Post

4 Sposoby, na jakie rekruterzy mogą zaszkodzić Twojej firmie

Wszystkie firmy podejmują decyzje o zatrudnieniu i umowach partnerskich dotyczących rekrutacji w oparciu o szereg czynników, które są ważne dla ich konkretnej organizacji lub działu. Czynniki krytyczne w podejmowaniu tego istotnego wyboru będą obejmować ograniczenia budżetowe, poufność, styl zarządzania, konkurencję, zestaw umiejętności i dostępność na rynku, kulturę i staż pracy na danym stanowisku. Tylko menedżerowie znają dokładnie swoje potrzeby i wiedzą, które metody są najbardziej odpowiednie do znalezienia odpowiedniej osoby na dane stanowisko.

Dla menedżera zatrudniającego, aby podjąć świadomą decyzję o tym, który partner rekrutacyjny powinni używać, ważne jest, aby wiedzieć, co alternatywy są, a także, które metody mogą pomóc lub nawet potencjalnie zaszkodzić firmy.

Przy zatrudnianiu osób wyższego szczebla, większość liderów biznesu zgodzi się, że Executive Search lub headhunting jest najszybszą, najbardziej skuteczną i ukierunkowaną metodą identyfikacji, pozyskiwania i przyciągania najlepszych kandydatów.

Firmy konsultingowe Executive Search lub headhunterzy, jak są lepiej znani, świadczą usługi, za które klient płaci z góry określoną część wynagrodzenia. Zapewnia to zaangażowanie klienta, wyłączność i inwestycję w profesjonalną i dyskretną usługę. Ci eksperci będą reprezentować Twoją firmę w sposób wysoce profesjonalny i poufny i mogą zbliżyć się do właściwych ludzi i szybko. Będą one poświęcić wszystkie swoje zasoby, wysiłek czasu, badań i energii na projekt, dopóki nie jest kompletny, ponieważ zapłaciłeś za ich doświadczenie z góry. Jeśli partner z prawej firmy, zwrot z inwestycji będzie wykładniczy, a nowy pracownik powinien być w stanie dodać wartość szybko do organizacji.

Na tym etapie, ważne jest, aby podkreślić kilka punktów, które wyjaśniają możliwe niebezpieczeństwa i konsekwencje korzystania z niewłaściwego typu usługi rekrutacyjnej dla ważnego zatrudnienia. Rekrutacja awaryjna lub rekrutacja typu "tylko sukces" nie jest, ściśle mówiąc, headhuntingiem, jeśli korzysta z bazy danych. Rozważ sytuację z perspektywy rekrutera: masz 20 wakatów na biurku, nad którymi pracujesz, a klient zapłaci tylko wtedy, gdy spodoba mu się kandydat, którego przedstawisz. Ile czasu i wysiłku poświęcisz na każde z tych stanowisk wysokiego ryzyka bez możliwości uzyskania nagrody? Jak będą traktowani kandydaci i jak będą się czuć o podejściu, bezpieczeństwo ich informacji i coachingu lub informacji zwrotnej? Pamiętaj, że rekrutacja awaryjna jest zasadniczo praca sprzedaży, a rekruterzy awaryjne chcą prowizji na rolach wypełnić. Zazwyczaj masz tylko umowę z rekruterów awaryjnych, jeśli zatrudnić jednego z ich kandydatów. Więc co się dzieje z "poufnych informacji i profil pracy można przekazać? Co z nieudanymi kandydatami i szczegółami podanymi w imieniu Twojej firmy?

  1. Nie można zapewnić poufności w projektach realizowanych w trybie awaryjnym. Niezależnie od tego, czy Twój projekt jest poufny czy nie, konieczne jest, aby potencjalni kandydaci poznali prywatny i bezpieczny sposób postępowania z zadaniem. Wszelkie dane, które udostępniasz rekruterowi, mogą być i będą swobodnie rozpowszechniane na całym rynku. Kandydaci są teraz mądry do branży rekrutacyjnej, a wielu z nich nie ufają bezpieczeństwa swoich danych osobowych w niewłaściwych rękach. Firmy rekrutacyjne Contingency często dodają CV do swojej bazy danych bez pytania o zgodę kandydatów. Oznacza to, że widzisz profile osób, którym wcześniej się nie powiodło. Ponadto, wyobraź sobie informacje, które konkurencja może dowiedzieć się od rekrutera - bez odpowiednich kontroli bezpieczeństwa w miejscu i nie NDA są podpisane dajesz konkurencji bogactwo informacji.
  2. Kandydaci będą zwracali się do kilku rekruterów o tę samą pracę, jeśli nie uzgodniono wyłączności. Wygląda to nieprofesjonalnie i pokazuje na rynku, że klient nie chce inwestować w profesjonalną i dyskretną usługę headhuntingu. Jeśli jest to szczególnie wrażliwe stanowisko i kluczowe dla sukcesu klienta, nie warto ryzykować. Ponadto pozostali członkowie zespołu są narażeni na ryzyko uzyskania błędnych informacji, co może mieć poważne konsekwencje dla ich morale i postrzegania pracodawcy.
  3. Każda firma rekrutacyjna, która dostarcza projekt awaryjny wie, że ich szanse na sukces są niewielkie. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, w której nad tym samym zadaniem pracuje wielu innych rekruterów. Dlatego nie zainwestują oni optymalnego czasu i wysiłku w Twoje zadanie. Rekruterzy pracują nad wieloma projektami jednocześnie i jest to gra liczbowa, której wynikiem jest małe zaangażowanie i szukanie tylko nisko wiszących owoców. Nie płacisz za ekspertyzę, ale po prostu za kogoś, kto przesiewa CV.
  4. Rekruterzy awaryjni są niezwykle drodzy, biorąc pod uwagę świadczone przez nich usługi. Mogą zajrzeć do bazy danych i wykonać kilka telefonów, w przeciwieństwie do headhunterów, których researcherzy przeszukują rynek i dzwonią do 100 potencjalnych kandydatów. Czy warto oszczędzać kilka procent całkowitej opłaty, skoro za kilka punktów więcej można mieć pewność najlepszej w branży usługi z gwarancją? Wiele perspektyw wrócić do nas jako klientów, po doświadczeniu nie sukces z firm rekrutacyjnych warunkowych, a my jesteśmy wtedy w lewo z ogromnym wyzwaniem podejścia i przekonywania ludzi, które mają z góry założone negatywne doświadczenia.

Chociaż nie lekceważymy wyzwanie menedżer zatrudniania ma przy podejmowaniu decyzji, która trasa do podjęcia jest istotne, że początkowe nakłady nie jest jedynym czynnikiem decydującym. Pracując w obu środowiskach, mogę szczerze powiedzieć, że headhunting jest jedyną naprawdę bezpieczną i profesjonalną metodą identyfikacji i przyciągania najlepszych pracowników w branży, a całkowity koszt jest tylko nieznacznie wyższy niż inne sposoby, które mogą zaszkodzić Twojej firmie.

O: Ed Robertson jest doświadczonym Marketing Managerem piszącym na różne tematy obejmujące executive search, zatrudnienie i edukację. MSC-Headhunters jest firmą executive search obsługującą korporacje na całym świecie.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email