Post

Dlaczego holistyczne podejście może pomóc Ci zdobyć najlepsze talenty

Rozmawiamy z Willem Staneyem, który jest założycielem i głównym konsultantem Proactive Talent, nowoczesnej firmy konsultingowej z siedzibą w Austin, TX, zajmującej się optymalizacją rekrutacji, employer brandingiem i rekrutacją na żądanie, a także współzałożycielem Talent Brand Alliance, społeczności profesjonalistów zajmujących się employer brandingiem i marketingiem rekrutacyjnym.

Chcieliśmy więc porozmawiać z nim o tym, dlaczego jego doświadczenie i wiedza jako praktyka w zakresie marki talentów pomaga innym firmom w budowaniu ich własnej strategii marki talentów.

Dlaczego klienci powinni współpracować z Tobą i Twoją firmą?

Nasza firma składa się z koalicji freelancerów zajmujących się rekrutacją i budowaniem marki talentów. Jako byli liderzy Talent Acquisition i Talent Branding, każdy z nas był w sytuacji naszych klientów i pracujemy z naszymi klientami jako przedłużenie ich zespołu, aby pomóc im przyciągnąć i zatrudnić najlepsze talenty. Nasza zdolność do skalowania i ścisłej współpracy z klientami jako przedłużenie ich zespołu jest tym, co naprawdę odróżnia nas od konkurencji. Mamy holistyczne podejście i nie chcemy, aby klienci stali się od nas zależni. Naszym celem jest pomoc klientom w zbudowaniu nowoczesnej strategii rekrutacyjnej - lub "Maszyny Rekrutacyjnej", jak ją nazywamy - i umożliwienie im stania się samowystarczalnymi w dłuższej perspektywie.

Dlaczego kandydaci powinni z Wami współpracować?

Szczerze mamy na uwadze najlepszy interes kandydata. Nie jesteśmy stroną trzecią agencją rekrutacyjną, która ma zamiar zarabiać pieniądze z umieszczenia kandydata w jednym z naszych klientów i nie rzucamy ich CV do każdej firmy, z którą staramy się współpracować. Innym czynnikiem, który odróżnia nas od naszych konkurentów jest to, że niektórzy z naszych rekruterów działają również jako coachowie kariery przygotowując ich do postawienia swojej najlepszej stopy do przodu. Konsekwentnie otrzymujemy pozytywne opinie od kandydatów, których umieściliśmy o doświadczeniu. Jesteśmy firmą rekrutacyjną, ale także konsultantem Talent Brand i traktujemy doświadczenie kandydata poważnie - to podstawowa wartość tego, kim jesteśmy.

Jakie są największe wyzwania, przed którymi stoją Twoi klienci, jeśli chodzi o pozyskiwanie talentów?

Największym wyzwaniem, przed którym stoją obecnie nasi klienci, jest konkurencja. Gospodarka jest silna; bezrobocie jest obecnie na 17-letnim niskim poziomie. Firmy rozwijają się, ale mają trudności ze znalezieniem talentów na wolne stanowiska i muszą wypracować proaktywne podejście. Kolejnym wyzwaniem, przed którym stoją firmy, jest po prostu brak świadomości marki pracodawcy. Firmy muszą zmienić swój sposób myślenia i zdać sobie sprawę, że już teraz muszą włożyć wysiłek w zatrudnianie i utrzymanie swoich talentów. Ponadto, wyzwaniem dla firm może być również zdobycie niezbędnych umiejętności i zapewnienie wewnętrznych zasobów niezbędnych do zatrudniania współczesnych talentów.

Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez rekruterów?

Najczęstszym błędem popełnianym przez rekruterów jest poświęcanie marki firmy i jej skuteczności w celu zaoszczędzenia (pozornej) ilości czasu. Idą na skróty, np. masowo wysyłają do kandydatów ten sam szablon, zamiast wysyłać spersonalizowany. Zamiast tego, jeśli próbowali wybrać 20 najlepszych kandydatów i stworzyli spersonalizowany zasięg, wzmocnią swoją markę z 20 osobami na raz, zamiast rujnować ją ze 100 osobami na raz. Innym błędem, który widzę u rekruterów jest opór przed uczeniem się nowych umiejętności, strategii i technologii. Nie bądź kucykiem jednej sztuczki. Jeśli LinkedIn Recruiter jest Twoim jedynym sposobem na znalezienie talentów, zostaniesz pozostawiony w tyle.

Najlepsze źródło zatrudnienia? (ogłoszenia o pracę, strona kariery, społeczne, referencje itp.)?

Najlepsze źródło zatrudnienia zależy od strategii talentu i czy cenisz sobie jakość nad ilością. Jeśli zależy Ci na utrzymaniu dotychczasowej kultury organizacyjnej i chcesz skupić się na jakości kandydatów i dopasowaniu do kultury organizacyjnej, najlepszym źródłem są zawsze osoby polecone przez pracowników. Jeśli jednak Twoim celem jest zmiana kultury organizacyjnej i przyciągnięcie większej różnorodności pod względem pochodzenia kandydatów, referencje mogą nie być najlepszym źródłem. Jeśli szukasz zróżnicowanych ludzi, aby zmienić swoją kulturę (i rentowność) na lepsze, wymaga to bardzo proaktywnego podejścia do pozyskiwania pracowników, opartego na rekrutacji zewnętrznej. W takim przypadku najlepszym źródłem będą prawdopodobnie kandydaci pozyskiwani bezpośrednio.

Jakimi trudnymi lekcjami możesz się z nami podzielić?

Nie należy nadmiernie komplikować tego, co powinno być proste. Łatwo jest nam, jako rekruterom, zaplątać się w najnowsze technologie: sztuczną inteligencję (AI), narzędzia do pozyskiwania kandydatów z otwartej sieci, itp. Jako rekruter, czasami prosty, dobrze przemyślany proces i odrobina automatyzacji mogą naprawdę pomóc Ci być bardziej produktywnym. Pomyśl o tym w ten sposób: technologia, której używasz, to pojazd, którym jeździsz, ale proces i najlepsze praktyki to droga, którą jedziesz. Niezależnie od tego, czy prowadzisz Cadillaca, czy zepsutego Forda, poruszasz się, ale jeśli nie masz przed sobą utwardzonej drogi, to będzie to wyboista jazda.

Jakie są Twoje 3 najważniejsze wskazówki dla rekruterów?

  1. Wspólna nauka. Dołącz do forów internetowych, społeczności open-source i networking happy hours, aby dzielić się swoją wiedzą i uczyć się od rówieśników. Społeczność to potęga.
  2. Zachowaj pokorę. Nikt nie jest ekspertem. Nawet ludzie, którzy pozornie są na szczycie swojej gry, są tam, ponieważ stale budują sieć ludzi, od których mogą się uczyć i testować nowe pomysły.
  3. Zawsze postępuj właściwie wobec kandydata. Na koniec dnia, jest to ludzki biznes i pomagamy ludziom podejmować decyzje zmieniające życie, więc skup się na doświadczeniu kandydata. To zaszczyt pomagać ludziom, aby byli podekscytowani i pełni pasji dla swojej przyszłości.

Jaki jest Twój zestaw technologii?

Jestem trochę technologicznym ćpunem, ale kilka z moich ulubionych to: Clinch, Smashfly, Entelo, Greenhouse, SmartRecruiters, Lever, Hootsuite, Mixmax i VideoMyJob. Moim ulubionym narzędziem jest obecnie bot prezentowy AI: EvaBot. Jest to świetny sposób na wysyłanie prezentów do osób poleconych, pracowników lub klientów, aby okazać im wdzięczność.

Kto Cię inspiruje i dlaczego?

Osobiście inspiruje mnie moja żona. To ona sprawia, że mogę całkowicie poświęcić się mojej karierze i zawsze mnie wspiera. Jako mama, która zostaje w domu, jej praca jest o wiele trudniejsza niż moja - a ja prowadzę dwie firmy! Zawodowo inspiruje mnie Bryan Chaney, dyrektor ds. globalnej marki pracodawcy w Indeed. Jako przyjaciele i koledzy z pracy, rozwijamy nasze kariery razem od prawie 10 lat i zawsze popychamy się nawzajem do działania.

Co czeka nas w najbliższym czasie w branży rekrutacyjnej?

Mogę Ci powiedzieć, co nie jest do zrobienia: AI nie zabierze Ci pracy, tylko ją usprawni. Narzędzia te pozwalają rekruterom i ludziom skupić się na rzeczach, w których jesteśmy wyjątkowo dobrzy - byciu kreatywnym, zarządzaniu potrzebami kandydatów i klientów, ludzkim kontakcie, którego potrzebuje nasza branża - i pozostawić maszynom wykonywanie powtarzalnych, monotonnych czynności, których nie chcemy robić i szczerze mówiąc, jesteśmy w tym okropni. Jako całość, krajobraz technologiczny zmienia się bardzo szybko, a większość firm nie zrozumiała jeszcze niektórych z rzeczy, o których mówiliśmy, że nadejdą w ciągu ostatnich 5 lat lub więcej, takich jak budowanie właściwych strategii przyciągania talentów, i nadal polega na starym, przestarzałym modelu "wysyłania i modlenia się". Dodanie sztucznej inteligencji i automatyzacji do reaktywnego procesu rekrutacji i strategii może tylko spotęgować Twoje problemy.

Połącz się z Willem na LinkedIn.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email