Post

Jak pokochać swoją pracę

Znajdź pracę, którą kochasz i nie przepracuj ani jednego dnia w swoim życiu! Ale czy to łatwiej powiedzieć niż zrobić?

Jeśli jesteś jednym z tych szczęśliwców, którzy kochają to, co robią i są w tym całkiem dobrzy, to dobrze trafiłeś. Niestety, nie wszyscy znajdują pracę, która sprawia im przyjemność, a to może powodować problemy z zaangażowaniem i produktywnością w pracy. Lubienie swojej pracy nie tylko napędza Cię do osiągania jak najlepszych wyników, ale także poprawia Twoje ogólne szczęście, więc w najlepszym interesie zarówno Twoim, jak i Twojego pracodawcy jest, abyś był szczęśliwy w pracy.

Adecco przyjrzało się niektórym korzyściom płynącym z zadowolenia pracowników oraz temu, dlaczego ważne jest, aby pracownicy czerpali radość z pracy.

Dlaczego ważne jest, aby pracownicy lubili swoją pracę?

  • Szczęśliwi pracownicy są o 12% bardziej produktywni niż ci, którzy nie lubią swojej pracy. Nieszczęśliwi pracownicy są o 10% mniej produktywni niż inni.
  • Bycie szczęśliwym w pracy może sprawić, że będziesz bardziej przyjazny, mniej ospały, bardziej hojny i zdrowszy.
  • Najszczęśliwsi pracownicy są w Kanadzie, gdzie 64% twierdzi, że kocha swoją pracę. Najmniej szczęśliwi pracownicy są w Niemczech, gdzie tylko 34% twierdzi, że lubi swoją pracę.

Jak być bardziej produktywnym:

  • Poznaj swój zegar ciała - Zajmij się bardziej pracochłonnymi zadaniami, gdy twój poziom energii jest najwyższy, a bardziej rutynowe funkcje zostaw na czas, gdy jesteś na załamaniu.
  • Ustal priorytety - wykonuj zadania w kolejności ich ważności i czasu, jaki będą potrzebowały.
  • Zrób sobie przerwę - Czasami musisz dać sobie przerwę, aby wrócić do strefy działania. Poświęć trochę czasu na przerwę na herbatę lub krótki spacer, aby pozwolić sobie na naładowanie baterii.

Jak lepiej dogadywać się z kolegami z pracy:

  • Znajdź wspólną płaszczyznę - Jeśli zauważysz, że ścierasz się ze współpracownikiem, spróbuj to z nim przedyskutować i znaleźć jakąś wspólną płaszczyznę. Wysłuchaj, co mają do powiedzenia i spróbuj znaleźć rozwiązanie. Lepiej jest, gdy wszystko odbywa się na zewnątrz.
  • Nie bój się konfliktu - Jeśli coś Ci przeszkadza, wyraź swoje zdanie. Nie musisz się obawiać, że staniesz po swojej stronie, jeśli podejdziesz do tego rozsądnie i dojrzale.
  • Ucz się od innych - Obserwuj, jak inni radzą sobie ze współpracownikami i szefem, aby dowiedzieć się, jak lepiej radzić sobie w takich sytuacjach.

Jak lepiej zarządzać swoim czasem:

  • Przestań prokrastynować - Określ, jakie są Twoje główne czynniki rozpraszające i znajdź rozwiązanie, aby przestać marnować czas.
  • Nie wykonuj zadańwielozadaniowo - Często wielozadaniowość i przechodzenie między zadaniami może opóźnić ich wykonanie. Staraj się skupić na jednym z nich, aby wykonać je bardziej efektywnie.
  • Wyloguj się z mediów społecznościowych - pracownicy spędzają średnio 1 godzinę i 14 minut na mediach społecznościowych oraz 5 godzin na przeglądaniu stron internetowych niezwiązanych z pracą. Wyloguj się, aby skupić swój czas na zadaniach związanych z pracą.

Jak dostać awans:

  • 21% pracowników zarabiających poniżej 50 tys. dolarów twierdzi, że nie lubi swojej pracy, natomiast 63% zarabiających powyżej 50 tys. dolarów twierdzi, że kocha swoją pracę.
  • Aby uzyskać awans, zapytaj, czego się od Ciebie oczekuje, a następnie pracuj nad osiągnięciem tych celów, umiejętności itp.
  • Powinieneś również pracować nad zdobyciem jak największej ilości informacji o firmie, aby pokazać, że działasz jako starszy pracownik, a nie młodszy.

Dowiedz się więcej poniżej!

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzePodziel się na FacebookuPodziel się na WhatsAppUdostępnij na Email