Post

7 sposobów, w jakie technologia HR zwiększa zaangażowanie pracowników

Zaangażowanie pracowników znalazło się w centrum uwagi w ostatnich latach, ponieważ coraz więcej firm dostrzega potrzebę zwiększenia długoterminowej rentowności na nasyconym rynku. Niezależnie od wielkości i branży, każda firma musi mieć wysoce zaangażowanych pracowników, jeśli chce odnieść sukces. Zaangażowanie pracowników oznacza, że osoby na wszystkich szczeblach struktury organizacyjnej czują się pewnie i są zadowolone z pracy, którą wykonują każdego dnia.

Bez tego spójnego doświadczenia firmy nie są w stanie zatrzymać najbardziej utalentowanych pracowników, są nieskuteczne w długoterminowej rekrutacji i ostatecznie przynoszą mniejsze zyski niż mogłyby przynosić.

Działy kadr często mają za zadanie utrzymywać lub zwiększać zaangażowanie pracowników, ale staje się to coraz trudniejsze do osiągnięcia tradycyjnymi metodami. Napływ postępu technologicznego w sferze biznesu okazał się korzystny dla zwiększenia zaangażowania pracowników na całym świecie, tak długo, jak menedżerowie i pracownicy działów kadr rozumieją dostępne narzędzia i wiedzą, jak je prawidłowo wdrożyć. Oto siedem sposobów, w jaki technologia HR może być wykorzystana w praktyce, aby zwiększyć zaangażowanie pracowników w krótko- i długoterminowej perspektywie.

1. Edukacja pracowników

Trudno jest pracownikom czuć się zaangażowanym w firmę, dla której pracują lub w zadania, które wykonują każdego dnia, jeśli nie posiadają oni odpowiednich umiejętności i wykształcenia. W rzeczywistości, ostatnie badania pokazują, że 87% młodych pracowników twierdzi, że rozwój osobisty i zawodowy jest istotnym elementem pracy, a to sprowadza się do edukacji i szkoleń pracowników. Rozwiązania technologiczne HR, które obracają się wokół mobilnego uczenia się, kursów rozwoju zawodowego i osobistego oraz edukacji w zakresie umiejętności specyficznych dla danego stanowiska pracy, mogą stanowić różnicę w tworzeniu bardziej zaangażowanych pracowników dla prawie wszystkich firm.

2. Komunikacja wewnętrzna

Dzisiejsze środowisko biznesowe doświadcza drastycznej zmiany w komunikacji nie tylko zewnętrznej z klientami i kontrahentami, ale także wewnętrznej pomiędzy pracownikami i kierownictwem. Dzisiejsi pracownicy chcą szybkich i skutecznych sposobów, aby połączyć się z rówieśnikami i przełożonymi na ważnych aspektach ich pracy. Kiedy tego brakuje, istnieje duże prawdopodobieństwo, że pracownicy czują się mniej zaangażowani w organizację i ostatecznie w pracę, którą mają wykonać. Wykorzystanie możliwości technologii HR z aplikacjami do przesyłania wiadomości, rozwiązaniami intranetowymi i platformami do zarządzania projektami daje pracownikom proste i skuteczne sposoby komunikacji z członkami zespołu i kierownictwem.

3. Ścieżka kariery

Kolejnym obszarem wymagającym poprawy w zakresie zaangażowania pracowników jest rozwój kariery. Podobnie jak w przypadku luki edukacyjnej, wielu pracowników nie angażuje się w pracę, ponieważ nie są w stanie przewidzieć, jaka przyszłość czeka ich na danym stanowisku lub na wyższych stanowiskach w firmie. Projektowanie i wdrażanie ścieżek kariery dla pracowników na wszystkich szczeblach jest niezbędnym krokiem w zwiększaniu zaangażowania. Działy HR mogą korzystać z oprogramowania do tworzenia ścieżek kariery, które oferuje dobrze zdefiniowane ścieżki kariery, które pracownicy mogą szybko i skutecznie wykorzystać do zaprojektowania swojej ścieżki kariery.

4. Zarządzanie wydajnością pracowników

Pomocne jest posiadanie rozwiązania technologicznego, które pomaga w ścieżce kariery, a także integruje się z potrzebami zarządzania wydajnością. W ostatnich latach oprogramowanie do zarządzania wydajnością stało się pomocne w kilku elementach działań HR, z których wszystkie wpływają na zaangażowanie pracowników. Odpowiednie narzędzia do zarządzania wydajnością pomagają działom HR monitorować i dzielić się metrykami wydajności w czasie, a także identyfikować możliwości poprawy wśród pracowników. Monitorowanie odpowiedzialności za pracę, rekomendacje dotyczące odpowiednich szkoleń i bieżące oceny wydajności mogą być zarządzane w jednym miejscu dzięki oprogramowaniu do zarządzania wydajnością. Ponieważ te kluczowe elementy zarządzania wydajnością są dostarczane z biegiem czasu, pracownicy czują się bardziej zaangażowani w organizację i swoją pracę.

5. Big Data i Analityka

Wiele działów HR opiera się obecnie na big data i analityce, aby pomóc w zaangażowaniu pracowników. Niezliczone programy i platformy zaprojektowane specjalnie dla zespołów HR gromadzą znaczną ilość danych, które mogą być wykorzystane do mierzenia postępów konkretnych pracowników lub większych zespołów. Informacje te mogą być następnie łatwo udostępniane pracownikom, aby podkreślić, co działa, a co nie. Pracownicy, którzy mają solidną wiedzę na temat postępów firmy - dzięki dokładnym danym - prawdopodobnie będą bardziej zaangażowani.

6. Efektywne planowanie

Więcej pracowników są intensywnie koncentruje się na tworzeniu i utrzymaniu równowagi między pracą i życiem osobistym, ale firmy zmagają się z tym, jak zachęcić to na konsekwentnej podstawie. Kilka narzędzi technologicznych są zbudowane specjalnie do tego celu, z niektórych koncentruje się na dostarczaniu elastycznych platform planowania i innych bodźców do korzystania z urlopu lub dni osobistych. Połączenie tych rozwiązań technologicznych z efektywną platformą komunikacyjną pomaga pracownikom dostrzec zaangażowanie firmy w tworzenie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.

7. Uznanie pracowników

Jednym z najważniejszych aspektów zwiększania zaangażowania pracowników jest uznanie w czasie rzeczywistym za dobrze wykonaną pracę. Większość z wymienionych już rozwiązań technologicznych HR ułatwia docenianie pracowników poprzez zarządzanie wydajnością, inicjatywy szkoleniowe i efektywną komunikację. Jednak działy HR mogą również korzystać z konkretnych platform technologicznych, które zapewniają pewien poziom nagród dla pracowników wyróżniających się w pracy.

Solidny zestaw technologii HR prowadzi do znacznie większego zaangażowania pracowników w czasie, co zwiększa rentowność w dłuższej perspektywie. Połączenie tych narzędzi w celu stworzenia pozytywnych doświadczeń dla pracowników daje organizacjom większe szanse na przyciągnięcie i zatrzymanie największych talentów, którzy doceniają firmę i są zachęcani do wykonywania swojej najlepszej pracy każdego dnia.

O autorze: Anna Smith jest redaktorem naczelnym TalentGuard, firmy zajmującej się rozwojem predykcyjnym, która przekształca zarządzanie talentami za pomocą mocy kognitywnego i predykcyjnego oprogramowania w chmurze. Anna od lat zajmuje się zarządzaniem zasobami ludzkimi, a następnie wyspecjalizowała się w technologiach HR, które są obecnie prężnie rozwijającą się i kluczową dziedziną. Jest pasjonatką tego, jak technologia zmienia świat HR i działania na każdym poziomie firmy.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInPodziel się na TwitterzePodziel się na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email