Post

Jak uniknąć pominięcia dobrego CV

Na rynku kierowanym przez kandydatów ważne jest, aby działać szybko i być proaktywnym w swoim procesie selekcji i przyciągania kandydatów. Zaangażuj i przyciągnij kandydatów za pomocą różnych metod, poszerzając swoje poszukiwania w celu przyciągnięcia uwagi kandydatów, co pozwoli Ci przedstawić ich klientowi, zanim inni rekruterzy będą mieli okazję.

Przy tak dużej konkurencji poszukującej w obrębie tej samej puli talentów coraz trudniej jest wypełnić wakaty przed wymaganiami klienta i terminami.

Nie musi tak być, oto najlepsze sposoby na uniknięcie brakujących kandydatów, wyprzedzenie gry i wypełnienie wakatów najwyższej jakości CV.

Testuj nowe ogłoszenia na portalach pracy

Zarzucanie sieci szeroko jest najlepszym sposobem na dotarcie do grupy docelowej i wyłącznie za pomocą jednego lub dwóch portali pracy lub, co gorsza, tylko swojej stronie kariery firmy, możesz być tracąc na talent. Monitorowanie poziomu odpowiedzi i jakości otrzymujesz od każdej tablicy pozwoli Ci dostosować swoje metody reklamy w oparciu o te analizy.

Rozważ nowe platformy mediów społecznościowych lub ofert pracy, próbując każdą platformę i rejestrując wpływ. Nowe serwisy ogłoszeniowe są często wprowadzane, więc wyprzedź swoją konkurencję docierając do nowych serwisów ogłoszeniowych i prosząc o ich przetestowanie. Zwróć uwagę na portale rekrutacyjne specyficzne dla branży, w której prowadzisz rekrutację, portale z lokalnego obszaru działania, jak również portale krajowe.

Rozmawiaj bezpośrednio z kandydatami o ich poszukiwaniach pracy, pytając o metody i platformy, których obecnie używają i wykorzystując ten wgląd na swoją korzyść. Zbadaj również konkurentów i narzędzia, których używają, aby przyciągnąć kandydatów do swoich wakatów i sprawdź, jak włączyć te metody do planu przyciągania.

Bądź w kontakcie z bazą danych

Twoja baza danych jest bezwartościowa, chyba że jesteś stale interakcji i utrzymać je na bieżąco z nowymi możliwościami. Chcesz być pierwszym rekruterem, którego kandydat bierze pod uwagę, gdy szuka pracy, upewniając się, że jesteś na szczycie ich skrzynki odbiorczej.

Dopasowanie e-mail marketingu według sektora pracy lub branży przyniesie lepsze rezultaty, utrzymuj regularną komunikację i promuj role do grup kandydatów z wymaganym zestawem umiejętności.

Twórz cotygodniowe wiadomości podsumowujące, aby kandydaci nie przegapili konkretnych ofert pracy, ale nie ograniczaj swojej komunikacji do dostępnych wakatów. Zamieść w swojej komunikacji istotne dla danego sektora aktualności, artykuły lub porady dotyczące kariery, aby zaangażować i przyciągnąć uwagę tych, którzy nie są aktywnie na rynku pracy.

Unikaj spamowania swojej bazy danych nieistotnymi ofertami pracy, a zamiast tego dostosuj swoją komunikację do poszczególnych grup kandydatów, personalizując ją tam, gdzie to możliwe, i bądź bardziej ukierunkowany w swoim podejściu.

Codziennie czyść skrzynkę odbiorczą

Zwłaszcza w okresach szczytowych, czyszczenie skrzynki odbiorczej może nie być priorytetem, ale na rynku kierowanym przez kandydatów, dostępni kandydaci nie trzymają się długo. Odpowiadaj kandydatom szybko, będąc pierwszym rekruterem, z którym rozmawiają. Jako pierwszy połączyć i budować silny rapport będzie oznaczać kandydaci są mniej prawdopodobne, aby dotrzeć do innych rekruterów.

Reagowanie szybko jest niezbędne, podnosząc słuchawkę po otrzymaniu silnego CV, a następnie po komunikacji e-mail dostaniesz z przodu gry, więc nie zostawiaj e-maili do pill up jako kandydat może już zostały zatrzaśnięte, jeśli wziąć do długo, aby odpowiedzieć.

Bądź bardziej aktywny na LinkedIn

Z 500 milionów użytkowników i 10 milionów ofert pracy, LinkedIn powinien być istotną częścią strategii rekrutacji. Ale Twój LinkedIn nie powinien być ograniczony do zamieszczania ogłoszeń, LinkedIn to nie tylko tablica ogłoszeń, ale raczej społeczność społeczna. Połącz się z użytkownikami z odpowiednimi umiejętnościami, które pasują do wymagań klienta i utrzymuj ich zaangażowanie poprzez konsekwencję w swoich postach.

Nie bądź zbytnio nastawiony na promocję i udostępniaj mieszankę artykułów, zasobów związanych z karierą i historii sukcesu. Opowieści o kandydatach, którym udało Ci się pomóc w znalezieniu pracy lub zdjęcia z wizyt klientów będą działać jako referencje dla nowych kandydatów, a aktualizacje firmy dadzą im wgląd w Twoją działalność.

Udostępnianie narzędzi lub artykułów, czy to w odniesieniu do pisania CV lub porady wywiadu pomoże twoje posty dotrzeć do szerszej publiczności, pozwalając Ci budować swoją sieć i pokazać swoje żywe oferty pracy.

Ustaw atrakcyjny program poleceń dla kandydatów

Dobrzy ludzie znają dobrych ludzi, więc atrakcyjny program poleceń zachęci obecnych rekruterów do pomocy w wykrywaniu talentów. Promowanie zarówno poprzez aktualną bazę danych, jak i w mediach społecznościowych będzie stanowić zachętę dla rekruterów do składania nowych wniosków, z których część może być kandydatami pasywnymi.

Zachęta może przybrać formę premii pieniężnej lub kuponów, ale upewnij się, że zawiera warunki w odniesieniu do długości służby dla płatności premii.

Program polecający będzie inspirować obecnych rekrutów do akcji wakaty do ich sieci, co może skutkować dodatkowym ekspozycji online.

O autorze: Andrew Fennell jest doświadczonym rekruterem i założycielem usługi pisania CV StandOut CV. Udziela się również na wielu wiodących stronach poświęconych karierze, takich jak The Guardian, Business Insider i Huffington Post.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeShare on FacebookUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email