Post

Umiejętności w zakresie mediów społecznościowych są zawsze warte CV

Ubieganie się o nową pracę może być stresujące. Wiąże się to z drobnymi decyzjami, które mogą zmienić wszystko, takimi jak decyzja, w co się ubrać na rozmowę kwalifikacyjną, poproszenie poprzednich pracodawców o referencje i określenie najważniejszych rzeczy, które należy umieścić w CV. Zastanawiając się nad tymi ostatnimi, często ludzie nie myślą o wymienieniu jednej ważnej umiejętności: zdolności do efektywnego korzystania z mediów społecznościowych.

Choć z pewnością jest wiele rzeczy, których nie należy umieszczać w CV, umiejętności korzystania z mediów społecznościowych nie powinny być wśród nich uwzględniane. Po pierwsze, wykorzystanie mediów społecznościowych rośnie w szybkim tempie w większości firm do zadań takich jak marketing i informacje zwrotne od klientów. Dodatkowo, media społecznościowe zaczynają być szeroko wykorzystywane nawet poza światem biznesu. Pracodawcy w każdej branży mają powód, aby szukać kandydata zdolnego do poruszania się po dużej sieci społecznościowej.

Na przykład, media społecznościowe zostały szeroko zaadoptowane przez pracowników wymiaru sprawiedliwości w sprawach karnych i przyczyniły się do wielu ważnych aresztowań. Policja wykorzystuje media społecznościowe do pozyskiwania informacji o podejrzanych, zbierania dowodów i może w końcu planować akcje na podstawie danych uzyskanych z ich sieci. Ponadto, media społecznościowe są wykorzystywane przez dzielnice policyjne do edukowania społeczeństwa o lokalnych zagrożeniach i poprawy relacji społecznych w społeczności.

W podobny sposób, dziedzina pracy socjalnej szybko przystosowuje się do wykorzystania mediów społecznościowych na swoją korzyść. W dzisiejszych czasach, jednostki w dziedzinie pracy socjalnej dzielą się informacjami i pomysłami ze swoimi kolegami. Wykorzystują również narzędzia takie jak hashtagi na Twitterze, aby promować swoje cele. Ale przede wszystkim łączą się z klientami częściej poprzez swoje konta w mediach społecznościowych, aby pomóc w pracy nad problemami poza przestrzenią biurową.

Kandydaci na jedno z tych dwóch stanowisk mogą nie od razu uznać zdolność do efektywnego korzystania z mediów społecznościowych za główną zaletę. Jednakże, adaptacje w kierunku wykorzystania mediów społecznościowych w obu dziedzinach sugerują, że tak właśnie może być. Narzędzia mediów społecznościowych może rzeczywiście skończyć się być istotną częścią pracy i dlatego jest warte odnotowania w CV.

Nawet w sferze podstawowego poszukiwania pracy, social media know-how stał się niezbędny. Niektóre badania wykazały, że około jedna na sześć osób poszukujących pracy skorzystało z mediów społecznościowych. Korzystają oni z różnych stron sieciowych, aby znaleźć oferty pracy i złożyć wniosek. Co więcej, zamieszczają życiorysy na stronach takich jak LinkedIn, aby potencjalni pracodawcy mogli je zobaczyć.

LinkedIn sam w sobie znacznie wzrosła (350 milionów użytkowników w kwietniu 2015) na przestrzeni lat i stał się głównym miejscem online dla młodych profesjonalistów, aby połączyć się z firmami, które chcą ich zatrudnić. I nie jest to wcale taki zły pomysł. Aż 93 procent rekruterów korzysta z portalu społecznościowego w celu znalezienia nowych pracowników.

Podczas poszukiwania nowej pracy, reklamowanie wszystkich swoich umiejętności jest doskonałym sposobem, aby upewnić się, że pracodawcy biorą pod uwagę każdy aspekt. Umiejętności w zakresie mediów społecznościowych w szczególności są rażąco niedoceniane przez większość młodych profesjonalistów, chociaż stają się one świetnymi narzędziami dla pracowników w każdej ścieżce kariery. Nie ma pewności, że narzędzia mediów społecznościowych będą wykorzystywane na Twoim kolejnym stanowisku, ale z każdym dniem staje się to coraz bardziej prawdopodobne.

O autorze:

Brittni Brown jest świeżo upieczoną absolwentką The College of Idaho. W wolnym czasie lubi różne aktywności na świeżym powietrzu, w tym piesze wędrówki, jazdę na rowerze i rafting.

Obraz: Twin design/BigStock.com

polowanie na pracę poszukiwanie pracy media społecznościowe umiejętności social media