Post

10 sposobów, w jaki technologia HR zmieniła rekrutację na zawsze

Znalezienie odpowiedniego kandydata na odpowiednie stanowisko zawsze było Świętym Graalem rekrutacji, ale dzięki technologii rekrutacji społecznościowej łatwiej niż kiedykolwiek odnieść sukces w tym nieuchwytnym zadaniu. Przeszukiwanie morza CV może być zniechęcające, zwłaszcza jeśli żaden z tych życiorysów nie wskazuje na idealne dopasowanie do stanowiska, które musisz obsadzić. Rekrutacja społecznościowa ułatwia znalezienie przysłowiowej igły w stogu siana, ponieważ lepiej przygotowuje Cię do przyciągania i angażowania zainteresowania właściwych kandydatów.

Oto 10 sposobów, w jakie technologia rekrutacji społecznościowej zmieniła grę rekrutacyjną i trzy rzeczy, na które warto zwrócić uwagę.

1) Krótkie posty o pracę są w:

Twitter jest nowym modelem dla ofert pracy. Wraz ze smartfonami i aktualnymi wiadomościami nadeszły krótsze czasy skupienia uwagi. Ludzie czytający online chcą ich informacji - w tym ofert pracy - w kawałkach wielkości bitów.

Jeśli trudno jest odróżnić Twoje oferty pracy od pełnych opisów stanowisk, prawdopodobnie brakuje Ci wspaniałych kandydatów, ponieważ nie przyciągasz ich uwagi. Zastosuj zasadę 140 znaków Twittera do swoich ogłoszeń o pracę i zobacz wzrost zainteresowania ze strony kandydatów, których szukasz.

2) Mobile jest koniecznością:

Ludzie nie czekają już na niedzielną gazetę, aby przeglądać sekcję poszukiwanych ofert pracy. Smartfony i tablety umożliwiły osobom poszukującym pracy szukanie nowych ofert bez względu na to, gdzie się znajdują - czy czekają w kolejce do DMV, czy w przerwie na lunch. Jeśli nie masz mobilnej opcji dla kandydatów, tracisz wiele.

3) Czas reakcji jest szybszy:

Technologia social recruiting umożliwiła interakcję z kandydatami w momencie, gdy wypełniają oni swoją aplikację. Osiemdziesiąt dwa procent kandydatów oczekuje odpowiedzi od firmy po złożeniu aplikacji, ale 29 procent nigdy nie otrzymuje nawet potwierdzenia, że ich aplikacja została otrzymana.

Nie tylko szkodzi to reputacji firmy, ale także może odstraszyć ludzi od robienia jakichkolwiek interesów z daną organizacją. Skrócenie czasu od złożenia do przeglądu i kontaktu oszczędza czas, pieniądze i zdrowy rozsądek (dla Ciebie i kandydatów). Włącz alerty e-mail, tekst i komunikatory, aby proces rekrutacji był szybki i bezbolesny.

4) Dostęp do kandydatów jest lepszy:

Profesjonalne witryny sieciowe, takie jak LinkedIn i platformy mediów społecznościowych, takich jak Facebook, pomóc dotrzeć do wykwalifikowanych kandydatów w całym kraju i na świecie. Rekrutacja społeczna pomaga również wykorzystać referencje od obecnych i byłych pracowników: dzięki Internetowi, możesz teraz pracować swoją drogę przez sieć zaufanego źródła w ciągu kilku minut. A wirusowa natura mediów społecznościowych pomaga dotrzeć z informacją do właściwych osób z prędkością kliknięcia myszką.

5) Jest więcej, aby przejść dalej niż CV:

Że jednostronicowe podsumowanie osoby talentów, osiągnięć i doświadczenia jest nadal cennym narzędziem rekrutacji, ale można dowiedzieć się znacznie więcej o kandydacie poprzez rekrutację społeczną. Osoby poszukujące pracy, posiadające profile w profesjonalnych sieciach społecznościowych lub na internetowych portalach ogłoszeniowych, są w stanie zamieścić wirtualne portfolio, które podkreśla ich rzeczywiste umiejętności, udostępnia przykłady ich pracy i tworzy bardziej kompleksową prezentację tego, kim są jako profesjonaliści.

Korzystanie z sieci społecznościowych pomaga również zorientować się, w jaki sposób kandydaci pasują do obecnego zespołu i kultury organizacyjnej firmy. To oszczędza czas, odsiewając tych, którzy nie mają odpowiedniego dorobku (lub temperamentu) dla Twoich potrzeb - i można to wszystko zrobić bez konieczności wezwania ich na rozmowę kwalifikacyjną.

6) Referencje są na wyciągnięcie ręki:

Gone są dni gonić w dół referencje dla każdego kandydata. Większość profili online zawiera miejsce dla kandydatów, aby dołączyć rekomendacje i opinie o ich pracy. Będąc w stanie uzyskać dostęp do tych informacji z góry pomaga zidentyfikować najlepszych kandydatów bardziej efektywnie.

Nie oznacza to, że nadszedł czas, aby wyrzucić tradycyjną metodę sprawdzania referencji przez okno, ale daje Ci to większy wgląd w początkowej fazie rekrutacji. Opublikowane rekomendacje mogą pomóc Ci w zidentyfikowaniu kandydatów, których najbardziej warto zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną.

7) Recenzje działają w obie strony:

Firmy są pod taką samą kontrolą jak kandydaci w dzisiejszych czasach. Osoby poszukujące pracy są bystrzejsze niż kiedykolwiek, a oni poświęcają czas na badanie firm przed złożeniem wniosku - dlatego ważne jest, aby zwrócić uwagę na obecność organizacji w Internecie.

Zamieść więcej niż tylko informacje o aktualnym naborze, zamieszczając oferty pracy i tworząc profil swojej firmy. Przedstaw obraz całej firmy, dlaczego pracownicy uwielbiają w niej pracować i co sprawia, że jesteś świetną organizacją, do której warto dołączyć.

8) Łatwiejsze jest znalezienie idealnego kandydata:

Podobnie jak serwisy randkowe używają algorytmów, aby połączyć kompatybilnych ludzi, technologia rekrutacji społecznej może dopasować Twoją organizację do najlepszych kandydatów. To wykracza poza sprawdzanie kwalifikacji i referencji i pomaga Ci znaleźć ludzi, którzy pasują do kultury Twojej firmy. Możesz dodać pytania związane z kulturą do procesu aplikacji online, aby wyselekcjonować tych, którzy najprawdopodobniej będą pasować.

9) Więcej danych oznacza lepsze praktyki rekrutacyjne:

Identyfikacja praktyk rekrutacyjnych, które przynoszą najlepsze wyniki, zawsze była wyzwaniem. Technologia rekrutacji gromadzi dane, które można wykorzystać do optymalizacji strategii rekrutacji. BountyJobs, na przykład, współpracuje z agencjami zatrudnienia w celu ustalenia danych porównawczych, które organizacje mogą wykorzystać, aby zobaczyć, jak ich praktyki rekrutacyjne porównać do standardów branżowych.

Dane w czasie rzeczywistym pozwalają Ci wiedzieć, na co poświęcić swoją energię, niezależnie od tego, czy chodzi o usprawnienie opisów stanowisk, zmianę procesu rozmowy kwalifikacyjnej, czy dostosowanie pakietów wynagrodzeń i świadczeń. Upewnij się, że wykorzystujesz dane i możliwości analityczne każdej technologii rekrutacyjnej, z której korzystasz, od wewnętrznych stron internetowych po aplikacje mobilne i społecznościowe strony rekrutacyjne.

10) Usprawnienie procesu zgodności:

Zatrudnianie i proces rekrutacji jest pełen zasad i przepisów, a niezgodność jest najgorszym koszmarem działu zasobów ludzkich. Narzędzia social recruiting z funkcji, takich jak systemy śledzenia aplikacji może pomóc pozostać w zgodności i budować udokumentowany zapis tej zgodności. Zautomatyzowane formularze i cyfrowe potwierdzenie określonych zasad i procedur to kolejne sposoby na zapewnienie, że żadne elementy zgodności nie umkną uwadze.

Trendy technologiczne w rekrutacji

Na całym świecie będzie ponad dwa miliardy mobilnych użytkowników Internetu. Jeśli ci użytkownicy szukają pracy, prawdopodobnie użyją w tym celu swoich urządzeń mobilnych. Technologia musi być podstawą Twojej strategii rekrutacyjnej. Aby upewnić się, że Twoja organizacja pozyskuje najlepszych kandydatów, oto trendy rekrutacji społecznej, na które warto zwrócić uwagę w tym roku.

  • Employer branding: Wizerunek Twojej firmy jest najlepszym narzędziem rekrutacyjnym, jakie posiadasz. Ponieważ kandydaci stają się bardziej świadomi, stają się również bardziej wybredni co do miejsca, w którym chcą pracować. Pamiętaj, aby monitorować, kształtować i modyfikować swoją markę pracodawcy, aby reprezentowała to, co masz do zaoferowania i dlaczego kandydaci powinni dołączyć do Twojego zespołu.
  • Popraw bezpieczeństwo: Więcej mobilnych użytkowników oznacza większe zagrożenie dla danych osobowych. Za każdym razem, gdy na pierwszych stronach gazet pojawia się informacja o włamaniu do dużej firmy, użytkownicy stają się bardziej ostrożni w udostępnianiu swoich danych osobowych. Przejrzyj protokoły bezpieczeństwa danych i upewnij się, że dane kandydatów i pracowników są chronione.
  • Gamifikacja i uczenie maszynowe: Więcej szkoleń pracowniczych i rekrutacji odbywa się poprzez uczenie maszynowe i gamifikację. Technologia ta uczy się przyzwyczajeń i preferencji użytkowników, aby usprawnić ich pracę i przekształcić nudne szkolenie w angażujące doświadczenie, które śledzi poziom umiejętności, postępy i opanowanie. Dwa nowe narzędzia kadrowe, na które warto zwrócić uwagę w przyszłym roku to Phenom People, mobilny serwis aplikacji o pracę z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb oraz Simppler, narzędzie do polecania pracowników w oparciu o dane.

Skompletowanie odpowiedniego zespołu jest nauką a sztuka. Technologia rekrutacyjna pomaga połączyć te dwie rzeczy, dzięki czemu poszukiwanie idealnego kandydata staje się o wiele łatwiejsze. Ulepsz swoją strategię rekrutacji społecznościowej, korzystając z praktyk opisanych powyżej i burzy mózgów z innymi ekspertami branżowymi, aby zidentyfikować najlepsze podejście do planu rekrutacji społecznościowej na 2016 rok.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email