Post

5 kroków do zwycięskiego CV technicznego

Technologia odgrywa ważną rolę w miejscu pracy i nie wygląda na to, by zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny miało się zmniejszyć w najbliższym czasie. Jeśli chcesz wylądować w najlepszej roli technicznej, konkurencja może być duża, więc opłaca się mieć CV, które wyróżnia się z tłumu i jasno pokazuje wartość, jaką możesz dodać do biznesu pracodawcy.

W swoim CV technicznym, Twoim obowiązkiem jest nie tylko zaprezentowanie swoich umiejętności technicznych, ale także pokazanie, jak skutecznie stosujesz je w miejscu pracy i opisanie pozytywnych zmian, które wprowadzasz.

1. Zacznij od logicznej struktury

Wielu kandydatów z branży technicznej popełnia błąd, zamieniając swoje CV w listę wszystkich programów, narzędzi i języków programowania, z których kiedykolwiek korzystali - nie ułatwia to czytania i nie daje czytelnikowi jasnego obrazu Twojego wpływu.

Użyj prostej, czystej czcionki, wyraźnie podziel sekcje swojego CV i pisz prostym angielskim, tak aby wszyscy nietechniczni pracownicy i rekruterzy mogli zrozumieć Twoje przesłanie.

Aby stworzyć CV, które jest łatwe do strawienia dla czytelników i wybrać kluczowe informacje, następująca struktura będzie działać najlepiej:

  • Profil wprowadzający na górze, aby przyciągnąć uwagę rekruterów i podkreślić pożądane umiejętności.
  • Wypunktowana sekcja kluczowych umiejętności pod profilem, aby zapewnić przegląd wiedzy technicznej i umiejętności.
  • Role uporządkowane za pomocą krótkich, ostrych wypunktowań, aby zapewnić szybką i łatwą lekturę.

2. Sprzedaj siebie za pomocą imponującego wstępu

Na początku swojego CV umieść krótkie wprowadzenie do profilu, które daje ogólny obraz Twoich umiejętności, doświadczenia, wiedzy i kluczowych korzyści, jakie przynosisz pracodawcom. Na przykład, jeśli jesteś projektantem stron internetowych, musisz przedstawić swoje umiejętności projektowe i narzędzia, których używasz, a także wyjaśnić, w jaki sposób te umiejętności pomagają Twojemu pracodawcy poprawić doświadczenia klientów i wygenerować większą sprzedaż.

Przed napisaniem CV powinieneś przeprowadzić gruntowne badania, aby zidentyfikować najbardziej poszukiwane atrybuty w Twojej dziedzinie, a następnie upewnić się, że odzwierciedlisz je w swoim profilu. Dzięki temu stworzysz doskonałe pierwsze wrażenie, gdy Twoje CV zostanie otwarte przez rekruterów lub menedżerów ds. zatrudnienia.

3. Aktualizuj technologie

Jako profesjonalista z branży technologicznej, nie bez powodu Twoje CV powinno zawierać wiele dowodów na Twoją wiedzę techniczną. Musisz jednak regularnie przeglądać swoje CV i upewnić się, że uwzględnia ono najbardziej aktualne i popularne technologie, jeśli chcesz, aby pojawiło się ono w wyszukiwarkach rekruterów i ominęło systemy skanowania ATS.

Powinieneś również zachować swoje umiejętności techniczne istotne, i tylko te, które są ważne dla ról, o które się ubiegasz - obszerne listy całego zestawu umiejętności technicznych może rozcieńczyć wiadomość i zmusić CV stać się zbyt długie.

4. Zaprezentuj swoje umiejętności nieinformatyczne

Bycie ekspertem technicznym jest świetne, ale potrzebujesz całego szeregu umiejętności nietechnicznych, aby skutecznie pomagać pracodawcy. Na przykład, może trzeba zabezpieczyć fundusze na niezbędne uaktualnienie IT, lub może trzeba raportować o korzyściach płynących z wdrożenia nowej bazy danych. Podaj w swoim CV wiele przykładów szerszych umiejętności, takich jak komunikacja, zarządzanie interesariuszami i przywództwo, co udowodni, że masz zdolność do wywierania szerszego wpływu poza działem IT. Zrozumienie, w jaki sposób technologia wpływa na biznes, i jest w stanie prowadzić pozytywne zmiany poprzez IT, jest potężnym punktem sprzedaży dla CV tech

5. Uwzględnij metryki

Wielu kandydatów dokonać śmiałych roszczeń o swoich umiejętnościach technicznych, ale bardzo niewielu z nich poprzeć je z dowodem. Użyj faktów i liczb, aby zapewnić wyraźne dowody wpływu, jaki zrobiłeś w poprzednich rolach technologicznych. Użyj metryki w całym CV, takie jak następujące:

  • Prowadzenie projektu dla sektora publicznego o wartości 10 mln funtów i zespołu 25 pracowników.
  • Przeniesienie 200 komputerów stacjonarnych i modernizacja 2 wewnętrznych systemów baz danych.
  • Wspieranie 5000 użytkowników i odpowiadanie na zgłoszenia w ciągu 1 godziny.

Włączenie liczb z powszechnie rozpoznawalnych skal, takich jak liczby pieniężne i czas, daje rekruterom łatwy sposób, aby zrozumieć swój poziom starszeństwa i porównać Cię z innymi kandydatami.