Post

Różnorodność i integracja w 10 największych firmach technologicznych w Ameryce

Jeśli mielibyście wybrać jedną branżę, w której potrzeba różnorodności i inkluzywności jest najbardziej powszechna, większość z Was powiedziałaby, że jest to branża technologiczna. To dlatego, że w ciągu ostatnich kilku lat byliśmy świadkami wielu problemów związanych z różnorodnością w największych markach technologicznych na świecie. Nie będziemy wymieniać nazwisk, bez obaw. Ale teraz, bardziej niż kiedykolwiek, wielu powiedziałoby, że branża technologiczna jest pionierem w dążeniu do integracji kulturowej i równości płci wśród pracowników.

Chcieliśmy więc stworzyć własną wizję stanu różnorodności w branży technologicznej, korzystając z naszej autorskiej metodologii Employer Brand Index. Przejrzeliśmy tysiące publicznie dostępnych komentarzy, aktualizacji i recenzji na platformach generowanych przez użytkowników, takich jak Reddit, Glassdoor, Twitter i wiele innych, aby przeanalizować tylko punkty danych dotyczące różnorodności, integracji i równości.

Przyjrzeliśmy się wszystkim anglojęzycznym punktom danych w pierwszym kwartale 2018 roku (styczeń, luty i marzec), aby upewnić się, że wyniki te są jak najbardziej aktualne. Należy jednak pamiętać, że choć wyniki te mogą być aktualne, mogą nie być w pełni reprezentatywne.

Następnie zmierzyliśmy te wyniki za pomocą naszej metodologii Employer Brand Index, oceniając każdą firmę na naszej skali od 1 do 10, gdzie 1 to najlepszy wynik, jaki można uzyskać, a 10 to najgorszy. Wszyscy dążą do pozycji 1!

Przeanalizowaliśmy te firmy technologiczne, wybrane głównie ze względu na popularność i szacunki sprzedaży na rok 2018 według CNBC, i oto jak wypadły:

  1. Cisco - 2,50
  2. Microsoft - 3,44
  3. Facebook - 3,70
  4. Hewlett-Packard - 3,86
  5. Apple - 3,88
  6. Amazon - 4,61
  7. IBM - 4,71
  8. Oracle - 5,15
  9. Intel - 5,54
  10. Google - 7,76

Analizując tych 10 gigantów technologicznych, znaleźliśmy kilka wspólnych tematów, które pokazały, że kierunek, w którym podąża wiele z tych firm, jest uderzająco podobny.

Zaangażowanie w sprawy kobiet w branży technologicznej jest prawdziwe

To, co jest wyraźnie widoczne, to fakt, że istnieje prawdziwe zobowiązanie do wzmocnienia pozycji kobiet w technice, z wszystkimi 10 gigantami technologicznymi pokazującymi pozytywne komentarze, niektóre bardziej niż inne, w tym temacie.

Znaleźliśmy mnóstwo kobiet świętujących siebie nawzajem i swoje osiągnięcia w tych firmach, a także wiele wzmianek o przyjaznych kobietom środowiskach kultywowanych w ich miejscach pracy.

Mimo to, nie wszystko jest idealne dla kobiet - wciąż wydaje się, że brakuje kobiet na stanowiskach kierowniczych, a wynagrodzenia kobiet i mężczyzn są nierówne. Jednak na podstawie ogólnych wyników tego badania jesteśmy przekonani, że sytuacja kobiet w branży technologicznej poprawia się!

Branża technologiczna w końcu zaczyna akceptować różnorodność

Przez długi czas narracja była taka, że branża technologiczna, a zwłaszcza takie tematy jak informatyka i kodowanie, to zainteresowania zarezerwowane tylko dla chłopców. I owszem, czasami ta teoria znajdowała potwierdzenie w naszych badaniach, z odniesieniem do środowiska "klubu chłopięcego" w takich firmach jak IBM i Oracle.

Jednak branża technologiczna stara się to zmienić. Na przykład, w tym badaniu zauważyliśmy pozytywne komentarze na temat:

  • Włączenie pracowników LGBTQ
  • Wzmocnienie pozycji osób kolorowych
  • Wielokulturowość kultywowana w miejscu pracy
  • wsparcia dla kobiet i pracujących matek.

Wszystkie te aspekty stanowiły pozytywny krok w kierunku, w którym podąża branża technologiczna i różne strategie, które firmy te podejmują, by poprawić swoją różnorodność i inkluzywność.

Jednak w tym procesie różnorodności i inkluzji, niektórzy uważają, że może istnieć pozytywna dyskryminacja wobec jednej konkretnej grupy demograficznej: białych mężczyzn. Potwierdza to niska ocena Google (7,76) w Indeksie Marki Pracodawcy, wynikająca z przekonania, że niektórzy pracownicy są dyskryminowani, ponieważ są biali i płci męskiej. Podobnie jak ogólne wyobcowanie mężczyzn w miejscach takich jak Microsoft i Intel.

Tak więc, choć oczywiste jest, że branża technologiczna robi wszystko, by zrównoważyć różnice rasowe i płciowe w swoich firmach, czy robi to kosztem białych mężczyzn?

Ageizm istnieje w branży technologicznej

Jednym z częściej pojawiających się tematów w tym badaniu był pogląd, że branża technologiczna jest branżą młodych lub milenialsów. Zostało to poparte negatywnymi komentarzami w firmach takich jak Facebook czy Amazon, gdzie ludzie mieli wrażenie, że są powoli zastępowani przez absolwentów lub że samo środowisko pracy nie jest miejscem dla kogoś powyżej 30 roku życia.

Tak więc, podczas gdy w branży technologicznej kładzie się duży nacisk na inicjatywy związane z różnorodnością rasową, kulturową i płciową, wydaje się, że mniej uwagi poświęca się ograniczaniu kultywowanej kultury ageizmu. W obliczu wchodzącego na rynek pracy pokolenia Z i ewidentnie czterech różnych pokoleń pracujących i szukających pracy, ta różnorodność wieku i doświadczenia może być niezwykle cenna dla branży technologicznej.

Zamiast tego skup się na różnorodności myśli!

Nie oznacza to, że aspekty takie jak kultura, pochodzenie i płeć nie obejmują różnorodności myśli. Owszem, posiadanie siły roboczej składającej się z ludzi pochodzących z różnych środowisk może być bardzo korzystne dla biznesu na wiele sposobów.

Jednak to, co jest oczywiste, to brak koncentracji na koncepcji różnorodności myśli. Zamiast skupiać się wyłącznie na rekrutacji i zatrudnianiu pracowników z określonej rasy, może skupmy się na rekrutacji osoby analitycznej lub kreatywnej. Bo jeśli masz bardzo wielokulturową i wielorasową siłę roboczą, ale wszyscy myślą w ten sam sposób, to czy naprawdę tworzysz zróżnicowane środowisko?

Aby być prawdziwie inkluzywnym i zróżnicowanym, firmy powinny skupiać się na tworzeniu środowiska pełnego różnych punktów widzenia, opinii i stylów myślenia. W ramach tego procesu, w naturalny sposób tworzy się zróżnicowane środowisko pracy, pełne różnych gatunków, preferencji seksualnych, kultur i eliminuje wiele form uprzedzeń.

Poniżej znajduje się grafika, którą musieliśmy stworzyć, aby zilustrować i podsumować to, co znaleźliśmy. Jeśli jesteś zainteresowany tym, jak Twoja firma radzi sobie w zakresie D&I i innych atrybutów, sprawdź Indeks Marki Pracodawcy już dziś.

Bardziej szczegółowy raport na temat tych wyników znajdziesz na stronie Diversity & Inclusion at 10 Top Tech Companies.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email