Post

Jak twoje działania w mediach społecznościowych mogą wpłynąć na twoją pracę

Media społecznościowe mogą być świetnym sposobem na utrzymywanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną. Jednak czy zastanawiałeś się nad tym, co Twoje treści w mediach społecznościowych mogą mówić Twojemu obecnemu lub potencjalnemu pracodawcy?

Na dzisiejszym rynku pracy, wielu menedżerów sprawdza profile kandydatów w mediach społecznościowych, aby lepiej poznać kandydata do pracy. Nie tylko to, ale niektórzy menedżerowie są nawet patrząc na profilach mediów społecznościowych obecnych pracowników w celu odkrycia żadnych czerwonych flag lub oznak nieprofesjonalizmu.

Niezależnie od tego, czy jesteś obecnie zatrudniony, czy aktywnie poszukujesz pracy, musisz być bardzo ostrożny i uważać na to, jakiego rodzaju wiadomości wysyłasz za pośrednictwem swoich kont w mediach społecznościowych.

Profesjonalizm

Twoje działania w mediach społecznościowych mogą mieć silny wpływ na Twój profesjonalizm w pracy, niezależnie od tego, czy myślisz, że jest to z tym związane, czy nie. Tak, wszyscy mamy prawo do naszego prywatnego życia i opinii, ale kiedy te rzeczy przestają być prywatne, mogą mieć negatywny wpływ na to, jak jesteśmy postrzegani zawodowo.

Chociaż nie ma nic złego w mediach społecznościowych i wyrażaniu swoich opinii, zawsze lepiej być bezpiecznym niż żałować. Trzymaj się z daleka od wszelkich negatywnych komentarzy dotyczących Twojej sytuacji zawodowej lub Twojej pracy.

Ile razy widziałeś, jak Twoi znajomi na Facebooku lub Twitterze zamieszczają negatywne komentarze na temat swojej pracy lub szefa? Pomyśl o tym, co by się stało, gdyby ich menedżer usłyszał lub zobaczył te komentarze.

Menedżerowie szukają kogoś, kto jest profesjonalny, nie będzie źle reprezentować swoją firmę i będzie lojalny wobec swojej pracy. Brak profesjonalizmu w Twoich postach w mediach społecznościowych może zaszkodzić Twojemu profesjonalizmowi u obecnego lub przyszłego pracodawcy.

Podobnie, jeśli jesteś na polowaniu na pracę, upewnij się, że Twoja historia pracy i wykształcenie wymienione na Twoich profilach w mediach społecznościowych wyraźnie pasuje do Twojego CV.

Menedżerowie ds. rekrutacji nie patrzą już tylko na profile LinkedIn. Zaglądają również na Facebooka i Twittera, aby porównać Twój profil społecznościowy z tym, co udostępniłeś podczas procesu rekrutacji. Jeśli jest jakaś rozbieżność, może to źle świadczyć o Twoim poziomie uczciwości.

Postawa

Menedżerowie zatrudniający preferują członków zespołu o pozytywnym nastawieniu. Nikt nie chce mieć w swoim zespole negatywnej Nelly.

Kiedy ciągle publikujesz negatywne lub nieprzyjemne komentarze lub zdjęcia na swoim profilu w mediach społecznościowych, wysyłasz innym wiadomość, że nie masz najlepszego nastawienia do życia. Menadżerowie ds. rekrutacji zwracają na to uwagę i będzie to miało wpływ na to, czy dostaniesz pracę, czy nie.

Najlepiej jest pozostać pozytywnym i profesjonalnym na wszystkich swoich profilach w mediach społecznościowych. Nawet jeśli dostosowałeś ustawienia prywatności, pamiętaj, że wystarczy, że jeden z Twoich przyjaciół lub znajomych udostępni lub skomentuje Twoje posty Twojemu menedżerowi lub kierownikowi ds. rekrutacji.

Jakie są inne sposoby, w jakie Twoje działania w mediach społecznościowych mogą wpłynąć na Twoją pracę lub szanse na pracę?

Obrazek: Twin design/BigStock.com