Post

Opracowanie strategii zdrowotnej dla optymalnej wydajności firmy

Pracownicy są podstawowym zasobem każdej firmy, a każdy 1$ zainwestowany w wellness pracowników, firma oszczędza 2,50 USD dzięki mniejszej liczbie zwolnień lekarskich i lepszej retencji pracowników.

Choć wielu pracodawców jest świadomych korzyści płynących z promowania zdrowia i dobrego samopoczucia, często działania te są podejmowane doraźnie, co utrudnia ocenę i osiągnięcie najlepszych rezultatów.

ExpressEmma Davidson omawia, w jaki sposób opracować korporacyjną strategię zdrowotną, która przyniesie wymierne rezultaty zarówno pracodawcom, jak i ich pracownikom przez cały rok.

Znalezienie punktu wyjścia

Kultura miejsca pracy, która wspiera dobre samopoczucie pracowników, a nie skupia się wyłącznie na wyniku finansowym, jest lepsza dla pracowników i pracodawców ponieważ pokazuje, że dbasz o swoich pracowników i o to, jak się czują w pracy.

Jednak wielu liderów biznesowych nie bierze pod uwagę wyników, jakich oczekują od strategii dobrego samopoczucia co oznacza, że niektóre programy są w praktyce nieefektywne i nie przynoszą dobrego zwrotu z inwestycji.

Przyjrzyj się obszarom swojej działalności, które chcesz poprawić. Niezależnie od tego, czy chodzi o zmniejszenie absencji chorobowych, zwiększenie sprzedaży czy zmniejszenie rotacji pracowników. Mając jasno sprecyzowane cele, można opracować bardziej solidną strategię, która zyska również poparcie kierownictwa wyższego szczebla.

Wszystko jest w planowaniu

Aby stworzyć zdrową kulturę organizacyjną, firmy powinny włączyć model całkowitego zdrowia do każdego aspektu swojej działalności, tworząc strategię, która wspiera emocjonalny, finansowy, fizyczny i społeczny dobrostan.

To wykracza poza okazjonalne warsztaty zdrowotne czy darmowe owoce. Należy przyjrzeć się długoterminowym programom, które pomogą w osiągnięciu celów biznesowych. Rozważ możliwość zaoferowania elastycznego czasu pracy, wyznaczenia celów zdrowotnych firmy i zapewnienia ogólnego, stałego wsparcia społecznego, aby stworzyć solidne środowisko pracy.

Słuchaj swoich pracowników

Zapewnianie częstych okazji do wyrażania opinii przez pracowników tworzy środowisko, w którym problemy mogą być identyfikowane i rozwiązywane z wyprzedzeniem. Rozmowy indywidualne są świetnym sposobem, aby to osiągnąć. Może to mieć jednak pewne wady.

Jeśli oceny są zbyt rzadkie, pracownicy mogą mieć poczucie, że ich wkład nie jest doceniany lub mogą nie poruszać kwestii, które miały miejsce kilka miesięcy wcześniej. Dla niektórych, oceny mogą być źródłem niepokoju, więc upewnij się, że koncentrują się na wspólnym celu, a wszelkie dyskusje mają zrównoważony charakter, z wkładem z wielu źródeł, które regularnie pracują z danym członkiem personelu.

Badania opinii pracowników mogą być bardzo skuteczne. Należy jednak wziąć pod uwagę kilka czynników. Ankiety z szerokimi, ogólnymi pytaniami pozostawiają niejasne dane, co nie jest praktyczne przy planowaniu strategii.

Zajmij się konkretnymi tematami za pomocą ukierunkowanych pytań, aby wywołać głębsze przemyślenia i dać większy potencjał szczerych odpowiedzi. Po uzyskaniu tych informacji, możesz przeanalizować wyniki i spróbować wprowadzić wnioski do swojego programu.

Ewoluujące podejście

78 procent organizacji oczekuje, że do 2018 roku dobrostan w miejscu pracy będzie mierzony formalnie, dlatego musisz zastanowić się nad wewnętrznymi wskaźnikami KPI, które będziesz musiał śledzić, aby zmierzyć efektywność swojego programu.

Weź pod uwagę takie kwestie jak poziom absencji, atrakcyjność pracowników, utrzymanie ich w firmie, morale i produktywność, z którymi wiążą się wymierne dane, pozwalające dostrzec postępy i obszary, w których można wprowadzić dalsze usprawnienia.

Informacje te mogą również dostarczyć czegoś namacalnego, co można wykorzystać do pokazania kadrze kierowniczej i postrzegania jej jako bardziej autorytatywnej. Jeśli można jasno pokazać, w jaki sposób ukierunkowane podejście może poprawić te obszary - i zmniejszyć koszty - łatwiej będzie zbudować argumenty przemawiające za dalszymi inwestycjami.

O autorze: Emma Davidson jest Area Retail Managerem w firmie Express, będącej w pierwszej piątce pracodawców dla absolwentów wśród MŚP w Wielkiej Brytanii i uznanej za najlepszego pracodawcę dla absolwentów w branży dóbr konsumpcyjnych.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzePodziel się na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email