
4 Sposoby, na jakie rekruterzy mogą zaszkodzić Twojej firmie
Wszystkie firmy podejmują decyzje o zatrudnieniu i umowach partnerskich dotyczących rekrutacji w oparciu o szereg czynników, które są ważne dla ich konkretnej organizacji lub działu. Czynniki krytyczne w podejmowaniu tego istotnego wyboru będą obejmować ograniczenia budżetowe, poufność, styl zarządzania, konkurencję, zestaw umiejętności i dostępność na rynku, kulturę i staż pracy na danym stanowisku. Tylko menedżerowie znają dokładnie swoje potrzeby i wiedzą, które metody są najbardziej odpowiednie do znalezienia odpowiedniej osoby na dane stanowisko.
Dla menedżera zatrudniającego, aby podjąć świadomą decyzję o tym, który partner rekrutacyjny powinni używać, ważne jest, aby wiedzieć, co alternatywy są, a także, które metody mogą pomóc lub nawet potencjalnie zaszkodzić firmy.
Przy zatrudnianiu osób wyższego szczebla, większość liderów biznesu zgodzi się, że Executive Search lub headhunting jest najszybszą, najbardziej skuteczną i ukierunkowaną metodą identyfikacji, pozyskiwania i przyciągania najlepszych kandydatów.
Firmy konsultingowe Executive Search lub headhunterzy, jak są lepiej znani, świadczą usługi, za które klient płaci z góry określoną część wynagrodzenia. Zapewnia to zaangażowanie klienta, wyłączność i inwestycję w profesjonalną i dyskretną usługę. Ci eksperci będą reprezentować Twoją firmę w sposób wysoce profesjonalny i poufny i mogą zbliżyć się do właściwych ludzi i szybko. Będą one poświęcić wszystkie swoje zasoby, wysiłek czasu, badań i energii na projekt, dopóki nie jest kompletny, ponieważ zapłaciłeś za ich doświadczenie z góry. Jeśli partner z prawej firmy, zwrot z inwestycji będzie wykładniczy, a nowy pracownik powinien być w stanie dodać wartość szybko do organizacji.
Na tym etapie, ważne jest, aby podkreślić kilka punktów, które wyjaśniają możliwe niebezpieczeństwa i konsekwencje korzystania z niewłaściwego typu usługi rekrutacyjnej dla ważnego zatrudnienia. Rekrutacja awaryjna lub rekrutacja typu "tylko sukces" nie jest, ściśle mówiąc, headhuntingiem, jeśli korzysta z bazy danych. Rozważ sytuację z perspektywy rekrutera: masz 20 wakatów na biurku, nad którymi pracujesz, a klient zapłaci tylko wtedy, gdy spodoba mu się kandydat, którego przedstawisz. Ile czasu i wysiłku poświęcisz na każde z tych stanowisk wysokiego ryzyka bez możliwości uzyskania nagrody? Jak będą traktowani kandydaci i jak będą się czuć o podejściu, bezpieczeństwo ich informacji i coachingu lub informacji zwrotnej? Pamiętaj, że rekrutacja awaryjna jest zasadniczo praca sprzedaży, a rekruterzy awaryjne chcą prowizji na rolach wypełnić. Zazwyczaj masz tylko umowę z rekruterów awaryjnych, jeśli zatrudnić jednego z ich kandydatów. Więc co się dzieje z "poufnych informacji i profil pracy można przekazać? Co z nieudanymi kandydatami i szczegółami podanymi w imieniu Twojej firmy?
- Nie można zapewnić poufności w projektach realizowanych w trybie awaryjnym. Niezależnie od tego, czy Twój projekt jest poufny czy nie, konieczne jest, aby potencjalni kandydaci poznali prywatny i bezpieczny sposób postępowania z zadaniem. Wszelkie dane, które udostępniasz rekruterowi, mogą być i będą swobodnie rozpowszechniane na całym rynku. Kandydaci są teraz mądry do branży rekrutacyjnej, a wielu z nich nie ufają bezpieczeństwa swoich danych osobowych w niewłaściwych rękach. Firmy rekrutacyjne Contingency często dodają CV do swojej bazy danych bez pytania o zgodę kandydatów. Oznacza to, że widzisz profile osób, którym wcześniej się nie powiodło. Ponadto, wyobraź sobie informacje, które konkurencja może dowiedzieć się od rekrutera - bez odpowiednich kontroli bezpieczeństwa w miejscu i nie NDA są podpisane dajesz konkurencji bogactwo informacji.
- Kandydaci będą zwracali się do kilku rekruterów o tę samą pracę, jeśli nie uzgodniono wyłączności. Wygląda to nieprofesjonalnie i pokazuje na rynku, że klient nie chce inwestować w profesjonalną i dyskretną usługę headhuntingu. Jeśli jest to szczególnie wrażliwe stanowisko i kluczowe dla sukcesu klienta, nie warto ryzykować. Ponadto pozostali członkowie zespołu są narażeni na ryzyko uzyskania błędnych informacji, co może mieć poważne konsekwencje dla ich morale i postrzegania pracodawcy.
- Każda firma rekrutacyjna, która dostarcza projekt awaryjny wie, że ich szanse na sukces są niewielkie. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, w której nad tym samym zadaniem pracuje wielu innych rekruterów. Dlatego nie zainwestują oni optymalnego czasu i wysiłku w Twoje zadanie. Rekruterzy pracują nad wieloma projektami jednocześnie i jest to gra liczbowa, której wynikiem jest małe zaangażowanie i szukanie tylko nisko wiszących owoców. Nie płacisz za ekspertyzę, ale po prostu za kogoś, kto przesiewa CV.
- Rekruterzy awaryjni są niezwykle drodzy, biorąc pod uwagę świadczone przez nich usługi. Mogą zajrzeć do bazy danych i wykonać kilka telefonów, w przeciwieństwie do headhunterów, których researcherzy przeszukują rynek i dzwonią do 100 potencjalnych kandydatów. Czy warto oszczędzać kilka procent całkowitej opłaty, skoro za kilka punktów więcej można mieć pewność najlepszej w branży usługi z gwarancją? Wiele perspektyw wrócić do nas jako klientów, po doświadczeniu nie sukces z firm rekrutacyjnych warunkowych, a my jesteśmy wtedy w lewo z ogromnym wyzwaniem podejścia i przekonywania ludzi, które mają z góry założone negatywne doświadczenia.
Chociaż nie lekceważymy wyzwanie menedżer zatrudniania ma przy podejmowaniu decyzji, która trasa do podjęcia jest istotne, że początkowe nakłady nie jest jedynym czynnikiem decydującym. Pracując w obu środowiskach, mogę szczerze powiedzieć, że headhunting jest jedyną naprawdę bezpieczną i profesjonalną metodą identyfikacji i przyciągania najlepszych pracowników w branży, a całkowity koszt jest tylko nieznacznie wyższy niż inne sposoby, które mogą zaszkodzić Twojej firmie.
O: Ed Robertson jest doświadczonym Marketing Managerem piszącym na różne tematy obejmujące executive search, zatrudnienie i edukację. MSC-Headhunters jest firmą executive search obsługującą korporacje na całym świecie.