Post

9 najbardziej pożądanych przywilejów w pracy

Docenienie ciężkiej pracy może mieć ogromne znaczenie dla wydajności i atmosfery w środowisku pracy.

Jednak gdy te dodatki wydają się być raczej sztuczką, mogą mieć negatywny wpływ i sprawić, że pracownicy zaczną się zastanawiać, czy są nieocenionym członkiem zespołu. SmallBusinessPrices.co.uk przeprowadził ankietę wśród pracowników w Wielkiej Brytanii, aby sprawdzić, czy są oni zadowoleni ze swoich świadczeń w pracy.

Badanie ujawniło ogromne różnice w tym, czego ludzie chcą w porównaniu z tym, co otrzymują, np. 6% pracowników otrzymuje obecnie świadczenia z tytułu podróży służbowych i samochodów służbowych, chociaż 16% ankietowanych pracowników wolałoby mieć świadczenia transportowe niż podwyżkę wynagrodzenia.

Co dostajesz, a czego chcesz

Respondenci ujawnili, co obecnie otrzymują, ale także co przedkładaliby nad podwyżkę wynagrodzenia:

  • 20% pracowników otrzymuje zniżki pracownicze, jednak tylko 11% ankietowanych pracowników chciałoby, aby jednym z ich benefitów były zniżki pracownicze.
  • Dodatkowe dni wolne/ urlopy i elastyczne godziny pracy są uważane za priorytetowe korzyści w pracy, ponieważ 26% respondentów stwierdziło, że wolałoby je od podwyżki wynagrodzenia.
  • Mimo że szkolenia mają kluczowe znaczenie dla rozwoju kariery, tylko 3% pracowników przedkłada je nad podwyżkę, w porównaniu do 12%, którzy faktycznie otrzymują takie świadczenie.

Różnica w szczęściu kobiet i mężczyzn

Mężczyźni i kobiety pod względem zadowolenia z benefitów firmowych są stosunkowo podobni - zarówno wzrost, jak i spadek w tych samych obszarach, jednak wahają się w ujęciu procentowym.

  • 18% mężczyzn uważa się za bardzo zadowolonych z otrzymywanych świadczeń firmowych, podczas gdy kobiety są mniej zadowolone ze świadczeń pracowniczych - tylko 14% kobiet uważa się za bardzo zadowolone.
  • Więcej kobiet wydaje się być niezdecydowanych, jeśli chodzi o zadowolenie z benefitów w pracy: 45% określiło się jako nieco zadowolone, w porównaniu do 42% mężczyzn. Tendencja ta utrzymuje się w przypadku neutralnych odczuć dotyczących świadczeń firmowych, jak również w przypadku odczuć raczej niezadowolonych.
  • Ogólnie rzecz biorąc, zarówno mężczyźni jak i kobiety ocenili się bardzo podobnie. Mężczyźni plasują się wyżej na obu końcach spektrum, przy czym 4% mężczyzn uważa się za bardzo niezadowolonych z otrzymywanych świadczeń, w porównaniu do zaledwie 2% kobiet.

Różnice pokoleniowe

Każde pokolenie ma swoje problemy i priorytety charakterystyczne dla swojej grupy demograficznej, dlatego pracodawcy muszą z rozwagą określić, które benefity firmowe odpowiadają ich pracownikom.

  • W związku z cenami nieruchomości, 29% przedstawicieli pokolenia Z i 22% milenialsów (24-38 lat) byłoby skłonnych ubiegać się o pracę z wkładem mieszkaniowym w wysokości 4000 funtów, podczas gdy tylko 16% przedstawicieli pokolenia X (39-52 lata) i 15% przedstawicieli pokolenia wyżu demograficznego (53-60 lat) wzięłoby to pod uwagę.
  • 3% osób z pokolenia X i 2% osób z wyżu demograficznego uznało roczny urlop rodzicielski za ważny benefit w firmie. Co ciekawe, 11% przedstawicieli pokolenia Z, podobnie jak Millennials, stwierdziło, że skusiłoby się na aplikowanie o pracę, gdyby roczny urlop rodzicielski był dodatkowym atutem.
  • Ubezpieczenie zdrowotne i śmierć na służbie jest głównym problemem dla pokolenia X i Baby Boomers - 49% z nich uważa je za atut w pracy, w porównaniu do 20% pokolenia X i Millennials.

Ian Wright, z SmallBusinessPrices powiedział:

"Firma, która idzie o dodatkową milę dla swoich pracowników, zawsze jest bardziej prawdopodobne, że zobaczy wzrost produktywności i morale. Niezależnie od tego, czy chodzi o ludzi, którzy już dla ciebie pracują, czy o przyszłych pracowników, dodatki do pracy powoli stają się integralną częścią świata pracy."

Zapoznaj się z pełną infografiką autorstwa SmallBusinessPrices.co.uk. Infografika rozbija zadowolenie z dodatków do pracy według płci i pokoleń. Wyjaśnia również, co ludzie otrzymują od swoich firm i czego tak naprawdę chcą pracownicy. Utrzymanie zespołu w szczęściu i podniesienie jego produktywności nigdy nie było tak proste!

O autorze: Ian Wright jest dyrektorem generalnym SmallBusinessPrices.co.uk, który ma na celu zapewnienie właścicielom małych firm w Wielkiej Brytanii dokładniejszych informacji o cenach szerokiej gamy produktów i usług biznesowych, pomagając im znaleźć odpowiedniego dostawcę i uzyskać najlepszą ofertę.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email