Post

AI a specjaliści HR

Światowe Forum Ekonomiczne sugeruje, że znajdujemy się na progu czwartej rewolucji przemysłowej napędzanej przez "wszechobecną automatyzację, big data i sztuczną inteligencję". Institute for Public Policy Research twierdzi jednak, że "pomimo rosnących możliwości robotów i sztucznej inteligencji (AI), nie znajdujemy się na progu gospodarki 'postludzkiej'".

IPPR sugeruje, że szacunkowo 60 proc. zawodów ma co najmniej 30 proc. czynności, które mogłyby zostać zautomatyzowane za pomocą już sprawdzonych technologii. W miarę automatyzacji zadań, praca będzie prawdopodobnie definiowana na nowo, skupiając się na obszarach przewagi komparatywnej człowieka nad maszynami.

CIPD zauważa, że "nowe technologie zmieniły o wiele więcej miejsc pracy, niż zlikwidowały, i nie niszczą pracy. Ogólnie rzecz biorąc, największe zaawansowane gospodarki uprzemysłowione stworzyły w ciągu ostatnich 20 lat ponad 50 milionów miejsc pracy, co stanowi wzrost o prawie 20 procent, pomimo ogromnych zakłóceń gospodarczych i technologicznych."

Wyzwania, zmiany i konkurencja

Nie ma wątpliwości, że nowe technologie, "przełomowe" technologie i innowacje oraz związane z nimi zagrożenia, w tym niedobory umiejętności, to gorące tematy dla specjalistów HR. Żyjemy w ekscytujących czasach, w których cyfryzacja i sposób przejścia od tego, co mamy obecnie do nowego, wspaniałego cyfrowego świata są nadrzędnym problemem dla dyrektorów HR. Jednakże, w wielu organizacjach są tacy, którzy nie dostrzegają tempa zmian technologicznych i tego, jak wpływają one na modele biznesowe i konkurencyjny krajobraz.

W 10Eighty uważamy, że ważne jest, aby HR postrzegał AI i zmiany technologiczne jako inspirację w zakresie innowacji i produktywności. Najbardziej udane firmy to te, które dotrzymują kroku zmianom technologicznym. Potrzebna jest zwinna i elastyczna kultura organizacyjna, a HR powinien postrzegać ją jako wyzwanie i ekscytację, a nie zmartwienie. CIPD sugeruje, że "kluczowym testem dla przyszłości będzie to, czy jesteśmy w stanie stworzyć odporne i skuteczne struktury i praktyki w miejscu pracy i poza nim, aby zminimalizować negatywne skutki i zmaksymalizować korzyści."

Zmieni się sposób, w jaki pracujemy; choć jest mało prawdopodobne, aby AI wyparła ludzką pracę, to zmieni rynek pracy, nasze zawody i rodzaj wykonywanych przez nas zadań. Automatyzacja pracy, a nie zawodów, ma implikacje dla nas wszystkich. Obecnie prawie połowa czasu spędzanego w pracy w rozwiniętych gospodarkach przypada na zadania związane z gromadzeniem i przetwarzaniem danych lub przewidywalnymi czynnościami fizycznymi. Są to zadania, które najprawdopodobniej zostaną zautomatyzowane, pozostawiając ludziom możliwość skupienia się na takich czynnościach, jak zarządzanie ludźmi i ich rozwój, interakcja, współpraca i komunikacja, praca twórcza i opiekuńcza oraz nieprzewidywalna aktywność fizyczna.

Najwyższej klasy narzędzia

Sztuczna inteligencja, analityka predykcyjna i uczenie maszynowe, w których algorytmy przewidują dane, zaczynają wywierać wpływ na HR w zakresie wyszukiwania i selekcji kandydatów, a także przewidywania retencji wiedzy. Niektórzy headhunterzy wykorzystują uczenie maszynowe do identyfikowania pasywnych kandydatów na podstawie ich zachowania w sieci, a w obszarze uczenia się i rozwoju, specjaliści używają obecnie algorytmów do identyfikowania tematów, na które ludzie chcieliby dowiedzieć się więcej.

W międzyczasie technologia chatbotów przekształca takie obszary, jak wprowadzanie do pracy i administracja świadczeniami, zwłaszcza gdy pracownicy szukają podstawowych informacji. Chatboty są zdolne do interakcji z wieloma pracownikami jednocześnie, oferując samoobsługową bazę danych HR online; taka technologia może zaoszczędzić czas i zwiększyć dokładność funkcjonalną, wydajność i skuteczność.

Krótko mówiąc, narzędzia AI pomogą specjalistom HR z lepszymi, szybszymi i dokładniejszymi narzędziami. Dział HR musi współpracować z kierownictwem wyższego szczebla, aby upewnić się, że rozumieją oni konsekwencje i przedstawić solidne uzasadnienie biznesowe wprowadzenia nowej technologii oraz korzyści płynące z jej wdrożenia dla pracowników i organizacji.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email