Post

Jak rekruterzy powinni pomagać kandydatom w procesie rekrutacji?

I nie mamy na myśli tylko pomagając im dostać pracę - to jest dość oczywiste i bądźmy szczerzy, to jest głównym celem roli konsultanta rekrutacji.

Ale są inne rzeczy, że niektórzy rekruterzy mogą być robi, co jest ponad i ponad ich tytuł pracy. W tym tygodniu nasz panel ekspertów ujawniają, jak poszli, że dodatkowa mila dla kandydatów.

Kerri-Ann Hargreaves

Po prostu pozwól nam wykonywać naszą pracę. Wykraczać poza to, co do nas należy. Prowadź szczere rozmowy. Przekazuj informacje zwrotne i bądź w kontakcie. Buduj relacje. Przyjmij ludzkie podejście.

Kerri-Ann Hargreaves, Dyrektor, H2 Consultancy.

Jeff Berger

Im jaśniejsze oczekiwania rekruterzy mogą określić - co do wymagań stanowiska i procesu zatrudniania w firmie - tym lepiej. Komunikacja jest kluczem do stworzenia pozytywnego doświadczenia kandydata, a dzięki postępowi w technologii rekrutacyjnej, coraz łatwiejsze i mniej kosztowne staje się informowanie kandydatów w trakcie całego procesu poprzez chatboty i inne ulepszenia istniejących systemów śledzenia kandydatów.

Jeff Berger, CEO i założyciel, Talent Inc.

Lysha Holmes

Rekruterzy powinni prowadzić kandydatów przez cały proces od początku do momentu przekroczenia przez nich drzwi! Terminowa informacja zwrotna, przygotowanie zarówno dla kandydata jak i klienta, uczciwość w całym procesie zapewniająca, że dana możliwość jest tą właściwą. Wspieranie ich przez różne etapy - sounding board dla ich myśli - pozostań bezstronny i zapomnij o honorarium! Jeśli to ma się zdarzyć, dostaniesz swoje wynagrodzenie, więc weź to z równania! I każdy krok negocjacji pakietu, trzymając ich za rękę przez cały czas ich rezygnacji i wypowiedzenia. Cokolwiek kandydat potrzebuje od Ciebie!

Lysha Holmes, Rekruter Rekruterów, Qui Recruitment.

Paul Wolfe

Rekruterzy powinni utrzymywać otwarte linie komunikacji z kandydatem przez cały proces zatrudniania. Ważne jest, aby kandydat był na bieżąco informowany o wszelkich postępach, jakie poczyniono w procesie decyzyjnym firmy w odniesieniu do danej roli. Często słyszymy o problemie "czarnej dziury" komunikacyjnej zarówno wśród kandydatów, jak i menedżerów zatrudniających. Przy dzisiejszym rynku pracy, wielu pracodawców stara się poprawić swoje "doświadczenie z kandydatem", aby pozostać na szczycie w porównaniu do konkurencji. Pozostawanie w stałym kontakcie z kandydatem podczas całego procesu rekrutacji jest świetnym sposobem na zapewnienie, że doświadczenie kandydata jest przyjemne dla osoby poszukującej pracy.

Paul Wolfe, starszy wiceprezes ds. globalnych zasobów ludzkich w Indeed.

Rebecca Fraser

Rekrutacja jest czasochłonna i trudna, ponieważ zazwyczaj masz do czynienia z wieloma rolami i wieloma różnymi interesariuszami. Rekruterzy mogą bardziej pomóc, jeśli jasno określą, czego szukają, jednak czasami jest to żonglerka potrzebami pracodawcy lub menedżera zatrudniającego i dostępnością na rynku.

Rebecca Fraser, Digital Experience and Learning Manager.

Ben Martinez

Spraw, aby czuli się swobodnie. Działaj jako trener pomiędzy kandydatem a zespołem rekrutującym.

Ben Martinez, główny założyciel, Ramp Talent.

Jo Cresswell

Rekruterzy powinni poznać kandydatów i zrozumieć, czego szukają w swojej następnej roli, zarówno pod względem rozwoju osobistego, jak i zawodowego. Poza umiejętnościami i dotychczasowym doświadczeniem, zrozumienie szerszych ambicji kandydata pomoże rekruterom zidentyfikować firmy, które będą pasowały kulturowo do kandydatów, co pomoże w szerszym procesie rekrutacji. Rekruterzy mogą również znacząco poprawić ogólne doświadczenia kandydatów, jeśli będą utrzymywać dobrą komunikację z kandydatami, informować ich na bieżąco i przekazywać informacje zwrotne w odpowiednim czasie.

Jo Cresswell, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej, Glassdoor.

Darain Faraz

Rekruterzy mogą być światłem w ciemności dla kandydatów, którzy potrzebują pomocy w znalezieniu kolejnej pracy. Mają wyjątkową znajomość rynku, dostęp do setek ofert pracy i narzędzi rekrutacyjnych, a także mogą zaoszczędzić czas i energię osób poszukujących pracy. Mogą również udzielać fachowych porad i wskazówek na bieżąco i za darmo. Udzielanie prostych, ale skutecznych wskazówek, np. jak zbudować CV od początku do końca, aby zapewnić sobie tę najważniejszą rozmowę kwalifikacyjną, może wiele zmienić dla kandydata, który walczy o to, by zostać wysłuchanym.

Darain Faraz, ekspert ds. kariery, LinkedIn.

Allan Leung

Rekruterzy mogą pokierować kandydatami, informując ich o kolejnych krokach i przewidywanych ramach czasowych, kiedy otrzymają odpowiedź zwrotną. Pomocne jest również zaoferowanie kandydatom możliwości zadawania pytań uzupełniających. Jeśli kandydaci spotykają się z menedżerami ds. rekrutacji, rekruterzy mogą podzielić się z nimi wskazówkami dotyczącymi przygotowania do rozmów.

Allan Leung, Główny Doradca ds. Pozyskiwania Talentów.

Chris Murdock

Rekruterzy muszą być transparentni w kwestii procesu i tego, gdzie kandydat się w nim znajduje. Muszą również określić oczekiwania wobec kandydata.

Chris Murdock jest starszym partnerem i współzałożycielem w IQTalent Partners.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email