Post

Osobowość w miejscu pracy

Przy najniższym poziomie bezrobocia za 18 latZnalezienie odpowiedniego kandydata w różnych aspektach wydajności i osobowości może być wyzwaniem. Złożoność procesu wywiad rozszerzył się skupić się bardziej na umiejętności miękkich i dopasowanie kulturowe. W ciągu ostatnich kilku dekad, przemysł technologiczny stworzył powszechną zmianę, aby położyć większy nacisk na kulturę firmy i świadczeń pracowniczych w celu przyciągnięcia i utrzymania najlepszych talentów. Niezależnie od tego, czy zatrudniasz kogoś do dużego zespołu, czy pierwszego pracownika startupu, zwracanie uwagi na typy osobowości jest konieczne - nawet jako ćwiczenie samoświadomości.

Chociaż nie da się sklasyfikować typów osobowości w tak binarny sposób jak introwertyk czy ekstrawertyk, wiele osób ma tendencję do skłaniania się bardziej ku jednemu lub drugiemu typowi. Carl Jung po raz pierwszy teoretyzował na temat introwersji i ekstrawersji typów osobowości, a od tego czasu różni naukowcy rozszerzyli swoją wiedzę na temat klasyfikacji osobowości. Od typu A, B, C i D do 16 typów osobowości według wskaźnika Myers-Briggs. Te typy i wskaźniki wydają się oferować więcej szczegółów na temat tego, jak bardzo introwertyczna lub ekstrawertyczna jest dana osoba.

Introwertycy i ekstrawertycy będą mieli różne zestawy umiejętności, które sprawiają, że niektóre aspekty danej roli są bardziej korzystne, a jednocześnie stawiają ich w niekorzystnej sytuacji w innych obszarach. Szczególnie w biznesie, Twoja osobowość jest analizowana, a Twoje słabości podkreślane. Jeśli wolisz pracować w samotności i wtedy znajdujesz największą produktywność lub rozwijasz się we współpracy, najlepiej jest podsycać płomień swojego najlepszego "ja".

Ekstrawersja w pracy

Ekstrawertycy są zazwyczaj bardzo charyzmatyczni, co sprawia, że łatwiej im przemawiać publicznie. To daje im przewagę podczas bezpośrednich rozmów kwalifikacyjnych. Ekstrawertycy często mają pozytywną perspektywę, która pozwala im dobrze radzić sobie w sprzedaży lub pozyskiwaniu funduszy. Jedno z badań wykazało, że optymistyczni handlowcy sprzedali o 37% więcej niż ich pesymistyczni koledzy. Wydarzenia networkingowe i prezentacje są również mocną stroną ekstrawertyków, ale mogą oni mieć problemy z koncentracją przez dłuższy czas.

Impulsywność to kolejny obszar, z którym boryka się wielu ekstrawertyków, dlatego ekstrawertycy powinni skupić się na wyznaczaniu i śledzeniu celów. Kolejną rzeczą, na którą należy uważać w przypadku ekstrawertyków, jest aktywne słuchanie, które może być spowodowane brakiem koncentracji. Jeśli sam jesteś ekstrawertykiem, postaraj się poświęcić mówcy lub rozmówcy całą swoją uwagę.

Introwertycy, ale asertywni

Introwertycy pracujący w małych grupach lub zakładający małe firmy nabierają energii pracując w pojedynkę. Może to być trudne w czasach, kiedy współpraca z innymi jest niezbędna. Podczas gdy wielu introwertyków jest niezwykle kreatywnych i kontemplacyjnych, mają oni trudności z przemawianiem do grup i poznawaniem nowych ludzi.

Introwertycy osiągają również wysokie wyniki w zakresie samomotywacji, ale wymagają czasu bez rozpraszaczy, aby naprawdę się rozwijać. To może być korzystne dla Ciebie jako introwertyka, aby przydzielić czas w swoim kalendarzu, gdzie jesteś w trybie nie przeszkadzać. Introspekcja jest konieczne, aby rozpoznać błędy i rozwijać się w roli, firmy lub relacji i jest to ćwiczenie, które przychodzi naturalnie do introwertyków. Podczas gdy ekstrawersja jest nagradzana w miejscu pracy od dziesięcioleci, wiele osób zaczyna dostrzegać, jak wielką rolę w organizacji odgrywają introwertycy.

Podczas gdy rozpoznanie mocnych i słabych stron każdej osoby jest niezbędne do znalezienia właściwej roli w zespole pracowniczym, istotne jest również zrozumienie komplementarnej natury typów osobowości. Aby dostarczyć wspaniały produkt lub usługę, potrzebny jest zespół składający się z różnych typów osobowości. Kluczem do uwolnienia potencjału każdego zespołu jest znalezienie najlepszej możliwej kombinacji osobowości, która zapewni najwyższą możliwą wydajność. Zastosuj wskazówki z poniższej grafiki firmy Fundera, rozważając mocne i słabe strony introwertyków i ekstrawertyków.