Post

16 atrybutów marki pracodawcy

Spójrzmy prawdzie w oczy. Ludzi nie przyciągają już tylko pieniądze. Ludzie chcą celu, chcą kultury, chcą nawiązywać przyjaźnie, chcą wprowadzać innowacje, chcą się uczyć i w sumie chcą być sobą w pracy. To właśnie o to chodzi w Twojej marce pracodawcy. Twoja marka pracodawcy obejmuje wszystkie te rzeczy, które sprawiają, że jesteś atrakcyjnym pracodawcą.

W Link Humans stworzyliśmy narzędzie do pomiaru marki pracodawcy o nazwie Employer Brand Index, ponieważ wiemy, że pierwszym miejscem, do którego udają się kandydaci, aby ocenić swoje dopasowanie do firmy, jest Internet.

Po zbadaniu reputacji niezliczonych firm w Internecie przy użyciu naszej metodologii i przeanalizowaniu dziesiątek tysięcy punktów danych na ponad 30 portalach z recenzjami pracodawców, platformach społecznościowych i forach internetowych, doszliśmy do wniosku, że istnieje 16 kluczowych atrybutów marki pracodawcy, które Twój zespół powinien oceniać i monitorować, aby utrzymać zdrową markę pracodawcy.

1. Rozwój kariery

To awans i możliwości rozwoju kariery, jakie Twoja firma oferuje swoim pracownikom. Jest to obszar, z którym spotykamy się w dużych konglomeratach, z którymi współpracujemy. Według Gallupa, 87% millenialsów twierdzi, że rozwój zawodowy lub możliwości rozwoju kariery są dla nich ważne.

2. Nauka i rozwój

W jaki sposób Twoja organizacja rozwija zdolności i umiejętności swoich pracowników. Monster podaje, że jeśli zainwestujesz 3,5% swoich zarobków na szkolenia, możesz osiągnąć 40% wzrost kompetencji. To niesamowity stosunek, który warto rozważyć. Nie każdy pracownik jest doskonały od pierwszego dnia pracy. Szkolenie ma znaczenie.

3. Równowaga między pracą a życiem prywatnym

Równowaga pomiędzy pracą i życiem Twoich pracowników jest kluczowa, szczególnie dla tych, którzy mają rodziny, pasje i zainteresowania, które chcą realizować poza pracą i nie tylko. Życie nie sprowadza się wyłącznie do pracy. Zdrowa równowaga ma kluczowe znaczenie.

4. Satysfakcja z pracy

Jest to spełnienie i satysfakcja, jaką Twoi pracownicy czerpią z pracy. Według HBR, firmy z wysoce zaangażowanymi i zadowolonymi pracownikami otrzymują o 100% więcej podań o pracę. To jest łatwe do strawienia.

Jeśli ludzie widzą szczęśliwsze i bardziej zaangażowanych pracowników w miejscach takich jak Instagram, Facebook i Twitter, a następnie będziesz zobaczyć więcej odpowiednich aplikacji.

5. Kultura i wartości

Są to wartości i zachowania, które posiada Twoja firma.

  • Czy jesteś firmą, która działa z uczciwością?
  • Czy Twoja kultura opiera się na pracy zespołowej?
  • Czy uważasz, że Twoja firma ma kulturę zorientowaną na wyniki?

To wszystko aspekty, które badamy w ramach Employer Brand Index, aby sprawdzić, czy to, co mówi się na zewnątrz o Twojej kulturze, odpowiada kulturze wewnętrznej Twojej firmy.

6. Środowisko

Posiadanie wspaniałego środowiska fizycznego przynosi wiele korzyści. Może pomóc w zwiększeniu produktywności, współpracy, nauce i nie tylko. A Twoje otoczenie jest na wiele sposobów reprezentacją Twojej kultury.

7. Różnorodność i integracja

Czy Twoja firma jest miejscem, które promuje różnorodność i integrację? Kandydaci chcą być częścią firmy z wielokulturowym zespołem i firmy, która akceptuje swoich pracowników bez względu na to, kim są.

McKinsey podaje, że firmy posiadające zróżnicowany zarząd mają o 95% wyższy zwrot z kapitału własnego niż te, w których zarząd nie jest zróżnicowany. Czy muszę mówić coś więcej?

8. Misja i cel

Chodzi tu o ogólny cel, misję i wizję, które wiążą się z pracą w Twojej firmie.

Inny raport Gallupa twierdzi, że tylko 40% ankietowanych pracowników w wieku millenialsów czuje się silnie związanych z misją swojej firmy. Może to być bardzo szkodliwe dla morale i powodować brak zaangażowania.

9. Wynagrodzenie

SHRM podaje, że 56% pracowników uważa, że wynagrodzenie konkurencyjne w stosunku do lokalnego rynku ma kluczowe znaczenie. Jeśli więc nie płacisz swoim pracownikom konkurencyjnie, odejdą. Nigdy nie lekceważ wpływu wynagrodzenia.

10. Świadczenia i dodatki

Niepieniężne korzyści i benefity Twojej firmy. Mogą to być:

  • Ubezpieczenie zdrowotne i medyczne
  • Darmowe lub dotowane posiłki
  • Płatny czas wolny
  • Zwolnienie lekarskie
  • Plany emerytalne

I wiele więcej. Ważne jest, aby zrozumieć, co pracownicy chcą jako korzyści, a nie tylko rzucając kilka atutów na nich.

11. CSR

Twoje zaangażowanie w odpowiedzialność społeczną i środowiskową staje się coraz ważniejsze dla ludzi. Nielsen twierdzi, że 67% pracowników uważa społeczną i środowiskową odpowiedzialność biznesu za "kluczową" przy wyborze odpowiedniego pracodawcy.

12. Zespół i ludzie:

Ludzie, z którymi pracują Twoi pracownicy, to ludzie, z którymi spędzają większość swojego dnia. Dlatego ważne jest, aby te relacje były zdrowe.

Potencjalni kandydaci patrzący z zewnątrz będą chcieli dowiedzieć się więcej o pracownikach, oceniając ich dopasowanie do firmy.

13. Zarządzanie i Organizacja:

To jest kierownictwo, przywództwo i struktura organizacyjna firmy. Fortune donosi, że 50% pracowników opuszcza swoje miejsca pracy, jeśli mają problemy z ich menedżerami. Twoi menedżerowie mogą być dla ludzi decydujący. Oceniając komentarze online, w miejscach takich jak Glassdoor i Twitter, możesz dowiedzieć się, co pracownicy naprawdę myślą o Twoich menedżerach i dokonać natychmiastowych zmian.

14. Reputacja firmy

W tym nowoczesnym wieku sieci społecznościowych, to jest twoje zadanie, aby być świadomy swojej reputacji na bieżąco i reagować na wszystko, co może zaszkodzić reputacji.

Reputacja jest wszystkim. Jest niezbędna do przetrwania. Jeśli konsumenci Ci ufają, to kandydaci też Ci zaufają. I vice versa.

15. Zmiana i stabilność

Firmy ciągle się zmieniają, czy to zatrudniając nowych ludzi, przeprowadzając przetasowania, czy też nabywając nowe przedsiębiorstwa. W ramach tego procesu, zmiany wpływają na Twoich pracowników. Niektóre z powszechnych skutków zmian to:

  • Strach
  • Entuzjazm
  • Złość
  • Ambiwalencja

Zrozumienie ich reakcji emocjonalnych pomaga w uzyskaniu obrazu skuteczności tych zmian, a ludzie zazwyczaj komunikują te kwestie w sieci.

16. Innowacje i technologia

Według Randstad, 79% absolwentów twierdzi, że praca w innowacyjnej firmie jest dla nich ważna. Jeśli tkwisz w swoich starych sposobach i nie chcesz podejmować ryzyka, to sam sobie szkodzisz.

Potencjalni kandydaci, którzy cenią sobie któryś z tych atrybutów, będą wchodzić na takie strony jak Twitter, Quora, Indeed, Instagram i wiele innych, aby sprawdzić, czy Twoja firma posiada wszystkie te cechy i czy odpowiada ich ambicjom.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak Twoja firma wypada w każdym z tych atrybutów, sprawdź Employer Brand Index!

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email