Post

6 sposobów na wymarzoną pracę dziennikarską

To jest artykuł sponsorowany przez Financial Times.

Czy Twoim marzeniem jest dostać się do dziennikarstwa? To może być dość trudna branża do złamania, ale przy odrobinie ciężkiej pracy i determinacji na pewno Ci się uda!

Oto kilka najważniejszych wskazówek, jak zdobyć wymarzoną pracę dziennikarską:

1) Pisz

Czy jesteś studentem lub aspirujących dziennikarz pracujący w innej dziedzinie, najlepszym sposobem, aby dostać się do przodu jest ćwiczyć swoje pisanie. Dużo.

Czy założyć bloga, pisać dla gazety studenckiej lub znaleźć lokalne publikacje, które będą publikować cię, wszystkie doświadczenia wzmocni swoje CV i przygotować się do tej pracy marzeń. Pytaj o opinie. Szukaj redaktorów i kolegów po fachu, którzy pomogą Ci wyostrzyć Twoje umiejętności. Wkrótce będziesz wystrzeliwać artykuły jak młody Rober Ebert.

2) Stwórz sieć

Aby zbudować karierę w dziennikarstwie, będziesz potrzebował wsparcia od swoich rówieśników i uznanych profesjonalistów z branży. Na każdym etapie rozwoju zawodowego, mając zwolenników do mistrza swojej pracy będzie ogromny dodatek do własnych wysiłków.

Nawiązywanie kontaktów może być zniechęcające, ale jest absolutnie konieczne. Chodź na imprezy i spotkania. Dołącz do gazety studenckiej. Nawiązuj kontakty z kolegami w mediach społecznościowych. Znajdź osoby o podobnych poglądach i wspieraj się nawzajem na swojej drodze. Nie zapomnij też o tym, by być dostępnym i pomagać innym. Dziennikarstwo to branża, w której panuje duża konkurencja, ale mimo to praca zespołowa jest istotną umiejętnością, której warto się nauczyć.

3) Specjalizuj się

Wybierz dziedzinę, która cię interesuje, a następnie stać się ekspertem. Niezależnie od tego, czy jest to piłka nożna, finanse czy filmy, będziesz musiał być najlepszy w swojej dziedzinie, jeśli chcesz pracować dla czołowej publikacji.

W trakcie rozwijania swoich umiejętności zastanów się, co odróżnia Cię od innych dziennikarzy. Na przykład, jest mnóstwo ludzi piszących o sprawach bieżących, ale co Ty oferujesz, czego oni nie oferują?

Zrób szczerą listę swoich mocnych i słabych stron. Pomyśl o możliwościach zaprezentowania swoich umiejętności przyszłym pracodawcom. Pracuj nad swoimi niedociągnięciami, aż poczujesz się pewniej, gdy pojawią się wyzwania.

4) Znajdź odpowiednie doświadczenie zawodowe

Okazje do rozwijania swojej wiedzy praktycznej w uznanych wydawnictwach są rzadkie. Jeśli jednak uda ci się zdobyć doświadczenie zawodowe, zwiększy to twoje szanse na pracę w dużej organizacji w dłuższej perspektywie. Nigdy nie wiadomo, możliwe, że krótkoterminowe stanowisko zamieni się w stały kontakt, jeśli zrobisz dobre wrażenie.

5) Zrozumieć Digital

Różnica między dziennikarstwem online i offline stale się zmniejsza. Można twierdzić, że nie ma podziału między nimi w ogóle. Te dni, dziennikarze muszą zrozumieć mediów społecznych, analityki internetowej i sprawozdawczości multimedialnej. Dla młodego dziennikarza możliwość stworzenia własnego podcastu lub reportażu wideo może być ogromną zaletą.

Zrozumienie, jak zachowuje się publiczność w sieci, jest bardzo ważne. Poznanie cyfrowego krajobrazu i nadążanie za rozwojem w tej dziedzinie to inteligentne rzeczy, które należy robić. Zdolność do śledzenia i dostosowywania się do zmian będzie kluczowym atrybutem dla dziennikarzy w erze cyfrowej.

6) Uwierz w siebie

Nie bądź natarczywy w swoim podejściu. Bądź proaktywny. Włamanie się do dziennikarstwa nie jest łatwe. Wymaga talentu, wytrwałości i wyjątkowej etyki pracy, jeśli chcesz, aby go na szczyt. Sukces nie przyjdzie szybko i będziesz potrzebował pomocy innych, jeśli chcesz odnieść sukces.

Pojawią się niepowodzenia. Przygotuj się na nie. Wiara we własne możliwości podtrzyma Cię w trudnych chwilach i sprawi, że nie przestaniesz działać, dopóki nie dostaniesz swojej szansy. Jeśli dziennikarstwo jest tym, co naprawdę chcesz robić, nie przestawaj naciskać, aż zaczniesz widzieć rezultaty.

W tej dziedzinie mamy dobre wieści - Financial Times prowadzi obecnie rekrutację. Ten globalny gigant medialny poszukuje młodych i obiecujących dziennikarzy, organizatorów konferencji i marketingowców. FT rekrutuje i zatrzymuje jednych z najbardziej kreatywnych i pracowitych myślicieli w branży medialnej. To może być Twoja szansa, aby do nich dołączyć - dowiedz się o możliwościach tutaj.

Autor:

The Financial Times (FT) jest jedną z wiodących na świecie organizacji informacyjnych, uznawaną na całym świecie za swój autorytet, rzetelność i dokładność. The FT zapewnia szeroki zakres podstawowych usług, w tym wiadomości, komentarze, dane i analizy, do rosnącej publiczności profesjonalistów o międzynarodowym umyśle.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email