Post

Najlepsze praktyki w konstruowaniu lejków rekrutacyjnych

Sponsorowany przez Perengo

Właściwe zrozumienie lejka aplikacyjnego pomaga pracodawcom usprawnić proces rekrutacji poprzez optymalizację każdego etapu procesu.

W tej lekcji dowiemy się, jak usprawnić proces rekrutacji:

  • The doświadczenie kandydata i jak je wykorzystać, aby przyciągnąć odpowiednie talenty
  • Lejek aplikacyjny i jak zoptymalizować go pod kątem konwersji
  • Najlepsze praktyki w celu poprawy konwersji

Ten artykuł wyjaśni, jak zwiększyć liczbę aplikacji w Twoim lejku rekrutacyjnym.

Lejek aplikacyjny: Zrozumienie i optymalizacja doświadczenia kandydata

Przepływ użytkownika: wprowadzenie

Dla pracodawców doświadczenie użytkownika jest kluczowym elementem przyciągającym odpowiednie talenty. Internetowe portale pracy i firmowe strony aplikacyjne powinny ułatwiać osobom poszukującym pracy aplikowanie na wolne stanowiska. Wolno ładujące się strony i długie formularze aplikacyjne mogą odstraszyć potencjalnych kandydatów. To właśnie tutaj znaczenie UX w rekrutacji jest największe.

Doświadczenie użytkownika/klienta przekłada się bezpośrednio na kontekst osoby poszukującej pracy. Typowa osoba poszukująca pracy to ktoś, kto ma niewiele czasu do dyspozycji. Ponadto, osoby poszukujące pracy mogą mieć bardzo konkretne cele i/lub pytania dotyczące dostępnych stanowisk:

  • Kwalifikacje i adekwatność: jaka jest ta praca i gdzie jest zlokalizowana?
  • Interesy osobiste i finansowe: ile godzin pracy i jak to się opłaca?
  • Łatwość aplikacji (doświadczenie kandydata): dlaczego i jak aplikować?

Odpowiedzi na te pytania z góry ułatwiają przepływ kandydatów i potencjalnych pracowników przez lejek aplikacyjny, optymalizując w ten sposób doświadczenia osób poszukujących pracy.

Lejek aplikacyjny: Dźwignia, którą rekruterzy mogą kontrolować

Biorąc pod uwagę obecny kontekst osób poszukujących pracy, warto pamiętać o pewnych aspektach podczas planowania lejka aplikacyjnego:

  • Osiągalność: smartfony są zawsze w pobliżu. Przy tak ciągłej dostępności i wysokim poziomie zaangażowania użytkowników, pracodawcy mają ogromną liczbę okazji w ciągu dnia, aby zatrzymać osobę poszukującą pracy w lejku aplikacyjnym.
  • Optymalizacja mobilna: strony z aplikacjami o pracę powinny funkcjonować równie dobrze niezależnie od rozmiaru ekranu, z którego są przeglądane (np. poprzez responsywny design; itp.). Jeśli ten aspekt zostanie pominięty, wzrasta odsetek porzuceń aplikacji przez kandydatów. Inne równie ważne czynniki optymalizacji mobilnej to pojedyncze pola do wpisywania danych, automatycznie wypełniane wartości, formularze krok po kroku z paskami postępu, minimalne formularze oraz unikanie rozwijanych menu.
  • Logiczny przepływ informacji: kandydaci nie wypełniają formularzy aplikacyjnych z wielu powodów, w efekcie wypadając z lejka sprzedażowego. Jednym ze sposobów na zminimalizowanie tego ryzyka jest ustalenie priorytetów w przepływie informacji: najważniejsze informacje powinny być wymagane w pierwszej kolejności, a w przypadku formularzy aplikacyjnych priorytetem są informacje kontaktowe. W ten sposób, jeśli wnioskodawcy odpadną, można się z nimi skontaktować później i przywrócić ich do przepływu informacji, aby kontynuować proces aplikacji.
  • Testy A/B: lejek aplikacyjny tworzy cenne dane i może być wykorzystany do optymalizacji działań rekrutacyjnych. Stosując techniki testów A/B na poszczególnych etapach, pracodawcy mogą stale poprawiać zarówno doświadczenia kandydatów, jak i współczynnik konwersji. Testy A/B są szczególnie przydatne do analizy zachowań użytkowników na stronach i formularzach aplikacyjnych. Porównując różne wersje tych stron i ich interaktywnych elementów, pracodawcy mogą zidentyfikować możliwości poprawy doświadczenia kandydata.

Najlepsze Praktyki: Identyfikacja i rozwiązywanie problemów z lejkiem aplikacyjnym

Przeprowadzając audyt lejka aplikacyjnego, warto przyjrzeć się najpierw etapom lejka aplikacyjnego, na których występuje znaczny odsetek porzuceń. Mogą one wskazywać na pewien rodzaj tarcia, który wymaga działań naprawczych.

Przykłady typowych punktów tarcia obejmują:

  • Słaby branding
  • Problemy z zaopatrzeniem
  • Problemy z użytecznością
  • Nieefektywny proces zatrudniania
  • Nieatrakcyjne oferty pracy

Te punkty tarcia mają negatywny wpływ na ogólną efektywność procesu rekrutacji, jak również na ROI firmy. Dlatego lejek wymaga aktywnego zarządzania, aby stale poprawiać wyniki rekrutacji.

Optymalizacja współczynnika konwersji jest procesem ciągłym. Aby zoptymalizować lejek aplikacji mobilnych, pracodawcy muszą:

  • Zidentyfikować wszystkie możliwe punkty tarcia (patrz wyżej)
  • Wykorzystać dostępne narzędzia do testów A/B i analityki (Optimizely, Google Analytics, Kissmetrics, Perengo, etc.)
  • Twórz warianty stron mobilnych i formularzy aplikacji, testując ich wydajność za pomocą wybranych narzędzi do testów A/B
  • Przeanalizuj dane z testów, zastosuj wszystkie niezbędne zmiany, aby zmniejszyć tarcie i kontynuuj testy w celu dalszych ulepszeń.

Starannie opracowana strategia optymalizacji współczynnika konwersji może poprawić zarówno cele rekrutacyjne, jak i biznesowe.

O autorze: Mike Kofi Okyere jest założycielem i dyrektorem generalnym Perengo, platformy programmatic recruitment dla świadomych swojej wydajności rekruterów pracujących dla firm o wysokim wzroście i firm z listy Fortune 1000. Mike wykorzystuje swoje wieloletnie doświadczenie w świecie e-commerce i adtech do ulepszania świata rekrutacji poprzez algorytmy i uczenie maszynowe. Wcześniej pracował jako szef działu reklamy efektywnościowej w firmie AdMob (SEA/AU NZ), przed jej przejęciem przez Google w 2010 roku. W Google kierował strategią i realizacją mobilnej reklamy displayowej jako szef reklamy mobilnej w Australii/Nowej Zelandii, a następnie szef mobilnej reklamy displayowej w Google Asia. Śledź Mike'a na jego blogu HR Technologist na Medium.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email