Post

Czego kandydaci powinni robić więcej?

Co jeszcze możemy zrobić? to prawdopodobnie jedno z najczęstszych pytań, jakie zadają Ci kandydaci. Zawsze istnieje ryzyko, że robią zbyt wiele, więc jak upewnić się, że powinni robić więcej właściwych rzeczy, aby wylądować tę pracę?

W tym tygodniu nasz panel ekspertów dzieli się swoją wiedzą na ten temat i myślę, że zgodzisz się, że jest to całkiem rozsądna rada.

Kerri-Ann Hargreaves

Zbuduj relację z rekruterem. Zainwestuj czas w poznanie siebie nawzajem. Buduj znajomość, sympatię i zaufanie. Dobry rekruter nie zaryzykuje przedstawienia klientowi Twojego CV, jeśli nie będzie absolutnie pewien, że nadajesz się na dane stanowisko. To samo należy powiedzieć o tym, jak Ty czujesz się, gdy rekruter prezentuje Twoje CV - chcesz, by Twój rekruter był Twoim zwolennikiem.

Kerri-Ann Hargreaves, Dyrektor, H2 Consultancy.

Jeff Berger

Kandydaci powinni zademonstrować swój potencjał w CV i podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Kiedy TopCV, nasza firma zajmująca się pisaniem CV, oraz portal ogłoszeniowy CV-Library zapytały prawie 200 brytyjskich pracodawców "Która z poniższych cech jest najważniejsza u kandydata?", 62% z nich podało potencjał jako czynnik numer jeden, pokonując doświadczenie (35%) i wykształcenie (2%). Aby pokazać pracodawcom, że masz potencjał, który cenią, szukaj okazji do zaprezentowania swoich umiejętności rozwiązywania problemów i chęci rozwijania nowych umiejętności w trakcie procesu poszukiwania pracy.

Jeff Berger, CEO i założyciel, Talent Inc.

Lysha Holmes

Zdecydowanie należy pozostać lojalnym wobec jednego rekrutera - zwłaszcza na rynkach, na których brakuje umiejętności. Zaufaj swojemu rekruterowi, a on skupi swoją energię na znalezieniu Ci odpowiedniej roli! I bycie szczerym - nie ma potrzeby, aby się oszukiwać lub być nieuczciwym. Rekruterzy to też ludzie i zasługują na to, by traktować ich z uprzejmością i szacunkiem.

Lysha Holmes, Rekruter Rekruterów, Qui Recruitment.

Paul Wolfe

Badania konsekwentnie pokazują, że osoby polecone są głównym źródłem zatrudnienia, co oznacza, że te osobiste relacje mogą przynieść znaczące korzyści. Umiejętność nawiązywania kontaktów może niektórym przychodzić łatwo, ale to rzadkość. Ważne jest, aby kandydaci nawiązywali jak najwięcej kontaktów, aby rozwijać te umiejętności i czuć się pewniej podczas wydarzeń.

Networking online jest potężnym narzędziem, ale nie ma to jak interakcja twarzą w twarz. Jeśli Twoim celem jest znalezienie nowej pracy, najbardziej produktywne będą te spotkania networkingowe, które obejmują różnorodną mieszankę kandydatów do pracy, przedstawicieli branży, rekruterów i firm poszukujących talentów.

Paul Wolfe, starszy wiceprezes ds. globalnych zasobów ludzkich w Indeed.

Rebecca Fraser

Buduj swoją markę online, a nie tylko łącz się z nieznajomymi. Dostarczaj wartość do swojej sieci, np. pisząc blogi, komentując na forach, demonstrując swoją wiedzę i pokazując wartość swojej marki.

Rebecca Fraser, Digital Experience and Learning Manager.

Ben Martinez

Networking i rozmawianie z ludźmi, którzy wykonują pracę, którą sami chcieliby wykonywać. Zamiast pytać kogoś, czy zatrudniają. Zmień pytanie i zapytaj, czy znają kogoś, kto szuka ich umiejętności.

Ben Martinez, główny założyciel, Ramp Talent.

Jo Cresswell

Zbadanie firmy przed każdą rozmową kwalifikacyjną. Nie tylko strona internetowa firmy i obecność w mediach, ale to, co obecni i poprzedni pracownicy powiedzieli o firmie. W ten sposób możesz być przygotowany z przykładami z prawdziwego świata, aby omówić je z menedżerem podczas rozmowy kwalifikacyjnej. W ten sposób nie tylko pokażesz swoje zaangażowanie, ale także będziesz miał możliwość uzyskania odpowiedzi na wszelkie wątpliwości, które ujawniły Twoje badania.

Jo Cresswell, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej, Glassdoor.

Darain Faraz

Kandydaci powinni zawsze szukać sposobów na poszerzenie swojej sieci kontaktów. Wąska sieć kontaktów może sprawić, że będziesz oderwany od możliwości. Dane z badania przeprowadzonego przez LinkedIn i Coleman Parkes pokazują, że 48% firm koncentruje się na pozyskiwaniu kandydatów poprzez rekomendacje w swojej sieci w obliczu zacieśniającego się rynku pracy. Priorytetem LinkedIn było zbadanie i zrozumienie skali zjawiska Network Gap oraz tego, jak można wykorzystać LinkedIn jako platformę, aby zapewnić równy dostęp do możliwości osobom o równym talencie. Kandydaci na platformie mogą korzystać z narzędzi takich jak LinkedIn Learning oraz dołączać do grup w swojej branży, aby poprawić swoją sieć kontaktów.

Darain Faraz, Careers Expert, LinkedIn.

Allan Leung

Zadawanie dodatkowych pytań związanych z rolą i organizacją, wykraczających poza wynagrodzenie i benefity.

Allan Leung, Lead Talent Acquisition Advisor, HCSS.

Chris Murdock

Kandydaci powinni wykazać się większą cierpliwością (ludzkość w ogóle potrzebuje więcej cierpliwości), ale zrównoważyć cierpliwość z wytrwałością. Pamiętaj, że kandydat może być jednym z setek, z którymi się skontaktowano, więc musisz być cierpliwy w tym procesie. Ale, z powodu tak wielu kandydatów, jeśli chcesz być zapamiętany, trzeba będzie również być wytrwałym, nie będąc irytujące. To delikatna równowaga!

Chris Murdock jest starszym partnerem i współzałożycielem w IQTalent Partners.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email