Post

7 sposobów na udowodnienie wpływu w CV

Jeśli pracodawca zamierza zainwestować w Ciebie jako kandydata, będzie oczekiwał, że będziesz miał wpływ na swoją rolę. Dlatego też, pisząc CV, ważne jest, aby pokazać, w jaki sposób Twoje działania przyniosły korzyści poprzednim pracodawcom.

Zamiast po prostu wymieniać swoje obowiązki w całym CV, powinieneś zawsze starać się powiązać je z celami pracodawcy i podkreślić korzyści płynące z zatrudnienia Ciebie. Serwis StandOut CV udostępnił tę użyteczną infografikę, która wyjaśnia 7 skutecznych sposobów na udowodnienie swojego wpływu w CV.

Oszczędność kosztów

Wszystkie organizacje, niezależnie od tego, czy są to firmy prywatne, non-profit czy rządowe, lubią oszczędzać pieniądze, aby pomóc zbilansować księgi lub zwiększyć zyski. Jeśli masz zdolność do cięcia wydatków firmy poprzez inteligentną alokację funduszy lub sprytne negocjacje z dostawcami, będziesz od razu atrakcyjny dla rekruterów. Jeśli przyczyniły się do inicjatyw oszczędnościowych w poprzednich rolach, a następnie podkreślić je w swoim CV i używać liczb do ilościowego określenia swojej wartości.

Rozwiązywanie problemów

Większość firm istnieje po to, aby rozwiązywać problemy; sklepy detaliczne dostarczają ludziom niedrogie towary, a księgowi odciążają firmy od administracji finansowej. Sensowne jest więc to, że pracodawcy chętnie zatrudniają kandydatów z silnymi umiejętnościami rozwiązywania problemów. Niezależnie od tego, jaki jest Twój zawód, zawsze powinieneś rozwiązywać problemy dla klientów, współpracowników lub interesariuszy. Pisząc CV z opisem roli, podaj kilka przykładów problemów, z jakimi się spotykasz, jak je rozwiązujesz i poprzyj to wszystko zimnymi, twardymi faktami i liczbami, jeśli to możliwe.

Oszczędność czasu

Czas jest naszym najcenniejszym zasobem i pracodawcy lubią widzieć, że jest on mądrze wykorzystywany w miejscu pracy. Jeśli jesteś w stanie wdrożyć procesy, które oszczędzają czas pracodawcy lub jego klientów, z pewnością powinieneś podkreślić to w swoim CV. Kandydat, który może przedstawić solidne przykłady inicjatyw oszczędzających czas, które zaowocowały dodatkową dostępnością zasobów, z pewnością będzie postrzegany jako atrakcyjna perspektywa.

Pomocni ludzie

Organizacje opierają się na ludziach, którzy wspierają się nawzajem w osiąganiu swoich celów. W każdej roli prawdopodobnie będziesz musiał wspierać wiele osób, niezależnie od tego, czy będą to Twoi koledzy, czy osoby z zewnątrz. W swoim CV pokaż dokładnie, gdzie się znajdujesz w hierarchii pracodawcy i które osoby są zależne od Twojej pracy. Jeśli uda Ci się stworzyć wrażenie, że inni bardzo na Tobie polegają, to dla rekruterów będzie jasne, że jesteś wartościowym kandydatem.

Generowany przychód

Generowanie przychodów jest niezbędne dla większości organizacji, zwłaszcza tych w sektorze prywatnym. Jednak to nie tylko personel obsługujący klientów, który jest odpowiedzialny za zapewnienie dochodu; wszyscy pracownicy mogą przyczynić się do sprzedaży pośrednio. Na przykład pracownicy działu marketingu pomagają przyciągnąć klientów, co w efekcie prowadzi do sprzedaży, a pracownicy działu wsparcia biznesu pomagają odciążyć pracowników zarabiających pieniądze od pracy administracyjnej, dzięki czemu mogą oni skupić się na zadaniach generujących dochód. Jeśli więc w jakikolwiek sposób przyczyniasz się do generowania dochodu, uwzględnij to w swoim CV i postaraj się podać kilka liczb na poparcie swoich argumentów.

Nagrody i uznanie

Nagrody i inne wyróżnienia z Twojej branży wysyłają silne sygnały zaufania do rekruterów i menedżerów zatrudniających. Wielu kandydatów wysuwa śmiałe twierdzenia w swoim CV, ale nie wszyscy popierają je dowodami, takimi jak uznanie w branży lub wśród rówieśników. Od kwalifikacji po wzmianki w mediach, upewnij się, że zawarłeś wszystkie imponujące wyróżnienia, które zebrałeś w trakcie swojej kariery.

Wykonywana praca

Rodzaj pracy, którą wykonujesz, będzie się znacznie różnił w zależności od Twojego zawodu; może to być wszystko, od stron internetowych lub arkuszy kalkulacyjnych, po produkty fizyczne, takie jak samochody, a nawet domy. Praca, którą wykonujesz, jest wynikiem Twoich umiejętności i wysiłku, dlatego jest doskonałą metodą udowodnienia wpływu, jaki wywierasz w swojej pracy. Aby uzyskać bardziej szczegółowy obraz, podaj informacje na temat jakości swojej pracy oraz tego, jak dobrze jest ona odbierana przez interesariuszy lub klientów.