Post

Jak działy HR powinny radzić sobie z pracownikami wielopokoleniowymi

Zmaganie się z różnymi ideologiami stale rosnącej wielopokoleniowej siły roboczej jest prawdopodobnie najbardziej uciążliwym zadaniem dla menedżerów HR. Radzenie sobie z ludźmi z różnych pokoleń pod jednym dachem wymaga wyjątkowej taktyki. Dlatego też jednym z najprostszych sposobów na nauczenie się tych strategii jest wybór oprogramowania do szkolenia pracowników online. Te narzędzia e-learningowe są poręczne i okazały się przydatne w szkoleniu zarówno menedżerów, jak i pracowników w celu utrzymania spokojnej i spójnej siły roboczej.

Te pokolenia, tj. Millennials, Gen X'ers, Baby boomers i Tradycjonaliści są wyjątkowe na swój własny sposób. Każde z nich różni się od siebie pod względem etyki pracy, moralności, wartości i profesjonalizmu. Ty, jako HR, powinieneś być w stanie strategicznie zarządzać swoim różnorodnie wykwalifikowanym zespołem i rozważyć rolę analityki w utrzymaniu pracowników, aby prowadzić zrównoważoną siłę roboczą, zmniejszając tym samym odsetek rezygnacji z pracy w Twojej firmie.

Aby pomóc Ci w zarządzaniu tak wielopokoleniową siłą roboczą, zanotowaliśmy kilka kluczowych wyzwań i praktycznych rozwiązań. Życzymy miłej lektury!

Wyzwania - Jak pomoże oprogramowanie do szkolenia pracowników online?

W oparciu o połączenie badań przeprowadzonych przez Navex Global i Pew Research Center, szacujemy, że globalna siła robocza składa się w 60-70% z Millennialsów i Gen X, z zaledwie 2-3% tradycjonalistów i 20-30% baby boomers. Podsumowując, istnieją duże szanse na to, że 18-letni millenials będzie pracował z 50-letnim baby boomerem, a oto wyzwania, przed którymi staniesz, mając do czynienia z tak szerokim spektrum talentów:

  1. Komunikacja: Każda grupa wiekowa jest wygodna z różnymi stylami komunikacji. Można zauważyć, że Millennials są dość uzależniony od tekstu, e-mail, i tweeting, podczas gdy Gen X'ers i baby boomers wolą, aby to twarzą w twarz rozmowy. To właśnie tutaj pękają paski komfortu, a linie komunikacyjne się rozchodzą. Statystyki z raportu "State of Enterprise Work Report 2015" opracowanego przez Workfront pokazują, że ponad 33% konfliktów wynika z braku komunikacji między pracownikami.
  • Rozwiązanie: Wszystko sprowadza się do zachowania równowagi. Obie formy komunikacji, cyfrowa i twarzą w twarz, mają swoje plusy i minusy. Jako menedżer musisz połączyć je w odpowiednich proporcjach i wyszkolić swoich pracowników, aby potrafili dostosować się do sytuacji. I tak, w przypadkach, gdy możliwe są spotkania twarzą w twarz, Millennialsi muszą się zmobilizować, a gdy pojawia się sytuacja odwrotna, starsze pokolenie powinno nauczyć się korzystać z formy cyfrowej. Skutecznym sposobem na wymyślenie takich strategii i przeszkolenie pracowników w zakresie adaptacji jest wybór oprogramowania do szkolenia pracowników online.
  1. Negatywne stereotypy: Każde pokolenie jest narażone na pewne uprzedzenia ze strony swoich odpowiedników, a te negatywne opinie nie wydają się zanikać. Millenialsi określają swoich współpracowników ze starszego pokolenia jako "oldschoolowych", upartych i niezbyt przystosowawczych. Z drugiej strony, osoby z pokolenia X i Baby Boomers uważają swoich współpracowników z pokolenia millenialsów za najbardziej leniwy i zorientowany na siebie klan. Te stereotypy mogą prowadzić do poważnych nieporozumień i przyczynić się do spadku wskaźnika retencji pracowników.
  • Rozwiązanie: Musisz być bardziej komunikatywny i wyjaśniający w takich przypadkach. Z pewnością pojawią się konflikty związane z tym stereotypowym myśleniem, ale szybkie wyjaśnienie i udowodnione faktami wyjaśnienie, że wiek nie może być czynnikiem pozwalającym ocenić czyjąś kreatywność i etykę pracy, są konieczne, aby zatrzeć negatywne wyobrażenia. Jako menedżer, musisz zrozumieć rolę analityki w zatrzymywaniu pracowników. Kiedy już będziesz wiedział, jak analizować kluczowe czynniki, które przyczyniają się do zmniejszenia procentu retencji, będziesz w stanie zastosować odpowiednie strategie.
  1. Wartości i kultura: Każde z tych pokoleń różni się od siebie pod względem kultury i wartości. To, co pracownik z pokolenia X uważa za kulturę, nie jest czymś, co będzie w pełni akceptowane przez Millenialsów czy Baby Boomers. To samo dotyczy wartości i etyki. Na przykład, podczas dyskusji w grupie, starszy pracownik z pokolenia wyżu demograficznego może uznać, że Milenialsi i Generacja X są zbyt swobodni i nie posiadają formalnej etyki pracy. Może to prowadzić do powstania nieprzyjaznego środowiska i spadku wydajności.

Samo rozwiązanie

Interaktywność jest tym, co będzie tu najlepiej pasować. Postaw na swobodne spotkania, spotkania biurowe i obchody świąt. Im bardziej Twoi koledzy z zespołu poznają się nawzajem, tym bardziej zauważysz pozytywny trend w zakresie współpracy i współdziałania.

Wprowadzanie tak wielu zmian wśród pracowników jest dość przytłaczające. Jednak ostatnie badania ujawniające korzyści płynące z oprogramowania do szkolenia pracowników online w budowaniu produktywnego zespołu napędzanego pozytywnością i wzajemnym szacunkiem to zielony sygnał! Wszystko, co musisz zrobić, to włożyć wysiłek, a z czasem zobaczysz, że twoje wyzwania zamienią się w kamienie milowe.

Autor Bio: Kamy Anderson jest entuzjastą ed-tech z pasją do pisania na temat pojawiających się technologii w obszarach szkoleń korporacyjnych i edukacji. Jest ekspertem w dziedzinie systemów zarządzania nauczaniem i narzędzi do tworzenia e-learningu - obecnie związany z ProProfs.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email