Post

Co kandydaci powiedzieli Ci o swoich największych frustracjach?

 

Pracownicy są zazwyczaj najlepszą reklamą dla Twojej firmy. Chcesz, aby zostali z Tobą jak najdłużej i opowiadali wszystkim, w jakiej firmie warto pracować. Zanim jednak staną się Twoimi pracownikami, musisz upewnić się, że ich doświadczenie jako kandydatów ubiegających się o pracę również nie ma sobie równych.

W tym tygodniu nasz panel ekspertów podzieli się kilkoma doświadczeniami z pierwszej ręki od niektórych kandydatów, którzy nie mieli najlepszego wrażenia o firmie, w której starali się o pracę.

Katrina Kibben

10000% czasu, to jest czarna dziura. Nie rozumieją, jak po spędzeniu godzin na aplikowaniu, firma może po prostu nie odpowiedzieć lub wysłać jakiś list formalny. Nie ma nadziei w aplikacji i to frustruje ludzi.
.

Katrina Kibben jest dyrektorem generalnym i głównym konsultantem w Three Ears Media.

Kevin Grossman

Największe frustracje to brak odpowiedzi od pracodawcy oraz brak poszanowania ich czasu podczas spotkań i rozmów kwalifikacyjnych. W rzeczywistości, znacznie ponad 50 procent kandydatów w naszych badaniach z 2017 roku w Ameryce Północnej i EMEA nadal nie otrzymało odpowiedzi od pracodawców, do których aplikowali ponad 3 miesiące wcześniej. A największym powodem dla kandydatów, którzy ocenili swoje doświadczenie ogólnie jako bardzo słabe doświadczenie 1-gwiazdkowe (w skali 1-5 Likerta), było wycofanie się z procesu rekrutacji z powodu braku poszanowania ich czasu, na poziomie prawie 50 procent.

Kevin Grossman jest prezesem ds. programów globalnych w The Talent Board.

Lori Sylvia

Mój mąż zmienił pracę w zeszłym roku, a obserwowanie jego doświadczeń z kandydatami było bolesne. Biedny facet był tak sfrustrowany brakiem komunikacji lub czasami śmieszną komunikacją, a także nieporęcznymi stronami karier z linkami, które nie działały i długimi aplikacjami, które czasami nie zapisywały jego informacji po tym, jak spędził zbyt dużo czasu na ich wypełnianiu. Czułam się tak źle dla niego i powtarzałam "wiem, wiem" i byłam zmuszona przeprosić w imieniu wszystkich TA na całym świecie. Ekspert w dziedzinie Customer Experience, Jeanne Bliss, w swojej prezentacji na konferencji RallyFwd trafnie zauważyła, że wszyscy powinniśmy zadać sobie pytanie: "Czy zrobiłbyś to swojej matce?".

Lori Sylvia jest założycielką i dyrektorem generalnym Rally Recruitment Marketing.

Manuel Heichlinger

Chciałbym tutaj zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Po pierwsze, powiedziałbym, że zdecydowanie największą frustracją dla kandydatów jest sytuacja, w której przez wiele dni, a czasem nawet tygodni, nie otrzymują żadnych informacji od menedżera ds. rekrutacji lub rekrutera. Oczywiście, może się to zdarzyć z wielu powodów i nie jest możliwe, aby utrzymać każdego kandydata stale aktualizowane, gdzie stoją w procesie rozmowy na każdym etapie drogi, ale jeśli są one pozostawione zbyt długo bez wiadomości, może spowodować ich spadek z procesu lub przyjąć inną ofertę. Kolejną frustracją wielu kandydatów jest brak konstruktywnej informacji zwrotnej, którą otrzymują na koniec procesu rekrutacji, a często po kilku rundach rozmów kwalifikacyjnych. Firmy, które nie korzystają z tej możliwości, aby pomóc kandydatom wyciągnąć wnioski z doświadczenia rozmowy kwalifikacyjnej, naprawdę tracą sztuczkę.

Manuel Heichlinger jest starszym menedżerem ds. pozyskiwania talentów w LinkedIn.

Jeanette Maister

Kandydaci nie znoszą powolnego czasu odpowiedzi i nie wiedzą, na jakim etapie jest ich aplikacja, zwłaszcza gdy sama aplikacja wymaga dużego zaangażowania czasowego. Dla wielu kandydatów nie jesteś jedyną możliwością zatrudnienia, więc czas reakcji jest kluczowy dla pozyskania pożądanych przez Ciebie osób. Niech twoi kandydaci wiedzą, gdzie stoją i utrzymać je w pętli, czy robisz to ręcznie lub użyć automatyzacji, aby to osiągnąć. Stały kontakt pomaga przywiązać ich do firmy i może skłonić ich do pracy dla Ciebie.

Jeanette Maister, jest szefem działu Americas w Oleeo (dawniej WCN).

Josh Tolan

Główne frustracje, o których słyszałem od kandydatów to:

- Nieokreślone ramy czasowe procesu zatrudniania
- Powolne procesy rekrutacyjne
- Brak oczekiwań co do tego, kiedy i czy w ogóle firma się do nich odezwie
- Nieustrukturyzowane i niezorganizowane doświadczenia z rozmowy kwalifikacyjnej

 

Josh Tolan jest dyrektorem generalnym Sparkhire.

Aida Fazylova

Zespoły rekrutacyjne stają przed dynamicznymi wyzwaniami, jeśli chodzi o angażowanie kandydatów. Około 60% osób poszukujących pracy porzuca aplikację online ze względu na jej złożoność i ograniczenia czasowe. Spośród kandydatów, którzy ukończyli aplikację, 65% twierdzi, że nigdy nie otrzymało informacji zwrotnej od pracodawcy po jej złożeniu.

Aida Fazylova, CEO i założycielka, XOR.ai.

 

Benjamin Gledhill

Prawdopodobnie kilka rzeczy. Pierwszą z nich jest szokujący stan większości stron internetowych poświęconych karierze; niemożliwe do nawigowania i znalezienia informacji, których potrzebujesz. Po drugie, brak komunikacji po złożeniu wniosku, znany również jako "Czarna dziura". Wreszcie, starożytne i nieaktualne techniki oceny, które nie mają znaczenia dla roli, o którą się ubiegasz.

.

Benjamin Gledhill jest szefem działu zasobów ludzkich w Yodel.

 

Jill Shabelman

Jedną z najczęstszych frustracji kandydatów w całej branży rekrutacyjnej jest brak komunikacji i przejrzystości w procesie poszukiwania pracy. Zespoły rekrutujące, które potrafią postawić się w sytuacji kandydatów, rozpoznać stres związany z fazą "oczekiwania na odpowiedź" i proaktywnie informować o kolejnych krokach, przejdą długą drogę w budowaniu kultury, w której ludzie będą chcieli pracować.

Jill Shabelman jest menedżerem ds. marki pracodawcy i marketingu w Deloitte Services LP.

Chris Murdock

Kandydaci nie znoszą bycia widmem. Kandydaci używają określenia "czarna dziura", aby opisać proces aplikowania online. Brak informacji zwrotnej na czas lub całkowity brak informacji zwrotnej to ogromny problem.