Post

7 zasad dla rekruterów podczas wysyłania SMS-ów do kandydatów

Sponsorowany przez MightyRecruiter

Powiedzieliśmy to już wiele razy: wyczucie czasu jest wszystkim w rekrutacji. Tak często robi różnicę między zdobyciem wystarczającej uwagi utalentowanych kandydatów, aby wprowadzić ich do swojego lejka rekrutacyjnego, lub uzyskać pomijany jako "tylko kolejny rekruter".

Dla wielu rekruterów, wiadomości tekstowe jest tajny sos w coraz czas prawo. To stawia Cię w słodkim miejscu osobistej przestrzeni komunikacyjnej kandydata. Ułatwia synchroniczną komunikację, czego nie potrafią e-maile i komunikatory głosowe. Może sprawić, że każdy dotyk będzie bardziej spersonalizowany i sprawi, że będziesz traktowany bardziej jak kontakt VIP. Dzięki niemu znajdziesz się w samym środku akcji zarówno dla osób aktywnie, jak i pasywnie poszukujących pracy, z których obie coraz chętniej korzystają z urządzeń mobilnych. Jest również niezbędny do potwierdzania spotkań, koordynowania logistyki i wysyłania terminowych informacji uzupełniających.

Duża część etykiety dotyczącej wysyłania SMS-ów do kandydatów jest zdroworozsądkowa. Ale jak wszyscy wiemy, rekrutacja to intensywna praca. Bardzo łatwo jest dać się złapać w ferworze tego wszystkiego i pozwolić swojej grze się wyślizgnąć, zwłaszcza w szczycie sezonu. Zamknąć się w swoim biurze i są stale na telefon, starając się dostać mniej w tyle na ogromnym zaległości. Nie masz zbyt wielu okazji, aby wyjść na powietrze.

A przecież robienie tego, co robisz tak dobrze jako rekruter, jest jak oddychanie: czasami musisz być tego świadomy, aby wrócić do robienia tego w sposób naturalny. Niech te zasady dostarczą Ci kilku fal świeżego powietrza, które pomogą Ci w tym.

1. Proś o pozwolenie, a nie o przebaczenie

W niektórych organizacjach normą jest "lepiej prosić o wybaczenie niż o pozwolenie". Ale podczas pisania SMS-ów z kandydatami, jeśli najpierw nie zapytasz o pozwolenie, może nie być zbyt wiele przebaczenia. Pomyśl o tym w ten sposób: kiedy Ty i kandydat macie już swoje kontakty zapisane w telefonach, istnieje niewielkie, ale niezerowe prawdopodobieństwo kieszonkowego wybierania numerów. Jest to poziom wzajemnego zaufania, który powinien być ustanowiony, a nie domniemany.

Zwykle najlepiej jest poprosić o pozwolenie na wysłanie SMS-a, gdy już nawiążesz werbalne połączenie z kandydatem. Wówczas należy krótko określić oczekiwania i ustalić, czy kandydat ma jakieś preferencje co do czasu i częstotliwości wysyłania sms-ów.

Najlepiej unikać niechcianych sms-ów, chyba że kandydat ma powody, aby oczekiwać, że się odezwie. Jeśli kandydat wcześniej wyraził zgodę na otrzymywanie sms-ów od Twojej organizacji, warto przedstawić się z imienia i nazwiska, tytułu oraz uzyskać zgodę na wysyłanie sms-ów w przyszłości w ramach tego konkretnego zaangażowania.

2. Bądź zwięzły

Wiadomości tekstowe są z natury zwięzłym medium. Kandydaci mogą mieć ograniczony plan taryfowy na transmisję danych. Przejdź od razu do rzeczy i spraw, aby każde słowo się liczyło. Unikaj przerw między wierszami, długich powitań i pozdrowień, pustych fraz i zbędnej interpunkcji.p

Wysyłanie wiadomości tekstowych jest skuteczne, ponieważ pomaga uwolnić pamięć roboczą. Dlatego też należy jasno poinformować kandydata, kiedy sesja sms-owa zostanie zakończona. Nie zostawiaj kandydata z pytaniem, czy powinien oczekiwać od Ciebie dodatkowych działań lub informacji.

3. Bądź odpowiedni

Wysyłanie wiadomości tekstowych z kandydatami jest najbardziej przydatne do potwierdzania dostępności i czasu spotkania, koordynowania logistyki, podawania wskazówek i dalszych działań. Jest również przydatny do przekazywania pilnych wiadomości lub dotarcia do kandydata, który nie odpowiedział na wcześniejsze e-maile lub wiadomości głosowe. Wszystkie te zadania mieszczą się w dwuminutowej regule zarządzania czasem i mogą być wykonane szybciej przez tekst niż e-mail.

Unikaj proszenia o cokolwiek, co wymaga bardziej skomplikowanej odpowiedzi niż tak/nie lub prostej odpowiedzi wielokrotnego wyboru. Jeśli jest to poza zakresem wiadomości e-mail, jest to również poza zakresem wiadomości tekstowych. Skonfiskuj swoje sesje tekstowe do normalnych godzin pracy w strefie czasowej kandydata, choć może z odrobiną swobody.

4. Zachowaj profesjonalizm

SMS-y są z natury nieformalnym medium. Ale to nie czas na obniżanie czyichkolwiek standardów. Korespondencja z rekruterami często nadaje ton całemu doświadczeniu kandydata.

Unikaj używania żargonu internetowego, leetspeak, lub textspeak w próbie wydawać się glibb. Unikaj emojis, emotikonów, lub jakichkolwiek niestandardowych elementów tekstu. Absolutnie nigdy nie odpowiadaj na tekst za pomocą "K" (lub "k"). W razie potrzeby używaj znanych skrótów, ale zawsze utrzymuj komunikację w tonie biznesowym i dykcji.

5. Bądź taktowny

Pisząc SMS-y do kandydatów, zostałeś zaproszony do ich osobistej przestrzeni komunikacyjnej. Zawsze traktuj to jako przywilej i uważaj, aby nie stosować zbyt ostrej ręki. Unikaj wysyłania sms-ów zawierających silne emocje, ważkie treści lub podsumowujące decyzje.

Zawiadomienie kandydata o decyzji o niepodejmowaniu dalszych kroków za pomocą wiadomości tekstowej jest wyjątkowo złą formą. Ty i Twoja organizacja jesteście od tego lepsi. Zapisz tę rozmowę na e-mail, a nawet lepiej, telefon.

6. Bądź szybki

Ludzie oczekują szybkiego prowadzenia biznesu podczas wysyłania wiadomości tekstowych. Zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby dostarczyć na to z kandydatów. Bez względu na to, jak bardzo jesteś zajęty, pamiętaj, że Twoja praca polega przede wszystkim na efektywnym zatrudnianiu, skutecznej komunikacji i zarządzaniu oczekiwaniami.

Jeśli się spóźnisz, potwierdź otrzymanie tekstu od kandydata i przekaż, że odpowiesz w pełni przed upływem określonego czasu. Nigdy pokornie nie chwal się kandydatowi, jak bardzo jesteś zajęty, ani nie używaj sformułowania "spotkania back-to-back".

7. Bądź sobą

Jeśli zostałeś dopuszczony do osobistej przestrzeni komunikacyjnej kandydata, możesz być pewien, że zrobiłeś wiele rzeczy dobrze. Postępuj z wiarą w to, kim jesteś i co Twoja organizacja oferuje kandydatowi. Unikaj kotłowaniny lub rozmów o operacjach HR, a zamiast tego używaj swojego naturalnego głosu rekrutacyjnego. To właśnie dzięki niemu zostałeś zaproszony do tej przestrzeni, na początek.

O autorze: MightyRecruiter to intuicyjne, kompleksowe i transformacyjne rozwiązanie rekrutacyjne. Źródło pasywnych kandydatów, śledzenie i zarządzanie wnioskodawców, dostęp do obszernej, Mighty bazy danych CV, i skorzystać z Mighty darmowe oferty pracy. Następnie, zatrudnić najbardziej odpowiednich kandydatów do pracy, wszystko bez żadnych kosztów.

Udostępnij ten post:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email