Post

Pięciostopniowy plan letniego spowolnienia dla rekruterów

Jest to, że inny najbardziej wspaniały czas w roku, i są szanse, że masz do czynienia z letnim spowolnieniem. I choć niektórzy próbują pracować pod kątem, że to wszystko jest mitem, jesteś w branży wystarczająco długo, aby wiedzieć lepiej. Masz lepsze rzeczy do zrobienia niż coraz zahaczając o daremne debaty, podczas gdy w międzyczasie, rurociąg kandydata zaczyna się zaciekać. Wystarczy powiedzieć, że czy spowolnienie istnieje, czy nie, lato jest zakłócony czas dla rekruterów i ich przepływów pracy.

Ale to nie musi złamać swój krok. Tak jak bystrzy poszukiwacze pracy mają inny podręcznik gry dla wysokich i niskich sezonów, tak samo mędrcy rekruterzy. W szczycie sezonu, rekruterzy są blisko lub na zdolności do zarządzania zapasów kandydatów i przepływów, a nacisk kładzie się na wykonanie. Natomiast poza sezonem, kiedy są wolne moce przerobowe, nacisk kładzie się na zdobycie pozycji do realizacji.

Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się kilku kluczowym działaniom w letnim podręczniku rekrutera.

1. Ponownie rozgrzej swoje kontakty

W szczycie sezonu nawiązałeś kontakt z wieloma różnymi osobami i rozpocząłeś wiele rozmów, które prawdopodobnie są nadal otwarte. Lato to czas, aby ponownie nawiązać kontakt i kontynuować rozmowy. Osoby, które odniosły sukces w poszukiwaniu pracy wiedzą, jak cenna jest sztuka podążania za ludźmi. Ale odnosi się to równie dobrze do Twojej strony stołu.

Z kim mógłbyś nawiązać kontakt? Zacznij od menedżerów ds. rekrutacji, kontaktów na LinkedIn, kandydatów w kolejce lub bazy danych Mighty Recruiter Resume, gdzie masz dostęp do wykwalifikowanych kandydatów, których możesz zaprosić do ubiegania się o pracę, a także do potencjalnych bumerangów, absolwentów firmy i wstępnych kandydatów, którzy zadawali pytania Twojej firmie.

Chodzi o to, aby uzyskać dostęp do osób poszukujących pracy, które są już w Twoim zasięgu i które możesz przenieść do następnego kroku w procesie rekrutacji. W okresie letnim, prawdopodobnie będziesz musiał być bardziej wytrwały i elastyczny w umawianiu spotkań. Ale będzie zwiększyć swoje szanse na uzyskanie czasu prawo z kandydatów, co jest tak krytyczne dla udanej rekrutacji.

2. Generuj własne przewody

Istnieje wiele sposobów, aby to zrobić, nie stając się zbyt słony. Jednym z najlepszych miejsc do rozpoczęcia jest właśnie w swojej organizacji. Zaangażuj się w onboarding pracowników, i zapytaj obecnych i niedawnych na pokładzie, czy znają kogoś, kogo poleciliby do różnych otworów.

Rozszerz swoje wysiłki i poprosić o referencje od influencerów w ramach własnej firmy. Nie zaniedbuj menedżerów społeczności, twórców treści i liderów grup użytkowników. Zapytaj, czy znają kogoś, o kim powinieneś wiedzieć. Odwiedź wszystkich tych ludzi w swojej firmie osobiście. Dowiedz się też, czy ktoś w organizacji przeprowadzał wywiady informacyjne i czy ma kogoś, kogo mógłby polecić.

Dla ról entry-level, rozważyć dotarcie bezpośrednio do nowych pracowników entrants. Szanse są takie, że będzie to pierwszy raz, kiedy zostały skontaktowane przez rekrutera, a oni będą chętni do zaangażowania się.

3. Przeanalizuj swoje ogłoszenia o pracę

Aby zaadaptować stare powiedzenie z zawodu sprzedawcy, "Czy spojrzałeś na swoje ogłoszenia o pracę ostatnio? Wszyscy inni już to zrobili!"

Lato to doskonały czas, aby ocenić reklamy zostały za pomocą, aby przyciągnąć talenty, które chcesz, a może zastosować trochę twardej miłości. Rekruterzy mogą wykorzystać ten czas, aby przejąć inicjatywę w pisaniu ogłoszeń, spotkaniach z menedżerami zatrudniającymi, weryfikacji i edycji tekstu oraz zarządzaniu wszystkimi zatwierdzeniami tam i z powrotem, które zajmują cenny czas, którego nikt nie ma w szczycie sezonu. A kiedy jesteś na to, dostać kilka uczciwych informacji zwrotnych na temat tego, jak twoje e-maile do kandydatów i innej korespondencji czyta.

4. Zrób audyt swojego systemu

Lato to także czas na sprawdzenie rzeczywistości w Twoim lejku rekrutacyjnym. Bardzo łatwo jest działać na wysokim poziomie przez kilka miesięcy i stres systemu, rozwijać nieszczelności, lub dostać się z kalibracji. Jednym z pierwszych obszarów, na które będziesz chciał zwrócić uwagę są kanały dystrybucji ogłoszeń o pracę. Czy mieszanka działa dobrze ogólnie, czy są słabo działające kanały? Czy łowisz w odpowiednich stawów?

Następnie, będziesz chciał przejrzeć swoje rozwiązanie techniczne CMS. Czy istnieje nadmierne porzucenie aplikacji, i czy informacje się gubią? Wreszcie, warto przyjrzeć się całemu marketingowi rekrutacyjnemu. Jak Twoja marka pracodawcy natknąć się na docelowych kandydatów? Jak jest twój kandydat doświadczenie? Bądź przygotowany na wprowadzenie poprawek. W tym czasie będzie również audyt swoich dostawców, dostawców i wykonawców, aby upewnić się, że ludzie, procesy i technologie są dostrojone do wydajności.

5. Wykorzystaj szanse, które chciałeś wykorzystać

Skontaktuj się z kilkoma szczególnie intrygującymi kandydatami. Zdobądź nową umiejętność lub podnieś poziom już posiadanej. Napisz kilka treści na firmowego bloga. Nawiąż kontakt z bardziej charyzmatycznymi influencerami w ramach firmowej społeczności praktyków. Znajdź nowe sposoby na odświeżenie i odnowienie.

Rekruter na każdą porę roku

Zbyt często rekruterzy popadają w samozadowolenie w szczycie sezonu i z pośredników zamieniają się w wykonawców zleceń. Siedzą w swoich biurach z zamkniętymi drzwiami, czekając aż menedżerowie zatrudniający i problemy kadrowe przyjdą do nich, a kandydaci wyskoczą z ich ATS.

Lato to czas, aby się z tego wyłamać i przejść w tryb aktywnego rekrutera. To czas, aby uzupełnić swój rurociąg i dotknąć nowych źródeł, ale także naprawić wycieki i tendencję do niektórych prawdopodobnie bardzo potrzebne konserwacji. Wydajna funkcja rekrutacji jest jak wysokiej klasy samochód sportowy: jeśli jeździłeś nim tak, jak został zaprojektowany, będzie wymagał konserwacji, zwłaszcza jeśli planujesz jeździć po bardziej wymagających drogach. Praca nad swoim letnim playbookiem opłaci się, gdy aktywność znów wzrośnie, a nie możesz sobie pozwolić na awarię.