Post

Jak zapoczątkować kulturę uczenia się

Wszyscy wiemy, że uczenie się przez całe życie jest obecnie czymś, co musi stać się normą, jeśli chcemy pozostać na bieżąco, a nawet awansować w naszej karierze. Wyzwaniem dla specjalistów HR na całym świecie jest jednak to, w jaki sposób zbudować kulturę uczenia się, która nie tylko mówi o uczeniu się przez całe życie, ale zaszczepia to na wszystkich szczeblach biznesu.

Choć wszystkie organizacje różnią się od siebie, istnieją pewne działania, które wszystkie organizacje mogą podjąć, aby zacząć budować kulturę uczenia się.

Promuj uczenie się przez całe życie

Jedna z największych trudności w zaangażowaniu się w naukę zaczyna się od braku zrozumienia, dlaczego musimy się uczyć. Wszystkie oceny przyszłości promują znaczenie uczenia się przez całe życie, ale czego muszę się uczyć przez całe życie, aby to osiągnąć? Promuj uczenie się przez całe życie jako coś, co jest nie tylko ważne, ale również przyjemne i korzystne.

Zwiększaj indywidualną samoświadomość

Zaczynając od zapewnienia wszystkim swoim pracownikom możliwości zwiększenia samoświadomości, dajesz im szansę zrozumienia, czego potrzebują do własnego rozwoju. Można to osiągnąć za pomocą takich narzędzi, jak kotwice kariery Scheinsa, ocena rozwoju umiejętności lub zapewnienie coacha przed rozpoczęciem rocznego planowania rozwoju.

Rozmawiaj o osobistych strategiach uczenia się

Promując standardową, ogólnobiznesową strategię uczenia się bez promowania osobistych strategii uczenia się, możesz nie osiągnąć zaangażowania w naukę. Analogie do podejścia 70-20-10 mogą przynieść korzyści Twojej firmie, ale muszą być promowane jako korzystne dla jednostki, a nie dla firmy. Uczenie się musi być zindywidualizowane, ponieważ wszyscy pracownicy muszą mieć wsparcie, aby uczyć się w stylu, który odpowiada ich osobistym i zawodowym potrzebom. Promowanie strategii uczenia się jako osobistej strategii uczenia się może pomóc w osiągnięciu tego celu.

Utrzymuj rozmowę przy życiu

Okazjonalny plakat nie pomoże w budowaniu pozytywnej kultury uczenia się, ale znalezienie sposobów na utrzymanie aktywnej rozmowy w kanałach biznesowych może pomóc w utrzymaniu jej przy życiu. Przyjrzyj się, w jaki sposób uczenie się może stać się częścią każdego wewnętrznego działania marketingowego i jak możesz skutecznie wykorzystać fora biznesowe, internetowe sieci społecznościowe, komunikację e-mailową, promocje i konkursy, aby utrzymać rozmowę przy życiu.

Czego należy unikać podczas budowania kultury uczenia się

Nie rób z rozmowy części rocznego planowania wydajności

Promując rozwój kariery jako rozmowę, która odbywa się tylko raz w roku, sprawiasz, że wydaje się ona mało istotna. Dobra kultura uczenia się może planować uczenie się raz w roku, ale omawianie postępów, analizowanie celów i refleksje nad sukcesami mogą stać się comiesięczną rozmową.

Kształć swoich menedżerów w zakresie rozwoju kariery

Wiele organizacji wykonuje świetną pracę promując rozmowy coachingowe, ale ważne jest, aby upewnić się, że Twoi menedżerowie są wyedukowani w zakresie rozwoju kariery i przyszłego świata pracy. Liderzy w całej firmie muszą być orędownikami i mistrzami, aby utrzymać tę rozmowę przy życiu; oznacza to, że muszą oni również zademonstrować swojemu zespołowi podejście do rozwoju własnej kariery.

Nie informuj o niezgodności z przepisami

Najlepszym sposobem na zaangażowanie poszczególnych osób jest promowanie sukcesów i świętowanie zwycięstw. Można to osiągnąć, wykorzystując w komunikacji biznesowej co miesiąc świetną historię na temat uczenia się członków zespołu. Informując innych o tym, jak przebiega proces uczenia się, nie tylko zademonstrujesz zaangażowanie, ale także dostarczysz dowodów na to, że uczenie się jest wspierane w całej firmie.

Uczenie się dla przyszłości jest ważne, a właściwie jest koniecznością. Kultura uczenia się nie zostanie osiągnięta z dnia na dzień, ale poprzez konsekwentny wysiłek, stanie się częścią kultury.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzePodziel się na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email