Post

3 rzeczy, o których warto wiedzieć, rekrutując najlepsze talenty Gen Z

Nadszedł czas, aby powitać w biurze nowe pokolenie. Urodzona w latach 1997-2010 populacja Gen Z liczy w Stanach Zjednoczonych około 61 milionów osób i jest gotowa do podjęcia pracy. Ale czego najnowsza kohorta pracowników rozpoczynających karierę zawodową chce w pracy?

Na rynku napędzanym przez kandydatów, wiedza na temat tego, czego nowa siła robocza oczekuje od kariery, jest teraz ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Nowy raport RippleMatch rzuca nieco światła na preferencje tego pokolenia dotyczące miejsca pracy i może dać rekruterom i menedżerom zatrudniającym przewagę nad konkurencją, gdy sprzedają talentowi Z swoją pracę. Oto kilka kluczowych wniosków.

1. Jasno określ, w jaki sposób młodzi kandydaci mogą rozwijać się w Twojej firmie

Biorąc pod uwagę takie czynniki jak wpływ społeczny, stabilność pracy, równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym oraz wynagrodzenie, Gen Z uznała rozwój zawodowy za najważniejszy czynnik przy wyborze pracy. Zaraz za rozwojem zawodowym uplasowała się mobilność w górę, co pokazuje, że Gen Z nie jest zainteresowana zmianą pracy - o ile otrzyma odpowiednie środki do rozwoju.

Rozmawiając z kandydatem z pokolenia Gen Z, świetnie jest pochwalić się fajnym biurem lub opowiedzieć o niesamowitych atutach firmy, ale upewnij się, że przedstawisz wszystkie możliwości, jakie oferuje Twoja firma, aby pomóc pracownikom w rozwoju ich kariery. W rzeczywistości, spośród wszystkich czynników, na temat których Gen Z był badany, prestiż firmy i wynagrodzenie zostały uznane za najmniej ważne, jeśli chodzi o ocenę atrakcyjności stanowiska. Choć przedstawiciele pokolenia Z są znani z odpowiedzialności finansowej, wysokie wynagrodzenie niekoniecznie przyciągnie najbardziej utalentowanych pracowników, jeśli w firmie brakuje możliwości rozwoju zawodowego i awansów wewnętrznych.

Zrozum wieloaspektową naturę pokolenia Z

Chociaż rozwój zawodowy był najważniejszym czynnikiem w miejscu pracy dla Gen Z we wszystkich segmentach, priorytety zmieniają się, kiedy spojrzymy na to, czego oczekują kandydaci w zależności od rasy, pochodzenia etnicznego, płci i wykształcenia.

Na przykład, znaczenie wpływu firmy na społeczeństwo jest o wiele bardziej doceniane przez kobiety i czarnoskórych studentów niż przez mężczyzn - zwłaszcza białych mężczyzn. Zróżnicowane podejście do inicjatyw społecznych nie jest wyjątkowe dla danych RippleMatch dotyczących miejsc pracy. W rzeczywistości, badanie przeprowadzone przez MTV i Public Religion Research Institute wykazało to samo. Kobiety z pokolenia Gen Z są bardziej aktywne politycznie i obywatelsko niż młodzi mężczyźni, a znaczenie takich kwestii jak równość płci, stosunki rasowe i nierówność dochodów różniło się w zależności od rasy i pochodzenia etnicznego, przy czym czarnoskóra młodzież najbardziej przejmowała się tymi kwestiami, następnie młodzież latynoska, a potem biała młodzież, która przejmowała się najmniej.

I nie tylko w kwestiach społecznych segmenty Gen Z mają różne preferencje i priorytety dotyczące tego, czego oczekują w miejscu pracy. Na przykład kobiety z pokolenia Z plasują "silne poczucie wspólnoty" na drugim miejscu wśród najważniejszych rzeczy w pracy, a "mobilność w górę" na trzecim, podczas gdy mężczyźni z pokolenia Z plasują mobilność w górę zaraz za rozwojem zawodowym. Kobiety i niedostatecznie reprezentowane mniejszości przywiązują również większą wagę do takich kwestii jak stabilność zatrudnienia i równowaga między życiem zawodowym a prywatnym niż biali i azjatyccy mężczyźni.

Co zatem powinni zrobić z tymi informacjami rekruterzy i menedżerowie zatrudniający? Uznaj, że choć coś takiego jak rozwój zawodowy przemawia do całej generacji Z, upewnij się, że podkreślasz wszystkie aspekty swojej firmy, które mogą być interesujące.

3. Stwórz ambitne i satysfakcjonujące środowisko pracy dla osób z pokolenia Z

Pomimo reputacji rozsądnej kohorty, Gen Z jest nadal uważany za jedno z najbardziej przedsiębiorczych pokoleń. Jednak nie każdy członek pokolenia Z zamierza założyć własną firmę, dlatego ważne jest, aby przyjrzeć się ich cechom rozpoznawczym, aby dowiedzieć się, jak może wyglądać satysfakcjonująca kariera dla nich. Z danych RippleMatch wynika, że generacja Z lubi kwestionować status quo, uważa się za konkurencyjną i ekstrawertyczną. Jeśli dodamy do tego ich preferencje dotyczące rozwoju zawodowego i awansu, staje się jasne, że Gen Z chce mieć szansę rozwiązywania problemów, zabierania głosu i zmuszania siebie i innych do bycia lepszymi. Omawiając z kandydatem opis stanowiska pracy, należy pamiętać o tym, aby przekazać mu, w jaki sposób jego przyszłe zadania wpłyną na firmę, a także podkreślić wszelkie możliwości pracy nad ekscytującymi i pełnymi wyzwań projektami.

Ponieważ najstarsi członkowie generacji Z dopiero wchodzą na rynek pracy, jeszcze wiele można się nauczyć o tym, co przyciąga ich do firmy i co ich w niej zatrzymuje. Na razie jednak jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić, jest podkreślenie, w jaki sposób Twoja firma może pomóc temu pokoleniu wyrosnąć na najlepszych i najzdolniejszych liderów biznesu jutra. Inwestuj w talenty pokolenia Z już teraz, a później zbieraj owoce.

O autorze: Kate Beckman jest Content Managerem w RippleMatch.com. Śledź ją na Twitterze tutaj.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuPodziel się na WhatsAppUdostępnij na Email