Post

Dowiedz się, jak usunąć dyskryminację ze względu na płeć z ogłoszeń o pracę

Sposób, w jaki firma reprezentuje się w ogłoszeniach o pracę, na wiele sposobów określa jakość kandydata, który się do niej zgłasza. W ramach tego, istnieje nieświadome uprzedzenia, które nieumyślnie przesącza się na podstawie sformułowań i języka używanego przez pisarza.

Na przykład, firmy uważają, że otrzymują tylko męskie aplikacje, ale nie rozumieją dlaczego. Nic w ogłoszeniu o pracę nie mówi wyraźnie, że chcemy tylko męskich kandydatów lub że nie chcemy kandydatów płci żeńskiej.

Jak więc można walczyć z tym problemem? Jednym ze sposobów jest Textio, platforma do pisania rozszerzonego, która analizuje efektywność Twojego ogłoszenia o pracę.

Przegląd

Textio syntetyzuje tekst z prawie 300 milionów ogłoszeń o pracę przy użyciu zaawansowanych algorytmów, aby określić, które oferty pracy wzbudzają największe zainteresowanie kandydatów.

Analizuje typy zwrotów, których używasz, ton wypowiedzi, format, w jakim napisane jest ogłoszenie i wiele więcej.

Biorąc pod uwagę rodzaj używanego języka i wprowadzając bardziej neutralne pod względem płci sformułowania, będziesz mógł mieć bardziej zrównoważoną pulę kandydatów, a co za tym idzie, bardziej zróżnicowane miejsce pracy.

Textio używa specyficznych kolorów, aby podkreślić obszary, które wymagają poprawy lub działają dobrze. Ogłoszenie otrzymuje punktację 0-100 na podstawie tego, jak prawdopodobne jest, że odniesie sukces w zakresie przyciągnięcia kandydata, którego szukasz.

Textio niedawno pozyskało 20 milionów dolarów inwestycji, więc pomyśleliśmy, że powinniśmy przyjrzeć się produktowi, aby przeanalizować jego skuteczność.

Dla kogo to jest?

  • Rekruterzy
  • Hiring Managerowie
  • Kierownicy działów HR
  • Pracodawcy

Test produktu

Ponieważ Google zostało ostatnio uwikłane w skandal związany z różnorodnością, postanowiliśmy znaleźć ogłoszenie o pracę w sieci, aby sprawdzić, co Textio może odkryć. Na ich stronie znaleźliśmy ogłoszenie o pracę dla Inżyniera Oprogramowania:

Wzięliśmy tekst i umieściliśmy go w Textio, a ono dało nam wynik 63 na 100. Oto powody:

  • Potrzeba więcej stwierdzeń typu "ty".
  • Listing jest trochę krótki
  • Zdania są zbyt długie
  • Za mało czasowników
  • Przydałoby się więcej angażujących pytań
  • Zbyt wiele przymiotników
  • Nieco męski ton

Na przykład, w opisie stanowiska pracy kilka razy użyto słowa "tackle", co Textio podkreśla mówiąc, że ten zwrot przyciąga bardziej męskich poszukiwaczy pracy. Textio zaleca używanie słów takich jak "aim", "pursue" lub "seek" zamiast nich, aby zrównoważyć ton dla mężczyzn i kobiet. Zrozumiałe jest, że słowo "tackle" ma bardzo męskie konotacje, więc z przyjemnością dokonaliśmy tych zmian.

Google użyło również słów takich jak "umiejętności komunikacyjne" i "współdziałanie" w ogłoszeniu o pracę, ale Textio stwierdziło, że te zwroty przyciągają więcej kobiet poszukujących pracy. Zalecają używanie słów takich jak "dogadać się" i "umiejętności interpersonalne". Chociaż nie jesteśmy pewni, czy te zmiany miałyby jakiekolwiek znaczenie, ponieważ terminy "komunikacja" i "interakcja" mają bardzo integracyjny charakter. Ale ufamy Textio, ponieważ każde słowo, które sugerują jest poparte obszernymi badaniami przeprowadzonymi przez firmę.

Textio wskazuje również, gdzie ogłoszenie o pracę dobrze radzi sobie z przyciąganiem inżynierów oprogramowania, niezależnie od płci. Jako pracodawca, jest to kluczowe, ponieważ pozwala upewnić się, że przekazujesz właściwe informacje. Oto obszary, w których poradziło sobie dobrze:

  • Sztuczna inteligencja
  • Rozwijająca się strona
  • Skalowalność
  • Zmienianie świata
  • Poprawa

Textio zaleciło nam przeformułowanie kilku powtarzających się stwierdzeń i dodanie większej ilości słów, aby uszczegółowić zakres obowiązków na danym stanowisku, dzięki czemu ogłoszenie lepiej się czyta.

Korzyści

Po dokonaniu zmian zalecanych przez Textio tutaj były korzyści:

  • Ogłoszenie uzyskało 78 punktów, co jest wynikiem powyżej średniej
  • Zostało wymienione jako mające neutralny ton, co było głównym celem tego badania
  • Tekst był wyraźnie bardziej angażujący i pozytywny

Problemy

Po wprowadzeniu zmian zalecanych przez Textio, oto główne problemy wymienione przez nich:

  • Brak słów
  • Zbyt wiele przymiotników
  • Niewystarczająca ilość wypunktowanej treści
  • Zbyt długie zdania

To były problemy, które wymieniali zanim wprowadziliśmy jakiekolwiek zmiany w dokumencie, ale po wprowadzeniu zalecanych zmian, problemy nadal były wymienione.

Produkt powinien robić więcej, szczególnie jeśli jest płatny, aby automatycznie czyścić kwestie gramatyczne, jak również układ treści, aby upewnić się, że wygląda najlepiej jak to możliwe. Chociaż Textio twierdzi, że produkt jest zbudowany tak, aby wspomagać ludzkie umiejętności, a nie je automatyzować, co jest sprawiedliwe,

Wyniki

W oparciu o moje użycie Textio, oto kluczowe wnioski:

  • Ogólny cel, jakim jest usunięcie uprzedzeń płciowych z tekstu, został osiągnięty
  • Ogłoszenie o pracę stało się bardziej wciągające do czytania
  • Struktura ogłoszenia nie uległa zmianie
  • Problemy gramatyczne i strukturalne nie zostały rozwiązane

Cena

Ceny Textio są oparte na liczbie otwartych ofert pracy, które firma posiada w momencie rejestracji. Chociaż można utworzyć darmowe konto na 2 tygodnie.

Tutaj w Undercover Recruiter, stwierdziliśmy, że nie jest to cena warta płacenia za produkt, który będzie tylko od czasu do czasu, ale jeśli ktoś, kto pisze ogłoszenia o pracę na co dzień, to na pewno jest to produkt, w który powinieneś zainwestować.

Jeśli zakupiłeś Textio, chcielibyśmy wiedzieć, czy było to warte Twoich pieniędzy! Jesteśmy pewni, że inni czytelnicy również by to docenili.

Ocena

★★★★☆ (4/5)

Textio na wiele sposobów pozwala przewidzieć sukces i porażkę. Zatrudnienie idealnego kandydata jest dla Twojej firmy wszystkim, i zasługuje na narzędzie takie jak Textio, aby pomóc Ci to zrobić.

Nieświadome uprzedzenia są znanym problemem w świecie rekrutacji, szczególnie jeśli chodzi o opisy stanowisk. Trudno jest napisać dodatek z doskonale neutralnym płciowo językiem, więc produkt taki jak ten może przejść długą drogę.

Chcesz, aby Twój produkt HR tech został zrecenzowany przez zespół Undercover Recruiter? Sprawdź nasze opcje już dziś.

Podziel się tym postem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuPodziel się na WhatsAppUdostępnij na Email