Post

Jak rozpocząć karierę używając tylko mediów społecznościowych

Jeśli chodzi o rozwój kariery, korzystanie z mediów społecznościowych w celu znalezienia pracy lub rozwoju zawodowego jest czymś, o czym niewielu myśli. Media społecznościowe mogą być bardzo podzielone, gdy myślimy o ich wpływie. Od trolli i cenzury po obawy o to, że rekruterzy mogą Cię "szpiegować", media te mogą być postrzegane negatywnie.

Jednak nie zawsze musi to być negatywna rzecz. Siła mediów społecznościowych może zdziałać cuda i wnieść tak wiele pozytywnego do życia ludzi. Jednym z pozytywów mediów społecznościowych może być rzeczywiście pomaga w poszukiwaniu pracy, a nie utrudnia go. Jeśli dopiero zaczynasz swoją ścieżkę kariery, Simon Owen, dyrektor generalny firmy produkującej wideo, Standby Productions, dzieli się swoimi wskazówkami, jak wykorzystać media społecznościowe na swoją korzyść.

Jesteś swoją własną marką

Jak więc media społecznościowe mogą pomóc Twojej karierze? Po pierwsze, nadszedł czas, aby zacząć myśleć o sobie jako o własnej marce. Za każdym razem, gdy logujemy się do mediów społecznościowych i naciskamy przycisk "opublikuj", reprezentujemy nasze własne wartości. Pamiętaj, że to, co jest opublikowane w Internecie, pozostaje tam na zawsze! Statusy i zdjęcia mogą być zrzucane z ekranu, kanały mogą być przeszukiwane, a używane hashtagi oznaczają, że Twoje posty mogą stać się bardziej widoczne. Oznacza to, że musisz się bardziej zastanowić nad tym, jak postępujesz w sieci, pamiętając o swojej marce i o tym, jak przekazujesz swoje wartości.

Na szczęście istnieją lepsze opcje prywatności, więc nie musisz mieć wszystkich swoich myśli upublicznionych, ale czasami mogą one wzbudzić zainteresowanie niektórych pracodawców i sprawić, że wyróżnisz się z tłumu. Bycie bardziej przemyślanym ze swoimi treściami i postami może prowadzić do zrobienia świetnego wrażenia na właściwych osobach. Jeśli jesteś ekspertem w branży lub jesteś osobą kreatywną, media społecznościowe mogą być Twoim CV!

Simon mówi! - "Korzystanie z własnej inicjatywy jest nieocenione. Zaufa Ci treść społecznościowa firmy, więc ucz się szybko i obejmuj publiczność!"

Alternatywne CV

To konkurencyjny świat tam i z tak wieloma miejscami pracy dostosowującymi się i ewoluującymi w kierunku sektora cyfrowego, wielu rekruterów zwraca się do mediów społecznościowych, aby znaleźć swój następny talent. Korzystanie z treści wideo może przyciągnąć więcej zaangażowania i nie trzeba mieć wykształcenia w dziedzinie filmu i edycji, aby uzyskać kreatywność z wideo.

Poświęcenie czasu na stworzenie spersonalizowanych, wysokiej jakości materiałów wideo to świetna inwestycja dla Twojej przyszłości i kariery. Wystarczy przejrzeć profile niektórych osób w mediach społecznościowych, zwłaszcza LinkedIn, aby znaleźć kreatywne wideo CV podsumowujące ich osiągnięcia i doświadczenie. Kiedy pracodawcy i rekruterzy muszą spędzać godziny na szukaniu i czytaniu, aby znaleźć odpowiednich kandydatów, a jednocześnie są zasypywani pracą, wideo CV może przykuć ich uwagę i sprawić, że zobaczą właśnie Ciebie wśród innych.

Simon mówi! - "Bądź proaktywny! Chcę zobaczyć ludzi tworzących treści mediów społecznościowych dla swoich grup tanecznych lub drużyn piłkarskich. Robienie tego 'poza własnymi plecami' pokazuje pasję i miłość, które idą w parze z imponowaniem dyrektorowi generalnemu!"

Jak wykorzystać media społecznościowe do stworzenia portfolio

Oto tylko kilka przydatnych sposobów na stworzenie portfolio online za pomocą mediów społecznościowych.

  • Instagram

Jest to świetna platforma dla treści wideo i bycia kreatywnym z projektowaniem profilu. Aplikacja pozwala wyróżnić historie do swojego profilu i dać im zdjęcia okładkowe i tytuły. Tutaj możesz wskazać istotne historie, takie jak wydarzenia, które pomogłeś zorganizować lub wypromować lub posortować historie według odpowiednich umiejętności. Pozwoli to pracodawcom na łatwą i szybką nawigację po Twoich umiejętnościach poprzez wyświetlanie wyróżnień na górze Twojej strony.

Możesz co tydzień udostępniać zdjęcie z cytatem lub fragmentem swojej wiedzy, upewniając się, że wszystkie grafiki są zgodne z Twoją marką i wizerunkiem. Pomyśl o kolorach, czcionkach i układzie. Im bardziej spójny i atrakcyjny wygląd Twojego profilu, tym bardziej profesjonalny będziesz się pojawiać, tym więcej zwolenników i zaangażowanie dostaniesz i ostatecznie więcej headhunters będzie zatrzymanie i biorąc pod uwagę.

  • Twitter

Aby korzystać z tej platformy jako narzędzie portfolio, należy zbudować swoje następujące up poprzez rozdawanie fragmentów przydatnych informacji związanych z Twojej dziedzinie wraz z odpowiednimi hashtagami. Jeśli masz bloga, zawsze link do niego wraz z chwytliwym podpisem, aby zostawić widzów chcących czytać więcej. Jeśli Twitter jest miejscem, które lubisz odpowietrzać lub pozostać osobisty - z zastrzeżeniem "wszystkie poglądy moje własne" - a następnie zrobić oddzielny profil Twitter wyłącznie dla swojej pasji lub wiedzy. Zaangażuj się w trendy hashtagów, aby zwiększyć swój zasięg i widoczność.

Simon mówi! - "Miej portfolio. Niezależnie od tego, czy jest to współpraca z lokalną firmą, czy posiadanie oddzielnego kanału na Instagramie lub Twitterze poświęconego osobistej pasji lub hobby, pokazuje to wysoką samomotywację i zdolności zarządzania."

  • Facebook

Upewnij się, że Twoje zdjęcia na okładce nie wywołują złego wrażenia, ponieważ są one publiczne niezależnie od ustawień. Bądź kreatywny z aplikacjami i uczyń je oryginalnymi, używając kolorów swojej marki, dodając swój tytuł i inne platformy mediów społecznościowych, takie jak Instagram i Twitter. Upublicznij swoje nazwy stanowisk i projektów, aby pracodawcy mogli szybko sprawdzić informacje o Tobie. Twoja oś czasu powinna być prywatna i przeznaczona tylko dla znajomych, ale zrób wyjątek, jeśli chodzi o posty branżowe. Jeśli masz bloga, którym chcesz się podzielić, użyteczną wskazówkę lub po prostu chcesz podzielić się innym postem związanym z Twoją dziedziną, upublicznij te posty, aby umożliwić pracodawcom lepszy wgląd.

Nawiązuj kontakty

Niezależnie od platformy, na której pracujesz, upewnij się, że nawiązujesz kontakty z odpowiednimi osobami. LinkedIn jest do tego bardzo dobry, ponieważ ludzie uwielbiają nawiązywać kontakty z innymi w swojej branży, a co ważniejsze, chcą być postrzegani jako osoby nawiązujące kontakty. Instagram i Twitter nie są inne, jeśli chodzi o nawiązywanie wartościowych kontaktów i warto poświęcić trochę czasu w każdym tygodniu na wyszukiwanie, śledzenie i angażowanie się w kontakty z ludźmi, którzy Twoim zdaniem pomogą Ci w karierze i poszerzaniu zasięgu.

Simons mówi! - "Zdolność do tworzenia osobowości online jest tak ważna. Komunikowanie się w sieci i tworzenie wysokiej jakości treści pisanych na maszynie jest ważniejsze niż bycie pracownikiem zorientowanym na klienta."

O autorze: Megan Crehan, content manager w The Audit Lab, rozpoczęła karierę copywriterską po ukończeniu University of Leeds z dyplomem Broadcast Journalism i wskoczyła headfirst w świat marketingu cyfrowego.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email