Post

Potwierdzenia LinkedIn: Dobre, złe i brzydkie

LinkedIn niedawno uruchomił Endorsements, sposób na zatwierdzenie umiejętności swoich połączeń za pomocą jednego kliknięcia. Opinie były do tej pory mieszane, ale oto moje pierwsze spostrzeżenia i obserwacje:

To, co dobre

Podczas gdy rekomendacje są nieco pracochłonne i łatwo je odłożyć na później, zatwierdzenia są szybkie, łatwe i bezbolesne. LinkedIn nawet wyskakuje poręczny-dandy pole przypomnienia, posuwając się tak daleko, aby zasugerować, które Skill należy zatwierdzić dla którego przyjaciela. Łatwość jest dobra.

Podczas gdy wzajemne rekomendacje są dość powszechnie odrzucane, wzajemne potwierdzenia nie mają negatywnych konotacji. (Może to być spowodowane tym, że Rekomendacje są tak widoczne, podczas gdy Potwierdzenia są tylko malutkim okienkiem w morzu innych twarzy). Słusznie czy nie, kiedy kogoś polecisz, prawdopodobnie otrzymasz w zamian jego poparcie. Więc nie tylko jest to szybkie i łatwe, ale również stosunek wysiłku do nagrody jest dość wysoki.

Dodaje trochę komponentu społecznego do sieci społecznej, która nie zawsze jest tak społeczna, jak niektóre z innych tam (Facebook, Twitter, itp.). To pozwala na interakcję i zaangażowanie (choć na dość powierzchownym poziomie) z sieci. Daje starym przyjaciołom, kolegom i kolegom z klasy powód do ponownego nawiązania kontaktu i przywitania się. Pozwala Ci zrobić coś miłego i zaangażować innych w pozytywny sposób. To wszystko jest dobrą rzeczą.

Zalecenia są długie do odczytania i trudne do wyniku podczas Umiejętności / Potwierdzenia są bardzo łatwe do kategoryzacji, pomiaru i rankingu. Dobre dla danych / SEO, dobre dla rekruterów szukających kandydatów, dobre dla firm, które płacą dużo pieniędzy za konto LinkedIn Recruiter i dlatego dobre dla inwestorów LinkedIn.

Social Talent w ostatnim poście na blogu nazywa Endorsements "największą rzeczą, która przydarzyła się LinkedIn od czasu jego powstania", ponieważ zapewnia dodatkowe dane dla płytkich profili (profile z tylko jedną nazwą pracy / pracodawcy i nic więcej - około 60% sieci LinkedIn). Zgodnie z postem, nie można szukać słów kluczowych, które nie są tam i Endorsements użyć crowdsourcing dodać dodatkowe słowa kluczowe do tych profili. Chociaż to wszystko jest dobre i dobre, ja nadal wolę zobaczyć słowo kluczowe / umiejętności w odpowiednim kontekście (gdzie go używać, jak długo i jak dawno temu), więc wartość jest ograniczona do mnie. Dobry, ale nie wielki, w mojej opinii.

Zły

Wartość dostarczana przez zatwierdzenie po prostu wydaje mi się bardzo ograniczona. Czuje się jak "Rekomendacja Lite". Jeśli chcesz kogoś polecić, śmiało napisz rekomendację. Osobiście wolałbym zobaczyć, gdzie pracowałeś z daną osobą, zrozumieć, jakie były wasze relacje zawodowe i usłyszeć, co konkretnie masz do powiedzenia na jej temat. Rekomendacje pokazują to wszystko. Adnotacje nie.

Podobnie jak w przypadku Klout +K, czuje się bardziej jak konkurs popularności lub system do gry, a nie prawdziwy mechanizm informacji zwrotnej. Chociaż doceniam rekomendacje i +K (zwłaszcza jeśli faktycznie pracowałem z Tobą i/lub zrobiłem coś, aby wpłynąć/pomóc Ci), to zrezygnowałem z rozdawania +K jakiś czas temu. Było to po prostu zbyt pracochłonne, a cała mentalność typu "tit-for-tat" była męcząca. Zastanawiam się, jak długo zajmie mi osiągnięcie tego samego rodzaju wypalenia w przypadku Potwierdzeń?

Podjęłam decyzję, że będę popierać tylko te umiejętności, które osobiście widziałam z pierwszej ręki i które faktycznie popieram, a nie tylko garść ślepych kliknięć, żeby poprzeć wszystkich i wszystko. (Podobnie jak w przypadku Rekomendacji LinkedIn, chciałbym myśleć, że mój kciuk w górę oznacza trochę więcej niż to!) Ponieważ nie wszyscy są tak wymagający z ich Endorsements, myślę, że kończą się one być dość bez znaczenia.

Niektórzy ludzie narzekają na wyskakujące okienka, dodatkowe wiadomości e-mail i dodatkowe powiadomienia jako tworzące spamerskie środowisko, które negatywnie wpływa na doświadczenie użytkownika. Przypomina mi to kontrowersje związane z głośnymi kanałami Twittera (które ostatecznie zostały usunięte z LinkedIn).

Oczywiście, muszę się zastanowić, czy ta decyzja nie wróci do mnie. Czy algorytm wyszukiwania LinkedIn będzie wkrótce uwzględniał Endorsements? Czy wyniki Klout wzrosną (lub spadną) w oparciu o Endorsements LinkedIn? Czy jeśli nie będę grał w tę grę (i / lub grał w system), skończy się to zniszczeniem mojej marki i / lub zranieniem mojego biznesu?

Brzydkie

LinkedIn Endorsements są ledwie miesiąc, a już skontaktował się ze mną każdy z poniższych... i stąd inspiracja do napisania tego wpisu na blogu. Czy któryś z nich opisuje Ciebie? (Mam nadzieję, że nie!)

  • Żebrak: "Proszę, poprzyj mnie. Ładnie proszę? Jeśli nie, po prostu wyślę Ci kolejną wiadomość w przyszłym tygodniu z ładnym, PRETTY proszę".
  • Nieznajomy: "Tak naprawdę nie znasz mnie tak dobrze i właściwie nie pracowaliśmy razem, ale proszę, poprzyj wszystkie moje wspaniałe umiejętności. To tylko małe białe kłamstewko, naprawdę..."
  • The Open Endorser: Nazwa mówi wszystko i istnieje już kilka grup Open Endorser LinkedIn. Ten nowy "tytuł" wkrótce będzie popping się na profilach, nagłówki i drugie imiona wszędzie ... Słyszałeś to tutaj pierwszy, ludzie!
  • The Guilt-Tripper: "Właśnie cię poparłem, więc proszę, poprzyj mnie z powrotem". (Uwaga: Może zmienić się w Żebraka lub Groźnika, patrz poniżej).
  • Grożący: "Jeśli mnie nie poprzesz, usunę moje poparcie dla ciebie." (Miałem nawet jedną osobę, która spełniła tę groźbę. Niektórzy ludzie mają WAY zbyt dużo czasu na swoich rękach! Haha)

Jury jest jeszcze out i to będzie interesujące, aby zobaczyć, jak Endorsements wpływają na inne funkcje LinkedIn, algorytm wyszukiwania, platforma LinkedIn Recruiter i ogólne doświadczenie użytkownika w witrynie. Na razie jestem dość rozczarowany, ale zrobię co w mojej mocy, aby zachować otwarty umysł.

Co o tym sądzisz? Dobry, zły czy brzydki?

Podziel się tym wpisem:

Podziel się na LinkedInPodziel się na TwitterzePodziel się na FacebookuPodziel się na WhatsAppUdostępnij na Email