Post

Jak zautomatyzować proces rekrutacji

Sponsorowany przez Perengo

Świętym Graalem rekrutacji jest dotarcie do właściwego kandydata z właściwą reklamą we właściwym czasie - przez cały czas

W dziedzinie reklamy HR, programmatic rekrutacja oferuje pracodawcom możliwość dotarcia do wykwalifikowanych kandydatów na skalę. Choć jest wiele do zbadania w tym obszarze, w tym artykule skupię się na:

  • Jak reklama programmatic generuje zoptymalizowane wyniki dzięki automatyzacji
  • Jak programmatic recruitment pomaga pozyskiwać kandydatów w sieci
  • Różne kanały i formaty reklam wykorzystywane w celu dotarcia do aktywnych i pasywnych osób poszukujących pracy

Automatyzacja jest w sercu reklamy programmatic

Reklama programmatic pomaga zautomatyzować proces podejmowania decyzji o zakupie mediów poprzez kierowanie reklam do określonych grup odbiorców i grup demograficznych. Zasadniczo oznacza to, że:

  • Algorytmy wykonują wszystkie licytacje, automatycznie, wykorzystując dane zagregowane z różnych źródeł (analityka, CRM, offline, strony trzecie, itp.)
  • Algorytmy wykorzystują analitykę danych do podejmowania decyzji o zakupie reklam, które są strategicznie dopasowane do celów reklamodawcy.
  • W obszarze rekrutacji, programmatic pozwala pracodawcom na dotarcie do odpowiednich kandydatów w różnych kanałach.
  • Cały proces odbywa się poprzez aukcje w czasie rzeczywistym z dostawcami, gdzie emisje reklam są licytowane natychmiast (mierzone w milisekundach)

Tak jak automatyzacja jest w sercu programmatic, tak dane są w sercu automatyzacji. Dzięki odpowiednim danym, reklamodawcy mogą:

  1. Identyfikować, budować, zwiększać, aktywować i docierać do odbiorców o wysokiej wartości
  2. Optymalizować wydajność reklam, aby osiągnąć wyznaczone cele
  3. Dynamicznie dostarczać odbiorcom dostosowane do ich potrzeb, odpowiednie kreacje
  4. Zautomatyzować zakup reklam w szerokiej gamie źródeł i kanałów.

Oczywiście, korzyści płynące z danych zależą od ich jakości. Dobrze wdrożona platforma programmatic wymaga przede wszystkim użytecznych danych, aby nie tylko dostarczać użyteczne spostrzeżenia, ale również skuteczne wyniki. To właśnie tutaj niezbędny jest odpowiedni framework analityki rekrutacyjnej (jak ten w poprzednim mailu).

Programmatic recruitment

Pracodawcy starają się znaleźć odpowiednie talenty na dostępne stanowiska, a następnie szybko przeprowadzić je przez lejek aplikacyjny, od sourcingu do zatrudnienia. Celem jest pozyskanie ich do pracy (i dostarczenie wartości) tak szybko, jak to możliwe.

Programmatic recruitment umożliwia pracodawcom zautomatyzowanie procesu zamieszczania ogłoszeń w czasie rzeczywistym, dzięki czemu mogą oni dotrzeć do najbardziej odpowiednich, aktywnych osób poszukujących pracy, a tym samym poprawić ogólną jakość kandydatów i zoptymalizować firmowy lejek aplikacyjny.

Dzień z życia osoby poszukującej pracy

W dzisiejszych czasach poszukiwanie kandydatów odbywa się w wielu kanałach cyfrowych lub punktach styku, w których osoby poszukujące pracy spędzają swój czas i uwagę. Poniższa infografika przedstawia dzień osoby poszukującej pracy, ilustrując różne punkty styku, w których dochodzi do interakcji:

Dzień nowoczesnej osoby poszukującej pracy (np. pracownika handlu detalicznego, który pracuje od 9 do 5) może obejmować około 15 różnych kontekstowych punktów styku w kanałach cyfrowych. Na przykład, dojazdy do pracy sprzyjają sprawdzaniu aplikacji mobilnych, podczas gdy posiłki i czas wolny są idealne do przeglądania stron internetowych, oglądania filmów lub konsumpcji treści w ogóle.

W przypadku osób aktywnie poszukujących pracy, przeglądanie ofert pracy może odbywać się kilka razy w ciągu dnia, a ta czynność, wraz z kilkoma innymi interakcjami w różnych kanałach i na różnych urządzeniach, stanowi dobrą okazję dla reklam programmatic do dotarcia do kandydata w celu aktywowania go jako potencjalnego aplikanta.

Dopasowanie przekazu do medium i urządzenia

Szczególnym wyzwaniem, przed którym staje rekruter, jest zapewnienie, aby kreacja reklamowa (przekaz i format) wyświetlana potencjalnemu kandydatowi pasowała do aktualnego kontekstu tej osoby (jakie treści czyta i na jakim urządzeniu) w danym kanale reklamowym. Dzięki reklamie programmatic, proces ten jest całkowicie zautomatyzowany, dając rekruterowi dostęp do ogromnego zasobu sieci reklamowych, wydawców i giełd reklam. Zarządza również reklamami we wszystkich dostępnych formatach, w tym reklamami bogatymi w media, interaktywnymi i spersonalizowanymi.

Programmatic recruitment dociera do wykwalifikowanych kandydatów na skalę

Reklama programmatic to wydajny i skuteczny sposób na dotarcie do wartościowych grup docelowych i ich aktywację. W połączeniu z programmatic recruitment, można uzyskać znaczące korzyści, w tym:

  • Większy wolumen: nieodłączne cechy automatyzacji tego podejścia umożliwiają pracodawcom dotarcie do większej, wysoce ukierunkowanej grupy aktywnych i pasywnych osób poszukujących pracy za pośrednictwem szerokiego zestawu urządzeń i kanałów
  • Lepsza cena: podejście programmatic pozwala firmom uzyskać więcej ze swoich budżetów rekrutacyjnych poprzez optymalizację wydatków na reklamę w celu osiągnięcia lepszego ROI
  • Lepsza jakość: programowe platformy rekrutacyjne zapewniają możliwości analizy danych, które usprawniają procesy decyzyjne pracodawców poprzez optymalizację ruchu i poprawę ogólnej jakości kandydatów.

O autorze: Mike Kofi Okyere jest założycielem i dyrektorem generalnym Perengo, platformy programmatic recruitment dla rekruterów świadomych swojej wydajności, pracujących dla firm o wysokim wzroście i firm z listy Fortune 1000. Mike wykorzystuje swoje wieloletnie doświadczenie w świecie e-commerce i adtech do ulepszania świata rekrutacji poprzez algorytmy i uczenie maszynowe. Wcześniej pracował jako szef działu reklamy efektywnościowej w firmie AdMob (SEA/AU NZ), przed jej przejęciem przez Google w 2010 roku. W Google kierował strategią i realizacją mobilnej reklamy displayowej jako szef reklamy mobilnej w Australii/Nowej Zelandii, a następnie szef mobilnej reklamy displayowej w Google Asia. Śledź Mike'a na jego blogu HR Technologist na Medium.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email