Post

7 złych zachowań menedżerów, których należy się wystrzegać

Zarządzanie zespołem rekruterów jest trudnym zadaniem, zwłaszcza gdy oczekuje się od Ciebie, że sam będziesz zajmował stanowiska. Bez wątpienia zrobiłeś naprawdę dobrze, aby dostać się do punktu z własnym zespołem - ale zarządzanie ludźmi jest zupełnie inna gra w piłkę. Nie możesz już martwić się tylko o siebie i swoją wydajność; teraz jesteś odpowiedzialny również za dobre samopoczucie i rentowność innych.

Znalezienie metody zarządzania, która sprawdzi się w Twoim przypadku, wymaga czasu; nikomu nie udaje się to od razu. Znalezienie właściwej równowagi między życzliwością, stażem pracy, delegowaniem zadań, pochwałami i zasłużoną dyscypliną jest niezwykle trudne. Niezależnie od tego, czy jesteś menedżerem po raz pierwszy, czy doświadczonym szefem z wieloletnim stażem, ważne jest, aby stale sprawdzać swoje nawyki.

Nieumiejętność pielęgnowania potencjału i zachęcania do sukcesu we właściwy sposób w końcu doprowadzi do większej rotacji pracowników, spadku wydajności, niezadowolenia członków zespołu i niskiego morale. W ten czy inny sposób ich konsekwencje są kosztowne i możliwe do uniknięcia. Jak? Sprawdzając swój styl przywództwa pod kątem poniższych zachowań "złego menedżera":

1. Hipokryzja

Obserwowanie, jak ktoś deleguje zadanie za zadaniem, nie praktykując tego, co głosi, jest niezwykle frustrujące. Wspaniali menedżerowie dają przykład i wysoko stawiają poprzeczkę.

2. Miażdżące porównania

Ciągłe porównywanie pracy jednych pracowników z innymi jest naprawdę protekcjonalne i umniejszające. Dawanie przykładów z ludzi, którzy naprawdę dobrze sobie radzą może być inspirujące, ale może też mieć negatywne skutki, jeśli ludzie zaczną czuć, że nigdy nie będą tak dobrzy, jak chcesz, aby byli.

3. Faworyzowanie

Faworyzowanie niektórych osób w zespole może nie być świadomą decyzją, ale może się zdarzyć, że nie zdajesz sobie z tego sprawy. Kogo konsekwentnie prosisz o dodatkową pomoc? Z kim spędzasz najwięcej czasu? Kogo najbardziej chwalisz? Kto według Ciebie ma największy potencjał? Jeśli ta sama osoba ciągle przychodzi Ci na myśl, inni ludzie w Twoim zespole prawdopodobnie też to zauważają. Każda osoba będzie wymagała innego poziomu zarządzania i wsparcia, ale pracownicy w tym samym zespole powinni czuć się tak samo doceniani jak każdy inny.

3. Niewystarczająca informacja zwrotna

Pozostawienie ludzi samym sobie zachęca do samodzielności i inicjatywy, jednak brak odpowiedniej konstruktywnej krytyki lub pochwały może sprawić, że pracownicy nie będą mieli pewności, jak sobie radzą. Twoi pracownicy nie powinni mieć wątpliwości, czy dobrze wykonują swoją pracę, czy też nie.

4. Bycie zbyt przyjaznym

Próba bycia zbyt "cool" w stosunku do swoich pracowników może sprawić, że poczują się oni pozbawieni autorytetu, na którym mogliby się wzorować. Jeśli spróbujesz być zbyt przyjacielski i nawiążesz z nimi kontakt na bardzo osobistym poziomie, mogą poczuć się niezręcznie, poruszając z Tobą poważne kwestie dotyczące ich roli, Twoich działań lub innych poważnych spraw dotyczących współpracowników. Należy zachować równowagę pomiędzy byciem przyjaznym a byciem "zbyt" przyjaznym.

5. Bycie dyktatorem

Nawiązując do poprzedniego punktu, ważne jest, aby nie być zbyt surowym, władczym i nieprzystępnym. Tak, jesteś starszy od członków swojego zespołu, jednak zespół ma pracować razem i żelować jako jedna jednostka. Jeśli będziesz mówić tylko o pracy, celach i wynikach, Twoi współpracownicy nie będą czuli, że są z Tobą związani jako osoba. Nie ma dokładnej nauki o tym, jak osiągnąć idealną równowagę między przyjacielem a menedżerem, ale ważne jest, aby zachować profesjonalizm i otwartość.

6. Brak linii komunikacyjnych

Wspaniali menedżerowie powinni promować "politykę otwartych drzwi", dzięki której pracownicy wiedzą, że będą mieli możliwość porozmawiania z Tobą i zgłoszenia wszelkich wątpliwości. Organizowanie cotygodniowych spotkań może być bardzo pomocne w upewnieniu się, że obciążenie pracą nie przeszkodzi w częstych sesjach informacyjnych. Organizując regularne spotkania jeden na jeden, będziesz w stanie szybciej zauważyć niezadowolonego pracownika i zająć się sprawą, zanim będzie za późno.

7. Nieelastyczność KPI

Posiadanie KPI jest świetne, szczególnie w rekrutacji, gdzie Twój sukces jest tylko tak dobry, jak Twoja wydajność. Jednak wszyscy rekruterzy będą mieli inny styl pracy, różnych klientów i różne mocne i słabe strony, więc ważne jest, aby stworzyć indywidualne KPI dla różnych osób. Wszyscy pracownicy nie mogą być malowani tym samym pędzlem.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email