Post

Dlaczego rozwijanie pracowników zaczyna się od rozwijania HR

Rozmawiamy z Davidem D'Souza, który jest dyrektorem ds. członkostwa w Chartered Institute of Personnel Development lub CIPD. Jest to organ zawodowy zajmujący się HR i rozwojem personelu. Ma prawie 150.000 członków, a jego zadaniem jest upewnienie się, że są one stale ulepszane, aby upewnić się, że nadal się rozwijają - ale równie ważne jest to, że ludzie otrzymują wartość z bycia członkiem.

Chcieliśmy więc porozmawiać z nim o tym, dlaczego rola organizacji takiej jak CIPD jest ważna w świecie HR oraz jak i dlaczego może ona pomóc w rozwoju nie tylko specjalistów HR, ale również pracowników.

Dlaczego pracodawcy powinni współpracować z Panem i CIPD?

Robimy dwie kluczowe rzeczy, które są ważne dla organizacji i osób zaangażowanych w próby właściwego podejścia do ludzi w biznesie. Dostarczamy treści - stale badamy i opracowujemy nowe treści, aby pomóc ludziom dobrze wykonywać ich pracę i lepiej zrozumieć zmieniający się krajobraz pracy. Robimy naprawdę interesujące rzeczy - i częścią naszego wyzwania jest przekazanie tej pracy we właściwe ręce - ale jeśli pracujesz w rekrutacji, nasza praca nad wnioskami z nauk behawioralnych (na przykład) będzie przydatną lekturą. Po drugie, zapewniamy również społeczność - pomagając ludziom debatować, badać, spierać się, pytać i otrzymywać wsparcie i myślę, że jest to coraz ważniejsze.

Dlaczego małe firmy powinny z wami współpracować?

Jest wiele powodów, dla których małe firmy mogłyby z nami współpracować, a najbardziej oczywistym jest zakres wsparcia, jakie możemy zaoferować. Jeśli pracujesz w małej organizacji, często musisz łączyć wiele ról, a my możemy zaoferować wsparcie, materiały przez większość cyklu życia pracownika (to najcieplejsze z określeń...), jak również dostęp do społeczności ludzi stojących przed podobnymi wyzwaniami. Oferujemy również takie rzeczy jak bezpłatne porady dotyczące zatrudnienia dla naszych członków, co może być naprawdę użyteczną korzyścią dla mniejszych organizacji. Wreszcie, w ramach członkostwa otrzymujesz dostęp do czasopisma online, co jest świetnym sposobem na bycie na bieżąco z tym, co dzieje się w branży.

Jakie wyzwania związane z talentami stoją przed branżą?

Otoczenie zewnętrzne szybko się zmienia, ale są też pewne stałe i trwałe wyzwania, które nie zmieniły się zbytnio od czasu, gdy 15 lat temu zaczynałam swoją karierę w rekrutacji w handlu detalicznym. W niektórych obszarach brakuje umiejętności, a w innych ludzie są postrzegani jako jednorazowego użytku. Uczciwa rekrutacja na skalę masową jest wyzwaniem, podobnie jak utrzymanie wysokiej jakości doświadczenia kandydata - a częścią tego jest udzielanie rozwojowych informacji zwrotnych. Uczciwa i bezstronna selekcja pozostaje trudna, a kandydaci oczekujący szybszej odpowiedzi na zapytania jeszcze bardziej komplikują sytuację. Istnieje wiele technologii - wypracowanie właściwej technologii jest zagadką wysokiego rzędu.

Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez rekruterów?

Jednym z najczęstszych błędów, które widzę rekruterzy zrobić (nadal ...) jest widząc przyciąganie ilość aplikacji jako jakąś miarę sukcesu, a nie jakość tych aplikacji - "To była świetna kampania przyciągnęliśmy x aplikacji na wakat." Jest to dziwna metryka próżności, która, jak dla mnie, wciąż odwraca uwagę od rzeczywistej miary sukcesu, jaką jest jakość kandydatów, z których byłbyś zadowolony w danej roli. Ile osób, które zakończyły proces aplikacji, że faktycznie nie chciał zatrudnić jest przede wszystkim miarą tego, jak rozproszone reklamy jest i ile czasu tracisz?

Jaka jest jedna rada, której udzielasz działom HR?

Udzielam wielu rad działom HR (to się poniekąd wiąże z tą pracą), ale myślę, że jedną z rad, którą większość z nich mogłaby wykorzystać jest to, aby w procesie rekrutacji jak najciężej pracować nad pozyskaniem ludzi, którym zależy na przewodzeniu. Za każdym razem, gdy zatrudniasz kiepskiego lidera, cofasz wydajność i możliwości swojej organizacji. Organizacje wciąż nie testują, a nawet nie skupiają się wystarczająco na tej zdolności i poczuciu obowiązku przewodzenia. Jeśli chcesz zabić organizację z czasem, po prostu zatrudniaj ludzi, którzy skupiają się na sobie, a nie na dobrym przywództwie.

Jakimi trudnymi lekcjami możesz się z nami podzielić?

Myślę, że najtrudniejszą lekcją, jaką musiałem przyswoić z czasem, jest to, że bez względu na to, jak różne dyscypliny chciałyby być znane (talent, rekrutacja, HR, uczenie się i rozwój, OD), pracownik nie jest absolutnie zainteresowany tymi drobiazgami. Pracownik chce połączonego end-to-end doświadczenie z organizacji, która dba i ego napędzane rozmowy o tym, kto siedzi lub co funkcje powinny być nazywane nigdy nie zmieni. Jeśli naprawdę koncentrujesz się na swoich ludziach, to Twoim zadaniem jest sprawić, aby cały system wskazywał właściwy kierunek - a nie tylko robić swoje, a potem wzdychać, gdy sprawy spadają w dół w dalszej części łańcucha.

Jakie są Twoje 3 najlepsze wskazówki dla rekruterów?

  1. Nie pozwól, aby fantazyjne technologie dostać się na drodze do rzeczywistego myślenia. Rozumiem, że to jak złożenie skomplikowanej układanki razem i naprawdę uważam, że rekrutacja jest liderem w zakresie przyjęcia technologii, jeśli chodzi o ludzi w organizacjach, ale skupić się na problemach do rozwiązania - nie rozwiązania są sprzedawane.
  2. Nie wmawiaj sobie, że dobrze radzisz sobie z różnorodnością i integracją. Opracuj sposób, w jaki będziesz mierzył te kwestie, aby mieć pewność, że robisz to dobrze.
  3. Dbaj o siebie. Jest to jedna z najbardziej wymagających i czasami napiętych prac. Rób przerwy, których potrzebujesz. To sztafeta sprintów, które składają się na maraton - a to jest trudne.

Jaki jest Twój zestaw technologii?

Jesteśmy organizacją zawodową, więc nie przedkładamy żadnego dostawcy nad innego. Kochamy ich wszystkich dokładnie tak samo. Nie mógłbym przeżyć dnia bez Twittera, Flipboarda i mojego Mate 10 Pro (długi czas pracy na baterii). Nie wiem, jak przetrwałbym, gdyby Linkedin nie dostarczał mi matematycznych łamigłówek i inspirujących historii ludzi płacących za cudzą kawę, którzy nie chcą uznania dla swoich działań poza oczekiwaniem tysięcy polubień.

Kto Cię inspiruje i dlaczego?

Inspirują mnie eleganccy ludzie rozwiązujący problemy. W organizacjach, w których pracowałem, zawsze skupiałem się na rozwiązaniach, które nazywałem niskokosztowymi/bezkosztowymi, ponieważ dzięki temu moje zespoły były bardziej kreatywne. Uwielbiam patrzeć, jak organizacje tworzą obejścia lub wykorzystują różne elementy technologii, aby osiągnąć inne rezultaty. Uwielbiam lenistwo - jeśli jesteś leniwy, znajdziesz najbardziej efektywny sposób.