Post

5 sposobów radzenia sobie z kontrofertą

W sytuacji, gdy brakuje talentów, firmy robią wszystko, co w ich mocy, aby zatrzymać pracowników. Kiedy więc Twój kandydat zamierza złożyć rezygnację, kontrpropozycja ze strony dotychczasowego pracodawcy nie jest wykluczona - w rzeczywistości jest to bardziej powszechne niż kiedykolwiek. Wyższa pensja, lepszy pakiet, zmiana zakresu obowiązków, a nawet awans to tylko niektóre ze sposobów, w jakie organizacje starają się zatrzymać swoich spektakularnych pracowników, co z kolei stawia kandydata w trudnej sytuacji. Zostają czy odchodzą?

Jako rekruterzy, radzenie sobie z tą sytuacją we właściwy sposób jest niezwykle istotne, ponieważ może stanowić różnicę pomiędzy przyjęciem przez kandydata Twojej oferty, a powrotem do tego, co zna. Oto pięć rzeczy, które należy rozważyć w obliczu kontroferty:

1. 1. Wczesne rozpoczęcie tematu

Jeśli Twój kandydat aktywnie poszukuje pracy, ale jest obecnie zatrudniony, upewnij się, że uwzględniłeś możliwość złożenia kontroferty w trakcie procesu selekcji i rozmowy kwalifikacyjnej. Ustal, dlaczego Twój kandydat odchodzi i zapytaj, co by zrobił, gdyby otrzymał kontrofertę. Zawsze warto wiedzieć, co mogłoby skusić kandydata do powrotu do pierwotnej roli. Co więcej, dzięki wczesnemu poruszeniu tej koncepcji, kandydat nie zostanie zaskoczony, jeśli tak się stanie i będzie miał przemyślaną sytuację, zanim zostanie z nią skonfrontowany.

2. Doradzaj w kwestii procesu rezygnacji

Dla wielu kandydatów myśl o rezygnacji może wywoływać niepokój i wyobcowanie. W końcu, o ile urlop ogrodniczy nie jest opcją, pracownik będzie musiał pozostać w swoim miejscu pracy, aby wypracować swoje wypowiedzenie i w zależności od firmy, może to być mniej niż pozytywne doświadczenie. Zapewnienie pewnej ręki w całym procesie rezygnacji może upewnić kandydata o słuszności jego decyzji i powstrzymać go przed wycofaniem się z niej. Rozważ zadawanie pytań takich jak: "Czy Twój menedżer będzie zaskoczony? Jak na to zareaguje?", aby odpowiednio przygotować kandydata.

Dostarczenie wskazówek i trików na temat najlepszych praktyk w zakresie rezygnacji, takich jak to, ile czasu należy poświęcić na wypowiedzenie i jak przekazać wiadomość, może mieć ogromny wpływ nie tylko na relacje, jakie kandydat pozostawia za sobą, ale także na jego entuzjazm i pewność siebie w przyszłości.

3. Przypomnij mu o tym, co jest w ofercie

Jest powód, kandydat przeszedł przez proces ubiegania się, rozmowy kwalifikacyjnej i akceptacji roli - więc przypomnieć im o takich! Podkreśl fantastyczne elementy ich nowej roli, w tym zespół, obowiązki, kultura firmy, potencjał rozwoju kariery, tytuł, biura, lokalizacja, elastyczność i korzyści - cokolwiek przyciągnęło ich do roli w pierwszej kolejności. Często kandydat nie przenosi się dla prostej podwyżki wynagrodzenia - w grę wchodzą inne czynniki, którym ich obecny pracodawca nie jest w stanie przeciwdziałać.

4. Zorganizuj wycieczkę lub dodatkowe spotkania

Jeśli Twój kandydat potrzebuje trochę przypomnienia o tym, co go czeka, współpracuj z klientem, aby zorganizować ostateczną wycieczkę po biurze lub spotkanie. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, poproś nowego pracodawcę, aby pokazał kandydatowi, gdzie będzie siedział, gdzie jest lokalna kawiarnia i z kim będzie pracował, dając mu najlepszą szansę na wizualizację tego, jak może wyglądać jego nowe życie zawodowe. Jeśli zespół organizuje jakieś imprezy towarzyskie w okresie wypowiedzenia kandydata, poproś swojego klienta, aby zaprosił go do siebie, aby mógł poznać zespół poza środowiskiem pracy.

5. Pozostań w bliskim kontakcie

Kandydat zrezygnował z pracy i przepracował tydzień swojego wypowiedzenia bez zamieszania. Nagle, ich kierownik wciąga ich na spotkanie i oferuje lepszy pakiet, wraz z nowym tytułem. Jeśli nie utrzymywałeś stałego kontaktu z kandydatem przez cały proces rekrutacji, może on ulec zmianie. Upewnij się, że kontaktujesz się regularnie za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu lub - w najlepszym przypadku - osobiście. Oznacza to, że możesz utrzymać tempo, a jednocześnie zapewnić, że kandydat zachowa pewność siebie i entuzjazm dla swojej nowej roli. Warto również zakomunikować, że jesteś dostępny przez cały czas, gdyby doszło do sytuacji takiej jak ta powyżej. Powinieneś być pierwszą osobą, do której się zwrócą.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email