
16 atrybutów marki pracodawcy
Spójrzmy prawdzie w oczy. Ludzi nie przyciągają już tylko pieniądze. Ludzie chcą celu, chcą kultury, chcą nawiązywać przyjaźnie, chcą wprowadzać innowacje, chcą się uczyć i w sumie chcą być sobą w pracy. To właśnie o to chodzi w Twojej marce pracodawcy. Twoja marka pracodawcy obejmuje wszystkie te rzeczy, które sprawiają, że jesteś atrakcyjnym pracodawcą.
W Link Humans stworzyliśmy narzędzie do pomiaru marki pracodawcy o nazwie Employer Brand Index, ponieważ wiemy, że pierwszym miejscem, do którego udają się kandydaci, aby ocenić swoje dopasowanie do firmy, jest Internet.
Po zbadaniu reputacji niezliczonych firm w Internecie przy użyciu naszej metodologii i przeanalizowaniu dziesiątek tysięcy punktów danych na ponad 30 portalach z recenzjami pracodawców, platformach społecznościowych i forach internetowych, doszliśmy do wniosku, że istnieje 16 kluczowych atrybutów marki pracodawcy, które Twój zespół powinien oceniać i monitorować, aby utrzymać zdrową markę pracodawcy.
1. Rozwój kariery
To awans i możliwości rozwoju kariery, jakie Twoja firma oferuje swoim pracownikom. Jest to obszar, z którym spotykamy się w dużych konglomeratach, z którymi współpracujemy. Według Gallupa, 87% millenialsów twierdzi, że rozwój zawodowy lub możliwości rozwoju kariery są dla nich ważne.
2. Nauka i rozwój
W jaki sposób Twoja organizacja rozwija zdolności i umiejętności swoich pracowników. Monster podaje, że jeśli zainwestujesz 3,5% swoich zarobków na szkolenia, możesz osiągnąć 40% wzrost kompetencji. To niesamowity stosunek, który warto rozważyć. Nie każdy pracownik jest doskonały od pierwszego dnia pracy. Szkolenie ma znaczenie.
3. Równowaga między pracą a życiem prywatnym
Równowaga pomiędzy pracą i życiem Twoich pracowników jest kluczowa, szczególnie dla tych, którzy mają rodziny, pasje i zainteresowania, które chcą realizować poza pracą i nie tylko. Życie nie sprowadza się wyłącznie do pracy. Zdrowa równowaga ma kluczowe znaczenie.
4. Satysfakcja z pracy
Jest to spełnienie i satysfakcja, jaką Twoi pracownicy czerpią z pracy. Według HBR, firmy z wysoce zaangażowanymi i zadowolonymi pracownikami otrzymują o 100% więcej podań o pracę. To jest łatwe do strawienia.
Jeśli ludzie widzą szczęśliwsze i bardziej zaangażowanych pracowników w miejscach takich jak Instagram, Facebook i Twitter, a następnie będziesz zobaczyć więcej odpowiednich aplikacji.
5. Kultura i wartości
Są to wartości i zachowania, które posiada Twoja firma.
- Czy jesteś firmą, która działa z uczciwością?
- Czy Twoja kultura opiera się na pracy zespołowej?
- Czy uważasz, że Twoja firma ma kulturę zorientowaną na wyniki?
To wszystko aspekty, które badamy w ramach Employer Brand Index, aby sprawdzić, czy to, co mówi się na zewnątrz o Twojej kulturze, odpowiada kulturze wewnętrznej Twojej firmy.
6. Środowisko
Posiadanie wspaniałego środowiska fizycznego przynosi wiele korzyści. Może pomóc w zwiększeniu produktywności, współpracy, nauce i nie tylko. A Twoje otoczenie jest na wiele sposobów reprezentacją Twojej kultury.
7. Różnorodność i integracja
Czy Twoja firma jest miejscem, które promuje różnorodność i integrację? Kandydaci chcą być częścią firmy z wielokulturowym zespołem i firmy, która akceptuje swoich pracowników bez względu na to, kim są.
McKinsey podaje, że firmy posiadające zróżnicowany zarząd mają o 95% wyższy zwrot z kapitału własnego niż te, w których zarząd nie jest zróżnicowany. Czy muszę mówić coś więcej?
8. Misja i cel
Chodzi tu o ogólny cel, misję i wizję, które wiążą się z pracą w Twojej firmie.
Inny raport Gallupa twierdzi, że tylko 40% ankietowanych pracowników w wieku millenialsów czuje się silnie związanych z misją swojej firmy. Może to być bardzo szkodliwe dla morale i powodować brak zaangażowania.
9. Wynagrodzenie
SHRM podaje, że 56% pracowników uważa, że wynagrodzenie konkurencyjne w stosunku do lokalnego rynku ma kluczowe znaczenie. Jeśli więc nie płacisz swoim pracownikom konkurencyjnie, odejdą. Nigdy nie lekceważ wpływu wynagrodzenia.
10. Świadczenia i dodatki
Niepieniężne korzyści i benefity Twojej firmy. Mogą to być:
- Ubezpieczenie zdrowotne i medyczne
- Darmowe lub dotowane posiłki
- Płatny czas wolny
- Zwolnienie lekarskie
- Plany emerytalne
I wiele więcej. Ważne jest, aby zrozumieć, co pracownicy chcą jako korzyści, a nie tylko rzucając kilka atutów na nich.
11. CSR
Twoje zaangażowanie w odpowiedzialność społeczną i środowiskową staje się coraz ważniejsze dla ludzi. Nielsen twierdzi, że 67% pracowników uważa społeczną i środowiskową odpowiedzialność biznesu za "kluczową" przy wyborze odpowiedniego pracodawcy.
12. Zespół i ludzie:
Ludzie, z którymi pracują Twoi pracownicy, to ludzie, z którymi spędzają większość swojego dnia. Dlatego ważne jest, aby te relacje były zdrowe.
Potencjalni kandydaci patrzący z zewnątrz będą chcieli dowiedzieć się więcej o pracownikach, oceniając ich dopasowanie do firmy.
13. Zarządzanie i Organizacja:
To jest kierownictwo, przywództwo i struktura organizacyjna firmy. Fortune donosi, że 50% pracowników opuszcza swoje miejsca pracy, jeśli mają problemy z ich menedżerami. Twoi menedżerowie mogą być dla ludzi decydujący. Oceniając komentarze online, w miejscach takich jak Glassdoor i Twitter, możesz dowiedzieć się, co pracownicy naprawdę myślą o Twoich menedżerach i dokonać natychmiastowych zmian.
14. Reputacja firmy
W tym nowoczesnym wieku sieci społecznościowych, to jest twoje zadanie, aby być świadomy swojej reputacji na bieżąco i reagować na wszystko, co może zaszkodzić reputacji.
Reputacja jest wszystkim. Jest niezbędna do przetrwania. Jeśli konsumenci Ci ufają, to kandydaci też Ci zaufają. I vice versa.
15. Zmiana i stabilność
Firmy ciągle się zmieniają, czy to zatrudniając nowych ludzi, przeprowadzając przetasowania, czy też nabywając nowe przedsiębiorstwa. W ramach tego procesu, zmiany wpływają na Twoich pracowników. Niektóre z powszechnych skutków zmian to:
- Strach
- Entuzjazm
- Złość
- Ambiwalencja
Zrozumienie ich reakcji emocjonalnych pomaga w uzyskaniu obrazu skuteczności tych zmian, a ludzie zazwyczaj komunikują te kwestie w sieci.
16. Innowacje i technologia
Według Randstad, 79% absolwentów twierdzi, że praca w innowacyjnej firmie jest dla nich ważna. Jeśli tkwisz w swoich starych sposobach i nie chcesz podejmować ryzyka, to sam sobie szkodzisz.
Potencjalni kandydaci, którzy cenią sobie któryś z tych atrybutów, będą wchodzić na takie strony jak Twitter, Quora, Indeed, Instagram i wiele innych, aby sprawdzić, czy Twoja firma posiada wszystkie te cechy i czy odpowiada ich ambicjom.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak Twoja firma wypada w każdym z tych atrybutów, sprawdź Employer Brand Index!