego rurociągu i nie tylko.

Aida Fazylova, CEO i założycielka XOR.ai.

Benjamin Gledhill

Ludzie komentują, że automatyzacja może sprawić, że rekrutacja stanie się nieludzka: moim zdaniem poprawi się, ponieważ będzie popełnianych mniej błędów, które zazwyczaj wynikają z błędu ludzkiego.

.

Benjamin Gledhill jest szefem działu pozyskiwania pracowników w Yodel.

Jill Shabelman

Jeśli weźmiemy pod uwagę sposoby, w jakie automatyzacja poprawiła nasze doświadczenia konsumenckie, myślę, że istnieją podobne sposoby, w jakie może ona pomóc w doświadczeniach kandydatów. Jestem podekscytowana możliwościami czatu z botami odpowiadającymi na pytania kandydatów, systemami, które pozwalają kandydatom zobaczyć, na jakim etapie są w procesie rozmowy kwalifikacyjnej oraz wykorzystaniem robotyki i narzędzi automatyzacji procesów w celu odciążenia niektórych zadań administracyjnych, które spoczywają na rekruterach. Wszystkie te rzeczy mogą dać rekruterom więcej czasu na nawiązywanie znaczących kontaktów z kandydatami, co w końcu jest prawdopodobnie powodem, dla którego zaczęliśmy wykonywać ten zawód!

Jill Shabelman jest menedżerem ds. marki pracodawcy i marketingu w Deloitte Services LP.

Chris Murdock

Jeśli zautomatyzowane interakcje wydają się fałszywe, to się nie uda. Kandydaci chcą prawdziwych interakcji i nie będą tolerować chatbotów.

Chris Murdock jest Starszym Partnerem i Współzałożycielem w IQTalent Partners.

Share

this post:

Share on LinkedInShareon TwitterShare onFacebookShareonWhatsAppShareonEmail