Post

Jak zmierzyć ROI swojej marki pracodawcy?

Sponsorowany przez Link Humans

Obliczanie zwrotu z inwestycji w markę pracodawcy jest notorycznie bardzo trudne. Wartość i wpływ Twoich wysiłków może być trudny do określenia. Dlatego uzasadnienie przed szefem inwestycji czasu, pieniędzy i zasobów firmy w markę pracodawcy staje się prawdziwym problemem.

Jako eksperci w dziedzinie employer brandingu wiemy, że inwestowanie w markę pracodawcy może poprawić przyciąganie talentów i kulturę organizacyjną firmy na wiele różnych sposobów. Ale musimy to uzasadnić prawdziwymi danymi.

Tradycyjne metody

Istnieje wiele tradycyjnych metod pomiaru działań employer brandingowych, oto kilka najważniejszych z nich:

  1. Retention Rate: Ilu Twoich pracowników zatrzymujesz w ciągu roku?
  2. Zaangażowanie pracowników: Czy wzrasta produktywność Twoich pracowników?
  3. Jakość zatrudnienia: Czy wzrasta liczba wysokiej jakości kandydatów?
  4. Koszt zatrudnienia: Czy zaoszczędziłeś pieniądze na każdym zatrudnieniu?
  5. Liczba kandydatów: Czy Twoja pula talentów wzrosła?

Z pewnością są to ważne wskaźniki i nie należy ich całkowicie lekceważyć, ale często te punkty danych nie są oparte wyłącznie na Twojej marce pracodawcy. W grę mogą wchodzić również inne czynniki. Może się zdarzyć, że w Twojej marce konsumenckiej nastąpiła zmiana, która z kolei wpłynie na markę pracodawcy. Możesz też zmienić lokalizację firmy z powodu nieprzewidzianych okoliczności.

Jak więc właściwie mierzyć markę pracodawcy?

Na przykład, jak zmierzyć, czy poprawia się równowaga między życiem zawodowym a prywatnym lub czy system świadczeń naprawdę działa? Albo, co ważniejsze, jak zmierzyć, czy strategie wprowadzone przez firmę w celu poprawy doświadczeń kandydatów i/lub pracowników rzeczywiście przyniosły efekty?

W tym miejscu z pomocą przychodzi Indeks Marki Pracodawcy. Analizuje on to, co ludzie mówią o Tobie jako pracodawcy na stronach generowanych przez użytkowników, takich jak fora internetowe, media społecznościowe i strony z recenzjami pracodawców, gdzie pracownicy, byli i obecni, mogą otwarcie rozmawiać o swoich pracodawcach, bez konieczności przebywania w biurze.

Employer Brand Index kategoryzuje i analizuje te wyniki w kategoriach tematów związanych z marką pracodawcy i podkreśla konkretne aspekty Twojej marki pracodawcy, o których ludzie mówią najwięcej, pozytywnie lub negatywnie.

Liczby mają znaczenie!

Indeks Marki Pracodawcy przekształca te wyniki w pojedynczą liczbę w skali od 1 do 10, gdzie 1 oznacza najlepszy wynik, a 10 najgorszy, co pozwala łatwo określić, które obszary są skuteczne, a które nie.

Jeśli następnie okresowo mierzymy te obszary w czasie, możemy zobaczyć, jak się one zmieniają. Możesz dowiedzieć się, czy cele i strategie marki pracodawcy, w które włożyłeś swój wysiłek, rzeczywiście przyniosły korzyści marce pracodawcy Twojej firmy.

To bardzo ważne, aby wiedzieć, czy czas i zasoby włożone w program przyciągania talentów rzeczywiście przynoszą efekty? Wskaźnik Marki Pracodawcy daje Ci jedną, konkretną liczbę, którą możesz wykorzystać do określenia statusu Twojej marki pracodawcy.

Jaki jest zwrot z inwestycji w EBI?

  1. Wreszcie masz namacalną miarę tego, jak Twoja marka pracodawcy plasuje się na rynku, w postaci pojedynczej liczby, którą można śledzić w czasie. Na tej podstawie możesz uzasadnić wydatki na Employer Brand i zmierzyć skuteczność swoich inicjatyw.
  2. Dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze wydawane na działania i strategie employer brandingowe, które NIE DZIAŁAJĄ i będziesz mógł skoncentrować swój budżet na tych, które DZIAŁAJĄ!
  3. Pomoże Ci określić, jakie są Twoje wady i zalety jako pracodawcy i pozwoli Ci skoncentrować przekaz na rzeczywistości, a nie na założonych wartościach podstawowych.
  4. Plan działania Employer Brand Index pomoże Ci stworzyć lub odświeżyć EVP, które będzie odzwierciedlać Twoją prawdziwą reputację jako pracodawcy oraz naprawić wszelkie problemy, na które zwrócono uwagę.