Post

Jak można ulepszyć opisy stanowisk pracy?

Aby pozyskać odpowiedniego kandydata do pracy, prawdopodobnie dobrym pomysłem byłoby jak najdokładniejsze opisanie roli na portalach z ofertami pracy i stronach internetowych poświęconych karierze. Może to nie być najłatwiejsze do zrobienia, szczególnie jeśli oferowana rola jest dość złożona.

Ale oto 10 panelistów candidate experience, którzy podzielili się swoimi wskazówkami na temat tego, jak ulepszyć opisy stanowisk pracy.

Katrina Kibben

Na wiele sposobów, ale powiedziałabym, że krok 1 to po prostu przestać kopiować i wklejać opisy stanowisk sprzed 7 lat i nazywać je dobrymi. Wiele się zmieniło na świecie, zwłaszcza to, jak wiele czytamy w sieci. Opisy stanowisk pracy nie mogą być już tylko szablonami. Musimy napisać coś, co sprawi, że ktoś nie tylko będzie chciał aplikować, ale będzie chciał pracować dla naszej firmy. Drugim elementem jest to, że potrzebujemy dużo większego nacisku na SEO. Internet jest głębokim i szerokim miejscem - jeśli nie możesz zostać znaleziony, nie możesz zatrudnić najlepszych ludzi.

Katrina Kibben jest dyrektorem generalnym i głównym konsultantem w Three Ears Media.

Kevin Grossman

Jedno słowo: wideo. Dodatkowo, jaśniejsze określenie, kim jest idealny kandydat i jakie są możliwości rozwoju.

.

.

Kevin Grossman jest prezesem ds. programów globalnych w The Talent Board.

Lori Sylvia

Leading with your Why, innymi słowy, pierwszy akapit powinien mówić kandydatom, dlaczego powinni przyjść do pracy w Twojej firmie, zanim w ogóle przejdziesz do szczegółów stanowiska. Opisy stanowisk są coraz częściej pierwszą stroną, na którą trafia kandydat podczas wyszukiwania (dzięki Google for Jobs), więc nie odwiedził on jeszcze Twojej strony głównej poświęconej karierze. Masz kilka sekund, aby ich zainteresować, a pierwszą rzeczą, o której chcą wiedzieć jest Twoja firma, to co oferujesz i jak wyróżniasz się spośród innych pracodawców oferujących pracę inżyniera.

Lori Sylvia jest założycielką i dyrektorem generalnym Rally Recruitment Marketing.

Manuel Heichlinger

Napisanie dobrego opisu stanowiska pracy jest jak chodzenie po linie - musi on zawierać dogłębne, jasne informacje na temat roli i codziennych obowiązków. Ale często te dokładne opisy mogą być, szczerze mówiąc, trochę nudne. Ważne jest, aby ożywić opis stanowiska pracy: opisać wyzwania związane z rolą, znaczenie stanowiska dla firmy i rodzaj osoby, dla której ma ono sens z punktu widzenia kariery. W przyszłości, chciałbym zobaczyć, jak wykorzystanie wideo odgrywa większą rolę w opisach stanowisk, aby ożywić rolę. Na przykład, zamieszczenie krótkiego filmu wideo, w którym menedżer zatrudniający lub rekruter opowiada o wyzwaniach związanych z danym stanowiskiem i o tym, jak wygląda idealny kandydat. To, moim zdaniem, jest przyszłość opisów stanowisk pracy.

Manuel Heichlinger jest starszym menedżerem ds. pozyskiwania talentów w LinkedIn.

Jeanette Maister

Prostota. Kandydaci nie chcą przekopywać się przez strony informacji tylko po to, aby dowiedzieć się, że nie kwalifikują się na dane stanowisko. Mów otwarcie i zwięźle o tym, jakich umiejętności potrzebują i co będą robić na danym stanowisku. Ułatwi im to zadawanie istotnych pytań i uzyskanie odpowiedzi, których potrzebują, aby posunąć się do przodu w procesie aplikacji. Szybko pojawiają się technologie, nawet na poziomie przedsiębiorstw, aby ułatwić kandydatom przekierowanie na bardziej odpowiednie stanowiska, jeśli dokonają niewłaściwego wyboru.

Jeanette Maister, jest szefem działu Americas w

Oleeo (dawniej WCN).

Josh Tolan

Opisy stanowisk pracy za bardzo skupiają się na tym, czego firma oczekuje od kandydatów, a za mało na tym, co z tego wynika dla kandydata. Zmień swój sposób myślenia z pisania opisu stanowiska pracy i pomyśl o pisaniu ogłoszenia o pracę. Opis tylko zarysowuje to, co chcesz; reklama konwertuje oglądających stronę do zaangażowanych kandydatów.

Josh Tolan jest dyrektorem generalnym Sparkhire.

Aida Fazylova

Opisy stanowisk pracy można ulepszyć, wykorzystując słowa kluczowe, których boty używają do tego typu zadań, dzięki czemu można stworzyć opis stanowiska pracy, który przyciągnie odpowiednich kandydatów. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (AI), a konkretnie chatboty HR (boty), mogą pomóc firmom w realizacji tego celu. Boty HR mogą określić, poprzez serię pytań, przydatność kandydata na dostępne stanowisko. Szukają słów kluczowych, na podstawie wcześniej ustalonych kryteriów, i dopasowują je do odpowiedzi kandydata. AI pozwala rekruterom na pozostawienie ciężkiego liftingu związanego z początkowym uruchomieniem rekrutacji na liście rzeczy, którymi mogą zająć się boty.

Aida Fazylova, CEO i założycielka XOR.ai.

Benjamin Gledhill

Opisy stanowisk pracy muszą zacząć naprawdę sprzedawać rolę nie tylko z punktu widzenia umiejętności/doświadczenia, ale z perspektywy emocjonalnej z prawdziwym naciskiem na cel i dlaczego dla kandydata. Ludzie chcą wiedzieć, w jaki sposób będą robić różnicę.

.

.

Benjamin Gledhill jest szefem działu zasobów ludzkich w Yodel.

Jill Shabelman

Uprość je! Opis stanowiska pracy powinien być narzędziem, które zainteresuje kogoś stanowiskiem, a nie listą wszystkich zadań, jakie dana osoba może wykonać w ciągu najbliższych trzech lat lub nierealistycznym wyobrażeniem o tym, kim może być idealny kandydat. Jeszcze lepsze są opisy stanowisk, które zawierają linki lub osadzone są w treści, która daje lepszy wgląd w pracę i zespół, specyficzne dla danej roli.

Jill Shabelman jest menedżerem ds. marki pracodawcy i marketingu w Deloitte Services LP.

Chris Murdock

Ta rozmowa stała się niezwykle cenna w świecie sourcingu, ponieważ z radością witamy technologie takie jak AI. Technologia może nam pomóc tylko w takim stopniu, w jakim my pomożemy jej. Kiedy polegamy na AI, aby przyciągnąć określone typy kandydatów, musimy dopasować nasze opisy stanowisk do słów kluczowych, które wprowadzamy do naszych algorytmów, w przeciwnym razie będziemy mieli ogromną lukę w naszej puli talentów. Musimy wypełnić opisy stanowisk pracy z konkretnych tytułów i terminów kluczowych, które są najbardziej prawdopodobne, aby być wyszukiwane przez naszych kandydatów. Narzędzia SEO, takie jak SEMRush, mogą nam pomóc w określeniu popularnych wyszukiwanych terminów, aby uzupełnić opisy stanowisk, dopasowując je do odpowiedzialności każdej z ról.

Chris Murdock jest starszym partnerem i współzałożycielem w IQTalent Partners.

Share

this post:

Share on LinkedInShareon TwitterShare onFacebookShareonWhatsAppShareonEmail