Post

Jak możesz pomóc swoim kandydatom zwiększyć szanse na zatrudnienie?

Rolą rekrutera jest nie tylko znalezienie odpowiedniego kandydata na dane stanowisko, ale także wspieranie osób poszukujących pracy, aby jak najlepiej zaprezentowały się przed klientem i zapewnienie kandydatowi wszystkich narzędzi, których potrzebuje, aby stać się bardziej atrakcyjnym pracodawcą.

Od pomocy w stworzeniu CV, które będzie się wyróżniać, po danie im pewności siebie, aby wyróżnić się podczas rozmowy kwalifikacyjnej, są to obszary, nad którymi powinieneś pracować z kandydatem przed przedstawieniem ich menedżerowi zatrudniającemu.

Zapewnij im wskazówki dotyczące formatu CV

Dobry kandydat może być w stanie spisać swoje doświadczenia i obowiązki, ale wielu z nich będzie miało trudności z wdrożeniem formatu w swoim CV, który ożywi te informacje i sprawi, że menedżerowi łatwiej będzie zrozumieć, dlaczego jest on idealnym kandydatem na dane stanowisko. Jako rekruter, po przejrzeniu CV kandydata, powinieneś przedstawić sugestie i komentarze oparte na czytelności CV i czy angażuje ono czytelnika, aby chciał dowiedzieć się więcej.

Pomagając im podkreślić najważniejsze informacje w pierwszej kolejności i pracować przez CV w porządku chronologicznym, jak to jest istotną częścią uczynienia tego kandydata bardziej zatrudnialne. Powinieneś wskazać potrzebę dodatkowych wypunktowań lub nagłówków, aby rozbić tekst lub wyróżnić pewne aspekty, które będą bardziej pożądane przez danego menedżera zatrudniającego.

Pomóż mu znaleźć wymierne osiągnięcia

Jeśli kandydat nie ma sekcji osiągnięć w swoim CV, to jako rekruter powinieneś przedyskutować z nim, jakie osiągnięcia może dodać, aby uczynić go bardziej zatrudnialnym i bardziej odpowiednim do roli, do której go przedstawiasz.

Chociaż wielu kandydatów udokumentuje swoje sukcesy z poprzedniego zatrudnienia, może im brakować konkretnych szczegółów lub wymiernych informacji, które sprawią, że ich CV będzie bardziej wiarygodne. Dlatego, jeśli kandydat wspomniał o sukcesie, który Twoim zdaniem jest istotny dla roli, pomóż mu dodać więcej szczegółów, czy to w postaci statystyk czy przykładów, aby wzmocnić to szczególne osiągnięcie dla klienta.

Na przykład, gdy kandydat jedynie wspomina, że zwiększył produktywność w firmie, sondować je, aby dowiedzieć się, jak to zrobił i jakie pomiary zostały wprowadzone w celu udowodnienia, że ta wydajność rzeczywiście wzrosła. Czy zwiększyli produktywność o 15% lub 20% i czy było to spowodowane wdrożeniem systemu, który opracowali lub wspierali? Ten dodany szczegół będzie wspierać osiągnięcia kandydata i uczynić go bardziej wiarygodnym dla pracodawcy.

Zwiększ ich pewność siebie

Nerwy kandydata może utrudniać każdy proces rekrutacji, więc zwiększenie pewności siebie kandydata przed rozmową z klientem pomoże im wykonywać w ich najlepszym wydaniu. Spotkanie z nimi osobiście jest to świetna okazja, aby to zrobić, chwaląc je na obszarach, w których wyróżniają się i wyjaśniając im pełne powody, dlaczego uważasz, że pasują do specyfikacji klienta tak dobrze.

Większość kandydatów zmagają się sprzedać swoje umiejętności, ponieważ nie są one całkiem świadomi, co ich mocne strony, więc rozmowa z nimi, aby zidentyfikować swoje umiejętności i co sprawia, że są one do wynajęcia może zdecydowanie zwiększyć ich pewność siebie przed spotkaniem z klientem.

Zapewnij im coaching podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Przed rozmową kwalifikacyjną, należy kontaktować się z kandydatami nie tylko w celu potwierdzenia informacji na rozmowę, ale pomagając im przygotować się prawidłowo. Zaczyna się to od aktualizacji ich o rodzaju wywiadu będą uczestniczyć w i powiadamiając ich o wszelkich dokumentach, które muszą być przynosząc z nimi na rozmowę.

Ponadto, należy wspierać je z jak powinny one przedstawić się w wywiadzie i doradzając im o tym, co umiejętności lub mocne strony powinny być podkreślając z ich CV, aby najlepiej dopasować, że wymagania klienta. Czy prowadzone pre-wywiad przez telefon lub osobiście przed złożeniem wniosku do klienta, należy dać im informacje zwrotne z tego wywiadu, aby pomóc im lepiej wykonywać podczas następnego etapu procesu rekrutacji. Na przykład, jeśli czułeś się w ich pierwszej rozmowie pojawiły się nieco zbyt przećwiczone, spędzić czas z tym kandydatem do opracowania bardziej konwersacyjny styl rozmowy, gdzie ich osobowość może przyjść przez.

Przekaż szczerą informację zwrotną

Po każdej rozmowie, należy dostarczyć informacje zwrotne wywiadu do kandydatów i ta informacja zwrotna powinna być szczegółowa, aby umożliwić tym kandydatom do pracy na poszczególnych obszarach do ich następnego wywiadu. Po zebraniu informacji od menedżera zatrudniającego, czy to pozytywne lub negatywne, należy przekazać wszystkie te komentarze do kandydatów w sposób konstruktywny. Chociaż nie jest to najłatwiejsza rzecz do zrobienia, ważne jest, że kandydaci są świadomi tego, co potencjalnie zrobili źle w wywiadzie, zwłaszcza wszelkich konkretnych przykładów, które pozwolą im poprawić.

Wszystkie informacje zwrotne powinny być ustne, tak aby rozmowa mogła zostać wywołana przez dostarczone informacje i może stać się lepszym narzędziem uczenia się dla kandydata.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email