Post

3 sposoby na znalezienie danych o marce pracodawcy online

Jak mierzysz swoją markę pracodawcy? To pytanie zadawane nam często, a odpowiedzi za każdym razem wydawały się inne. Więc trochę się zastanowiliśmy. Efektem końcowym jest ten mały (a może DUŻY) projekt, nad którym pracujemy od jakiegoś czasu: *drumroll please* Indeks Marki Pracodawcy! Publiczność klaszcze z entuzjazmem*.

Hurra! W tym artykule zdradzimy Wam nieco wewnętrznych informacji, wyjaśnimy jak zbieramy dane do naszego Indeksu Marki Pracodawcy. Zazwyczaj przyglądamy się wszelkiego rodzaju platformom generującym niedostateczną ilość informacji, ale w tym artykule wykorzystujemy Glassdoor, Instagram i Quora jako trzy przykłady.

Trzy perspektywy

Abyś mógł mieć dobry przegląd swojej marki pracodawcy, przyjrzymy się trzem różnym wariantom platform. Po pierwsze, ta, którą wszyscy w pewnym momencie sprawdzamy (spójrzmy prawdzie w oczy): strony z recenzjami. Wiesz, te piękne listy i rozpoznawalne, (miejmy nadzieję) pięć błyszczących gwiazdek. Każdy chce dążyć do najlepszego wyniku, ale weźmy drugi rzut oka poza. Media społecznościowe? Stare dobre portale społecznościowe. Mimo że stały się jedną z najbardziej zapchanych przestrzeni w Internecie, nadal chcemy dowiedzieć się, co dzieje się w buzzing *bee reference, shoulder pat if you got that* social scene. Powiedzmy, że zmierzamy do nieskończoności i dalej! Trzecia i ostatnia perspektywa to fora! Wiemy, że brzmi to jak rzeczownik w rodzaju '00, ale zaufaj mi, jest tam trochę dobrego!

1. Strony z opiniami o pracodawcach

Najbardziej znanym z nich jest Glassdoor, który również publikuje swoje coroczne 'Best Places To Work' online. Bądźmy szczerzy: wiele firm naprawdę, naprawdę chce się tam dostać na miejscu numer jeden. Glassdoor stawia na opinie użytkowników, lub jak sami to nazywają "treści generowane przez pracowników". Poza starymi, dobrymi opiniami byłych pracowników, znajdziesz tam również informacje na temat wynagrodzeń, sympatii do CEO oraz tego, czy pracownicy poleciliby daną firmę znajomym. Ponieważ, spójrzmy prawdzie w oczy, słowo z ust jest nadal dość duże.

 

2. Social Media

Yup, jestem pewien, że masz wszystkie platformy pokryte z oficjalnymi kontami, zweryfikowanymi tikami i tak dalej. Jednakże, jeśli chodzi o platformy mediów społecznościowych, na przykład "The Gram" Instagram, będziemy wykraczać poza standardowe komentarze do twoich postów. Powiedzmy, że zanurzymy się w świat hashtagów, lokalizacji i wszelkich dodatkowych treści employer brandingowych. Instagram to tylko przykład, jestem pewna, że możesz wymienić mnóstwo innych kanałów social media, ale hej, nie chcemy zdradzać wszystkiego na raz!

 

3. Forum online

Zaraz, co? Forum? Słyszę jak myślisz: czy wy wszyscy tam na górze zwariowaliście? Nie, nie jesteśmy. Pozwól, że powiem Ci dlaczego. Fora są szczęśliwymi miejscami, gdzie możesz dzielić się wszystkim z własną społecznością. Czy to problem naukowy z profesorami, czy ludzie, którzy dzielą się swoją miłością do włoskiego jedzenia. Podkreśliłem tutaj, że fora są niezwykle zróżnicowane, dlatego musimy je obserwować "oczami marki pracodawcy". Znikną wszystkie dodatkowe rzeczy, co doprowadzi do powstania zupełnie istotnych treści. A raczej: opinie ludzi na temat marki pracodawcy danej marki lub firmy. Powiedzmy, że poniższe pytanie z Quory nie zostanie użyte w Employer Brand Index...