
Korzyści i wyzwania związane z pracą w Google
Do 17 lipca, osoby poszukujące pracy mogły po prostu wpisać w google swoją branżę lub preferowane stanowisko, i zobaczyłyby mieszankę agencji rekrutacyjnych lub wyszukiwarek ofert pracy na stronach takich jak Reed i Indeed.
Jednak wraz z wprowadzeniem Google Jobs, proces poszukiwania pracy uległ zmianie. Nowa funkcja teraz siedzi głośno i dumnie na górze większości wyszukiwań pracy, agregując aktualne oferty zarówno firm i agencji rekrutacyjnych w jednym oknie.
Dla agencji rekrutacyjnych, funkcjonalność ta przedstawia kilka problemów. Kiedy usługa została ogłoszona w 2017 roku, agencja marketingowa I-COM odkryła, że 47 ze 100 najlepszych brytyjskich agencji rekrutacyjnych nie spełniało wymagań, aby Google for Jobs mogło działać. W międzyczasie, tylko dodatkowe 16 zmieniło swoje strony internetowe, aby skorzystać z tej usługi, co oznacza, że nadal jest 37, którzy nie będą w stanie w pełni skorzystać. Ale czy wszystkie firmy rekrutacyjne powinny poważnie inwestować w nowe narzędzie?
Korzyści
Najbardziej oczywistą korzyścią z usługi jest dodatkowa ekspozycja, którą zapewnia agencjom rekrutacyjnym. Zapewnia jeszcze jedno forum, w którym osoby poszukujące pracy mogą uzyskać dostęp do swoich ról i kieruje ruch do Twojej witryny. Zbiera również wszystkie miejsca, w których pojawiają się Twoje ogłoszenia w jednym miejscu, zmniejszając liczbę zduplikowanych aplikacji.
Filtry Google Jobs pozwalają osobom poszukującym pracy na ukierunkowanie swoich poszukiwań, dając kandydatom możliwość zawężenia opcji według lokalizacji, nazwy stanowiska i wielu innych kryteriów. Teoretycznie oznacza to, że kandydaci będą bardziej skłonni do aplikowania na stanowiska, które odpowiadają ich doświadczeniu zawodowemu, co skutkuje dopasowanymi aplikacjami.
Wyróżniająca się pozycja wyszukiwarki wyrównuje również szanse dla rekruterów, pod warunkiem, że ich ogłoszenia są spójne, szczegółowe i istotne, bez zdradzania zbyt wiele. W chwili obecnej system rankingu organicznego Google nagradza treści przemyślane, dobrze napisane i spójne z pozostałymi generowanymi. System oparty na sztucznej inteligencji stojący za Google Jobs działa na tej samej zasadzie. Dlatego, jeśli jeszcze nie, rekruterzy muszą spojrzeć na standaryzację swoich ogłoszeń tak, że system rozpoznaje kopię jako spójną. Ci, którzy chcą dać swoim ogłoszeniom jak największe szanse, powinni również rozważyć zintegrowanie zaprojektowanego przez Google schematu, dostępnego w sieci.
Wyzwania
Wyzwaniem dla rekruterów jest dostosowanie ich ogłoszeń do tej nowej drogi bez kompromisów, jak to się pojawia na ich stronie internetowej lub konieczności dokonywania istotnych zmian funkcjonalnych. Na przykład, aby oferty pracy były odczytywane przez Google Jobs, rekruterzy będą musieli upewnić się, że każdy post pojawia się w ich sitemapie i ma indywidualne dane tagów. To może wymagać dalszego rozwoju strony, lub przynajmniej dyskusji z zespołami IT, aby upewnić się, że te systemy są na miejscu.
Jeśli jeszcze tego nie zrobili, agencje rekrutacyjne będą musiały również rozważyć, jak bardzo przyjazna dla urządzeń mobilnych jest zarówno ich strona internetowa, jak i ogłoszenia o pracę. Z ponad 50% wyszukiwań w Google odbywa się na urządzeniach mobilnych, rekruterzy muszą upewnić się, że osoby poszukujące pracy mogą łatwo przejść przez proces aplikacji będąc w ruchu. Wreszcie, Google Jobs podniósł stawkę dla konsultantów w zakresie wysokiej jakości ogłoszeń. Wiodące agencje rekrutacyjne powinny mieć swoich konsultantów robiących to tak czy inaczej, ale dla tych, którzy biorą "nadzieję na najlepsze" podejście, istnieje ryzyko bycia zignorowanym przez technologię AI. Ci, którzy są ignorowane lub lekceważone przez algorytm będzie cierpieć dwa razy tyle - nie tylko nie pojawi się w funkcji wyszukiwania, ale ich strona spadnie dalej w dół linii. Co więcej, konsultanci będą musieli być również ostrożni w utrzymywaniu ogłoszeń tak aktualnych, jak to tylko możliwe - wyszukiwarka ostrzega, że wszelkie wygasłe oferty pracy zostaną ukarane.
Nie ma wątpliwości, że Google Jobs jest tutaj, aby pozostać. Co jest jeszcze niepewne jest długotrwały efekt będzie miał na brytyjskiej branży rekrutacyjnej. Dla jednego, mam nadzieję, że zachęca do poprawy ogłoszeń o pracę - im wyższy standard, tym bardziej prawdopodobne, że osoby poszukujące pracy są ustawione być przyciągnięty przez rolę. To może być tylko dobra rzecz!