Post

5 przypadków, w których dobrze jest powiedzieć "nie" klientom

Jako rekruterzy w naszym DNA jest mówienie "tak" klientom. Chcemy, aby je zadowolić, ponieważ ich działalność jest nasze utrzymanie, na koniec dnia. Ale jeśli robisz to na chwilę, będziesz wiedzieć, że najbardziej satysfakcjonujące relacje z klientami pochodzą o kiedy klient może polegać na twojej opinii i osądu. Jesteśmy ekspertami w tym, co robimy i to właśnie za nasze porady i konsultacje klienci nam płacą.

Umiejętność udzielenia szczerej porady - nawet jeśli nie jest to to, co klient chciałby usłyszeć - jest częścią umowy, jeśli chcesz zapewnić sobie prawdziwie długotrwałą i korzystną dla obu stron relację. Mądre mówienie "nie" często powoduje wzrost szacunku, wzrost wartości naszych usług i ostatecznie może doprowadzić do wyboru nas zamiast konkurencji.

Chcąc zadowolić naszych klientów, musimy mądrze wybierać te momenty. Oto niektóre z takich okazji:

1. Konkurowanie z agencjami

Chciałbym powiedzieć, że pracujemy tylko na wyłączność, ale to nie byłaby prawda. Ale jest coś, co można powiedzieć odchodząc od pracy, która ma wszystkie agencje w mieście pracujących na nim. Jeśli weźmiemy pod uwagę czas poświęcony na pracę w stosunku do szansy na zwrot, to po prostu nie warto. I zazwyczaj ocenić, jak wiele agencji są rekrutacji roli i dokonać osądu, czy to jest warte mojego czasu, aby to zrobić.

2. Obniżanie wynagrodzenia kandydatów

Zrozumiałe jest, że wielu klientów chce negocjować wynagrodzenie kandydatów. Ich powody mogą być różne: budżet, możliwość rozwoju, etc., ale moim zdaniem (szczególnie na tym rynku) powinni być gotowi zapłacić za nich, jeśli czują, że to właściwa osoba. Obawiałbym się, że gdybym przekonał kandydata do niechętnego negocjowania, znalazłbym się zastępując je kilka miesięcy później, gdy otrzymają lepszą ofertę.

3. Zarządzanie oczekiwaniami

Klienci, którzy nie są tak dobrze zaznajomieni z rynkiem, mogą mieć listę życzeń równie długą jak opis stanowiska. W ramach procesu briefingu ważne jest, aby odpowiednio wcześnie zarządzać tymi oczekiwaniami i dać im znać, jeśli nie są one realistyczne.

4. Długie krótkie listy

Jeśli jesteś dobry w tym, co robisz, nie powinieneś mieć potrzeby dawania klientowi dziesiątek CV do wyboru. Mała krótka lista powinna wystarczyć, a w niektórych przypadkach, tylko jeden powinien być wystarczający! Jeśli zażądają więcej opcji, może to być znak, że nie są pewni, czego chcą. W takim przypadku, chciałbym podjąć rozmowę z powrotem do etapu odprawy i przejść nad szczegółami roli ponownie, aby upewnić się, że oboje jesteście na tej samej stronie.

5. Rola jest poza twoimi kompetencjami

I (szczęśliwie) zdobył zaufanie wielu klientów i często będą pytać, czy mogę pomóc z rolami, które są poza zakresem naszej specjalizacji. Jeśli nie sądzę, że możemy zrobić dobrą robotę, powiem "nie". Wartość relacji z klientem po prostu nie jest warta takiego ryzyka.