Post

Dlaczego inicjatywy związane z utrzymaniem pracowników są ważniejsze niż kiedykolwiek

Zatrzymanie pracowników to obecnie gorący temat w biznesie. Przy najwyższych wskaźnikach zatrudnienia w Wielkiej Brytanii od 1971 roku, pracodawcy muszą pracować coraz ciężej, aby zatrzymać swoich najlepszych pracowników. Jeśli dodać do tego fakt, że zbliża się Brexit, a globalna konkurencja jest bardzo ostra, łatwo zrozumieć, że utrzymanie pracowników jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Oto 4 dobre powody, dla których firmy powinny ciężko pracować nad inicjatywami związanymi z zatrzymywaniem pracowników:

1. Brexit

Rynek pracy w Wielkiej Brytanii kurczy się w bezpośrednim następstwie Brexitu. Migracja z UE do Wielkiej Brytanii jest na najniższym poziomie od czterech lat. Nie ma wątpliwości, że zmniejszenie liczby obywateli UE spoza Wielkiej Brytanii będzie kontynuowane w miarę postępu procesu Brexitu.

Chociaż w ciągu ostatnich 12 miesięcy nastąpił zbieżny wzrost liczby obywateli spoza UE przybywających do Wielkiej Brytanii, plany rządu dotyczące zmniejszenia ogólnej migracji netto do dziesiątek tysięcy oznaczają, że pracownicy spoza UE prawdopodobnie nie wypełnią luki.

Zrozumiałe jest, że Brexit jest zmartwieniem dla firm, zwłaszcza tych w branżach, w których zatrudnienie obywateli UE jest wysokie, takich jak hotelarstwo i rolnictwo. Zatrzymanie pracowników (zwłaszcza obywateli Wielkiej Brytanii) jest jednym z obszarów, nad którym firmy mogą pracować w celu utrzymania wydajności i produktywności. Jeśli pracownicy masowo odchodzą, jest to nie tylko destrukcyjne dla firmy, ale także ma miażdżący wpływ na morale pracowników, którzy próbują poradzić sobie z tym odpływem.

Istnieją już dowody na to, że Brexit ma wpływ na strategie zatrzymywania pracowników. Badanie dotyczące planowania zasobów i talentów przeprowadzone przez Chartered Institute of Personnel Development (CIPD) we współpracy z firmą rekrutacyjną Hays wykazało, że w świetle Brexitu organizacje kładą większy nacisk na rozwój i zatrzymanie obecnych pracowników.

Wprowadzanie odpowiednich świadczeń i możliwości w miejscu pracy to tylko jedna ze strategii, którą powinni stosować pracodawcy, jeśli chcą przetrwać kryzys kadrowy związany z Brexitem.

2. Kultura firmy i wydajność

Nie tylko Brexit sprawia, że firmy muszą podnieść poziom swojej gry, jeśli chodzi o zatrzymywanie pracowników. Istnieją inne czynniki, które zmuszają brytyjskie firmy do podniesienia rangi kwestii zatrzymywania pracowników. Pozytywna kultura firmy okazuje się być coraz cenniejszym atutem, jeśli chodzi o produktywność. Zaangażowanie pracowników i ich utrzymanie w firmie jest tego istotnym elementem.

Przyciągnięcie i zatrzymanie wykwalifikowanych pracowników ma fundamentalne znaczenie dla sukcesu firmy. Duża część tego procesu sprowadza się obecnie do kultury organizacyjnej firmy. Pracownicy są największym kapitałem firmy, a wysoka rotacja pracowników może mieć bardzo negatywny wpływ na wyniki organizacji. Utrzymanie pracowników w firmie ma kluczowe znaczenie.

3. Millennials

W przeszłości Millennialsi (osoby urodzone w latach 1981-1996) byli znani ze swojej skłonności do zmiany pracy. Ale zaangażowanie to droga dwukierunkowa. Millennialsi rzeczywiście dbają o to, dla kogo pracują. Są tak samo zdolni do okazywania lojalności wobec pracodawców, jak każde inne pokolenie przed nimi. Jednakże, w przeciwieństwie do poprzednich pokoleń, są bardziej skłonni do podejmowania ryzyka i angażowania się w nowe możliwości zatrudnienia.

W rzeczywistości Millennialsi stają się coraz bardziej wybredni, jeśli chodzi o to, dla kogo pracują. Według badania Deloitte's 2018 Millennial Survey, pokolenie Millennialsów czuje się coraz bardziej zaniepokojone przyszłością. Godziwe wynagrodzenie, elastyczność i pozytywne kultury firmowe najprawdopodobniej przyciągają Millennialsów i Generację Z (osoby urodzone między późnymi latami 90. a połową 2000 r.).

Millenialsi uważają, że firmy powinny robić więcej, aby wywierać pozytywny wpływ na społeczeństwo i środowisko. Jednak z badania przeprowadzonego przez Deloitte wynika, że tylko mniejszość Millennialsów wierzy, że korporacje zachowują się etycznie. Badanie wykazało również, że działania firm silnie wpływają na długość okresu pozostawania Millennialsów u pracodawcy.

Biorąc pod uwagę, że Millennialsi stanowią coraz większą część brytyjskiej puli talentów, liderzy biznesowi muszą zaangażować się w budowanie silnej kultury organizacyjnej, w której odpowiedzialność społeczna zajmuje ważne miejsce.

Musimy pamiętać, że Millennialsi są również klientami. Chcą kupować produkty i usługi od firm odpowiedzialnych społecznie, które cenią swoich pracowników i otaczający ich świat. Firmy, które przedkładają zysk nad te ideały, w końcu na tym ucierpią.

4. Koszty

Koszt zatrudniania i szkolenia pracowników jest znaczny. Według businessadvice.co.uk odejście członka personelu może kosztować właścicieli małych firm jedną czwartą wynagrodzenia tego pracownika, z potencjalną stratą 6 335 funtów z powodu jednej rezygnacji.

Oprócz kosztów rekrutacji, istnieje kwestia spadku wydajności pracowników w okresie wypowiedzenia. Istnieje również problem oceny własnego szczęścia przez innych pracowników, gdy bliski współpracownik decyduje się odejść. Aby zapobiec odejściu pracowników, firmy muszą inwestować w skuteczne inicjatywy mające na celu zatrzymanie pracowników.

W świecie po Brexicie, w którym żyją millenialsi, brytyjskie firmy muszą zatrzymać talenty, jeśli chcą się rozwijać.

O autorze: Mike James jest doświadczonym pisarzem biznesowym specjalizującym się w HR, technice i cyberbezpieczeństwie. W tej ostatniej dziedzinie współpracował z wieloma wiodącymi publikacjami, zarówno online, jak i drukowanymi, takimi jak StaySafeOnline, GlobalSign, Tech London i wiele innych.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeShare on FacebookUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email