Post

Marketing rekrutacyjny a Employer Branding: Jaka jest różnica?

Czytając je można by pomyśleć, że są to te same rzeczy - ale czy są? Niektórzy twierdzą, że istnieją pewne podobieństwa w ich funkcji, a inni twierdzą, że są one całkowicie różne i firma potrzebuje obu.

Nasz panel ekspertów powiedział nam, czy ich zdaniem istnieje różnica między marketingiem rekrutacyjnym a employer brandingiem - przeczytaj i zobacz, czy się zgadzasz, czy nie.

Joe Shaker

Marketing rekrutacyjny i employer branding są ze sobą bardzo powiązane. Konieczne jest posiadanie obu tych elementów. Employer Branding to zdefiniowanie kim jesteś, co Cię wyróżnia i jaką wartość możesz przynieść kandydatom w jasny i zrozumiały sposób. Marketing rekrutacyjny to to, co następnie robisz z tym przesłaniem - jak rozwijasz doświadczenie kandydata mając na uwadze to przesłanie i media, które angażujesz. Naprawdę nie można mieć jednego bez drugiego.

Joe Shaker jest prezesem Shaker Recruitment Marketing.

Maren Hogan

Marketing rekrutacyjny to przyciągnięcie kogoś do konkretnej roli, w konkretnym miejscu, w konkretnym zespole, na konkretny zestaw obowiązków. Marka pracodawcy to raczej obietnica, jaką firma składa swoim obecnym i przyszłym pracownikom. Nike może być wspaniałym i ekscytującym miejscem pracy, które łatwo sprzedać projektantowi butów. Ich marka pracodawcy ma wiele do zaoferowania, ale dla inżyniera utrzymania czystości, sprzedaż jest inna i wymaga bardziej taktycznego podejścia, które omawia znaczenie i obowiązki związane z tą konkretną pracą.

Maren Hogan jest CEO i założycielką Red Branch Media.

Jared Nypen

Employer branding to reputacja pracodawcy jako pracodawcy i zazwyczaj obejmuje propozycję wartości dla pracownika lub kluczowe filary, dlaczego ludzie chcą tam pracować i co firma stara się sprzedać potencjalnym pracownikom. Marketing rekrutacyjny to marketing tej marki w celu przyciągnięcia kandydatów do pracy.
.

Jared Nypen jest wiceprezesem ds. talentów w Great Clips inc.

Lisa Jones

To jest cały blog sam w sobie... ale pewien mądry człowiek powiedział mi kiedyś: "Twoja marka jest tym, co ludzie mówią o tobie, kiedy wychodzisz z pokoju" - być może marketing jest tym, co chcesz, aby o tobie mówili?
.
.

Lisa Jones jest założycielką i dyrektorem firmy Barclay Jones.

Mark Cavanagh

Marka pracodawcy może być opisana jako statek, na pokładzie którego znajdują się wszyscy specjaliści ds. rekrutacji, HR i Talentu. Używając narzędzi marketingu rekrutacyjnego (żagle i ster), członkowie załogi mogą próbować kierować statkiem w kierunku celu, jakim jest stanie się naprawdę atrakcyjną marką pracodawcy. Podobnie jak żagle i ster, marketing rekrutacyjny może mieć fantastyczny wpływ na sukces lub kierunek rozwoju marki pracodawcy, jednak różnica polega na tym, że na markę pracodawcy mogą mieć również duży wpływ czynniki zewnętrzne; fala opinii, recenzji lub dyskusji peer-to-peer może podnieść lub zniszczyć markę niezależnie od działań marketingowych.

Mark Cavanagh jest menedżerem ds. marketingu w The One Group.

Charlotte Jones

Kiedy spojrzymy na lejek pozyskiwania talentów: świadomość, przyciąganie, zaangażowanie, rozmowy kwalifikacyjne, oferty, zatrudnienie, employer branding znajduje się na szczycie tego lejka. Employer branding dotyczy górnej części lejka: tworzenia świadomości i wpływania na postrzeganie za pomocą działań marketingowych związanych z rekrutacją. Chociaż możemy wpływać na markę z punktu widzenia celowego zarządzania, marka pracodawcy odzwierciedla postrzeganie potencjalnych i obecnych pracowników, które opiera się na ich doświadczeniach.

Marketing rekrutacyjny to działania, które reprezentują środkową i dolną część lejka, czyli usprawnianie linii talentów: promowanie kariery, doświadczeń poprzez planowanie i wdrażanie mediów, zaangażowanie poprzez kanały społecznościowe i cyfrowe.

Charlotte Jones jest menedżerem ds. marketingu rekrutacyjnego w Lockheed Martin.

Phil Strazzulla

Jeśli chcesz być akademicki lub gorliwy, istnieją różnice i odzwierciedlają różnice między zwykłym marketingiem (analitycznym, łatwym do zmierzenia ROI) a brandingiem (bardziej sposobem, w jaki dana firma sprawia, że czujesz się niż CPC reklamy FB). Jednak ja używam tych terminów zamiennie i nie wierzę, że jesteśmy w momencie, w którym jest sens robić duże rozróżnienie między nimi, biorąc pod uwagę, że większość firm chce zacząć od BARDZO podstawowych rzeczy, takich jak budowanie silnej marki pracodawcy i używanie podstawowych taktyk marketingu rekrutacyjnego, aby przyciągnąć więcej odpowiednich kandydatów.

Phil Strazzulla jest założycielem NextWave Hire.

Shelby Burghardt

Myślę, że najłatwiejszym sposobem na zrozumienie różnicy między marketingiem rekrutacyjnym a Employer Brandingiem jest myślenie o marce pracodawcy jako reputacji firmy jako pracodawcy (dlaczego jesteś świetnym miejscem do pracy), a strategia marketingu rekrutacyjnego to sposób, w jaki pokazujesz, że jesteś świetnym miejscem do pracy poprzez dostarczanie przykładów w wielu kanałach, w tym na stronie kariery, w mediach społecznościowych, na tablicach ogłoszeń itp.

Shelby Burghardt jest Global Talent Brand Managerem w Thomson Reuters.

Rebecca Drew

Marketing rekrutacyjny i employer branding mają złożoną relację: obie zajmują się przyciąganiem talentów, komunikacją i rekrutacją, ale różnią się sposobem, w jaki osiągają swoje cele. Dla mnie najprostszym sposobem zrozumienia tej różnicy jest to, że employer branding tworzy tożsamość firmy, która zawiera to, co firma oznacza i sprawia, że firma jest łatwo rozpoznawalna na tle konkurencji. Marketing rekrutacyjny bierze tę markę talentów i używa jej, aby przemówić do potencjalnych kandydatów i wyróżnić się na ich tle.

Te dwa aspekty coraz bardziej się przenikają, czego doświadczył Siemens, który stwierdził, że media społecznościowe oznaczają, że nie jest już "właścicielem" swojej marki pracodawcy w taki sposób, jak kiedyś. Zamiast tego, stała się ona mieszanką tego, co mówią oni, ich pracownicy i kandydaci, co skutkuje dużo bardziej zatartą granicą pomiędzy marką pracodawcy a procesem marketingu rekrutacyjnego.

Rebecca Drew jest menedżerem w LinkedIn Talent Solutions.

Bennett Sung

Employer branding jest podstawowym filarem strategii marketingowej pracodawcy w procesie rekrutacji. W szczególności, uczłowiecza kulturę organizacji, jej zespoły i role w odniesieniu do różnych osób poszukujących pracy poprzez rozszerzenie głosu marki korporacyjnej i tożsamości wizualnej. Employer Branding obejmuje wszystkie filary marketingu rekrutacyjnego, w tym przywództwo, zarządzanie relacjami z kandydatami i pozyskiwaniem pracowników oraz treści.

Bennett Sung jest Dyrektorem Marketingu w Allyo.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeShare on FacebookUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email