Post

Jak opisałby Pan/Pani doświadczenie kandydata i dlaczego jest ono ważne?

Od którego momentu ma znaczenie, co przyszły pracownik myśli o Twojej firmie? Kiedy już go zatrudniłeś? A może po kilku miesiącach pracy w Twojej firmie? Cóż, według naszego nowego panelu ekspertów ds. doświadczeń kandydatów, tak naprawdę wszystko zaczyna się dużo wcześniej. Wskazówka tkwi w słowie "Kandydat", a reputacja firmy zaczyna się od momentu zamieszczenia przez nią ogłoszenia o pracę. Poniżej nasz panel dziesięciu ekspertów wyjaśnia, czym dokładnie jest candidate experience i dlaczego ma znaczenie.

Katrina Kibben

Doświadczenie kandydata to coś więcej niż pole wyboru i proces aplikacji. Powinno być prawdziwym doświadczeniem, ponieważ jest to pierwsza namacalna interakcja z potencjalnym kandydatem. Ludzie dużo mówią o tym, jak ważne jest pierwsze wrażenie i tylko dlatego, że doświadczenie jest cyfrowe, nie oznacza, że doświadczenie kandydata powinno być traktowane inaczej.

Katrina Kibben jest dyrektorem generalnym i głównym konsultantem w Three Ears Media.

Kevin Grossman

Doświadczenie kandydata obejmuje każdą pojedynczą interakcję kandydata z pracodawcą - od etapu poprzedzającego aplikację do etapu rekrutacji i później. W rzeczywistości, nawet po zatrudnieniu, doświadczenie pracownika jest doświadczeniem kandydata, ponieważ wszyscy w danym momencie jesteśmy wiecznymi kandydatami. Osoby zatrudnione muszą być nieustannie rekrutowane na nowo, aby utrzymać się w firmie. Tak więc wszystkie te interakcje są ważne, ponieważ większość kandydatów - 99 na 100 na każde otwarte stanowisko - nie dostaje pracy, a ich doświadczenia wpływają na to, czy będą aplikować ponownie lub polecać innych.

Kevin Grossman jest prezesem ds. programów globalnych w The Talent Board.

Lori Sylvia

Jest to całościowe doświadczenie kandydata z Twoją firmą od początku jego podróży rekrutacyjnej do końca. Obejmuje każdą interakcję kandydata z Twoją firmą, od rozmowy z pracownikami, poprzez śledzenie Twojej marki w mediach społecznościowych, odwiedzenie Twojej strony internetowej, aż po złożenie podania o pracę i cały proces zatrudniania. Jest to ważne, ponieważ negatywne doświadczenia kandydatów nie tylko wpływają na Twoją zdolność do rekrutacji, ale również na zdolność Twojej firmy do rozwoju.

Lori Sylvia jest założycielką i dyrektorem generalnym Rally Recruitment Marketing.

Manuel Heichlinger

Doświadczenie kandydata to indywidualne doświadczenie z procesu rekrutacji w firmie. Dla mnie jest to sposób, w jaki kandydat reaguje i postrzega proces rekrutacji w firmie, obejmujący całą podróż od pierwszego kontaktu do ostatecznego punktu odrzucenia lub oferty pracy i zatrudnienia. Oczywistą odpowiedzią na pytanie, dlaczego firma powinna dbać o doświadczenie kandydata jest to, że pomoże to przyciągnąć najlepszych nowych pracowników. Prawda jest jednak taka, że konsekwencje złego doświadczenia kandydata wykraczają poza sam proces rekrutacji. Złe doświadczenie kandydata jest bezpośrednio związane z postrzeganiem marki - badania wykazały, że 41% kandydatów, którzy mają straszne doświadczenie kandydata powiedzieć, że wezmą swoją lojalność i pieniądze gdzie indziej. Podobnie, dobre doświadczenie kandydata nada ton reszcie jego kariery w firmie.

Manuel Heichlinger jest starszym menedżerem ds. pozyskiwania talentów w LinkedIn.

Jeanette Maister

Candidate Experience to relacje pomiędzy pracodawcą a kandydatem w trakcie całego procesu aplikacji. Chodzi o nawiązywanie i wzmacnianie relacji w każdym punkcie kontaktu. Kandydaci to ludzie, z którymi będziesz pracował i których dodasz do swojego zespołu. Nawet jeśli ich nie zatrudnisz, mogą stać się Twoimi klientami teraz lub w przyszłości. Będąc ostrożnym i celowym w relacjach, zyskujesz pulę kandydatów, którzy mogą pasować do Twojej organizacji w przyszłości. W ten sam sposób marketer buduje z czasem relację z potencjalnym klientem, tak samo powinien postępować każdy, kto zajmuje się pozyskiwaniem talentów.

Jeanette Maister jest szefem działu Americas w Oleeo (dawniej WCN).

Josh Tolan

Doświadczenie kandydata to proces, przez który przechodzą kandydaci, podejmując decyzję, czy dana firma jest dla nich odpowiednia, czy też nie. Jest to wszystko, począwszy od informacji, które kandydaci znajdą podczas badania firmy przed złożeniem aplikacji, a skończywszy na procesie rekrutacji. Jest to ważne, ponieważ może zadecydować o wynikach rekrutacji lub je zepsuć.

Josh Tolan jest CEO w Sparkhire.

Aida Fazylova

Wierzymy, że w momencie, gdy kandydat kliknie na ofertę pracy, rozpoczyna się jego interakcja z potencjalnym pracodawcą. Doświadczenie, jakie od tego momentu zdobywa kandydat i uczucia, jakie kojarzy z Twoją firmą, to jego candidate experience. Zaangażowanie kandydata jest bardzo ważne, ponieważ najlepsi kandydaci znają swoją wartość. Kiedy szukają właściwej pracy, szukają ofert, które zapewniają im spersonalizowane doświadczenie.

Aida Fazylova, CEO i założycielka XOR.ai.

Benjamin Gledhill

Candidate Experience jest w centrum wszystkiego. To nie tylko to, co kandydaci zobaczą, pomyślą i poczują podczas procesu aplikacji, ale także podstawa doświadczenia pracowników. To może uczynić lub złamać Twoją Employer Brand.

.

Benjamin Gledhill jest szefem działu pozyskiwania pracowników w Yodel.

Jill Shabelman

Doświadczenie kandydata to sposób, w jaki ktoś czuje się z tym, przez co przeszedł i jak został potraktowany podczas poszukiwania nowej możliwości - czy to w obecnej organizacji, czy u nowego pracodawcy. Znalezienie pracy może być jednym z najbardziej upokarzających i frustrujących doświadczeń, a ważnym zadaniem zespołu rekrutującego jest pokazanie kandydatom, że ich czas jest ceniony i szanowany na każdym etapie podróży.

Jill Shabelman jest menedżerem ds. marketingu marki pracodawcy w Deloitte Services LP.

Chris Murdock

Uważamy, że kontakt z naszymi kandydatami jest niezwykle istotnym pierwszym kontaktem, jaki nawiązujemy dla naszych klientów. Jako firma świadcząca usługi na zasadzie outsourcingu, jesteśmy narażeni na ryzyko powstania rozdźwięku pomiędzy przechodzeniem kandydata z etapu pozyskiwania do etapu rekrutacji. Kiedy możesz prowadzić te rozmowy w sposób płynny, kandydat czuje, że cenisz go i jego czas, co daje mu wgląd w to, jak będzie traktowany jako pracownik.

Chris Murdock jest starszym partnerem i współzałożycielem w IQTalent Partners.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email